Gjest gjezt Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 jeg tok idag min åttende pille på mitt første brett cerazette. jeg begynte ikke på 1. menstruasjonsdag. når begynner pillene å virke da? hadde samleie, og kondomet sprakk. bør jeg ta en angrepille? det er ikke 12 timer siden jeg tok den åttende pillen.
Juso Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Det spørs jo helt om du har gått på p-piller før eller ikke det da. Om du har gått på vanlige p-piller før du begynte med cerazette, så er de sikre fra første dag. Les heller denne linken, kan godt hende den kan gi deg svar: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...3291/87787.html
Gjest gjezt Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 jeg har ikke gått på p-piller før. har lest linken, men den ga meg ikke noe svar.
Juso Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Da står det at du må bruke annen prevensjon de første 7 dagene. Så ja, du burde ta en angrepille, for p-pillen er ikke sikker før om 7 dager.
Gjest gjezt Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 ja, ok. da er jeg med andre ord sikker, siden jeg har tatt min åttende pille (begynte forrige mandag). tusen takk
Juso Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Nå er ikke jeg hundre prosent sikker her, så du burde kanskje ta kontakt med en lege for sikkerhetsskyld. Bare hyggelig, og håper du finner ut av det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå