Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datteren min er nå blitt 14 mnd og får fortsatt en flaske a 240 ml mme før formiddagsnappen, pluss en flaske a 240 ml mme før hun legger seg om kvelden. Hun faller sånn til ro med flasken og koser seg sånn. Hun er ikke glad i vanlig melk, og jeg er redd for at hvis jeg kutter ut mme nå så får hun ikke i seg nok væske. Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Med førstemann brukte vi noe lenger tid med å slutte med flasken.

Med nr. 2 sluttet vi når hun begynte med vanlig melk, ca. 11 mnd. Hun drakk da med tut istedet for smokk. Hun elsket også flasken sin, men dette sluttet vi med ganske tidlig. Dette grunnet at vi ikke ønsket melk etter tannpuss, og at kosen med å legge seg heller skulle være eventyr m.m.

Ditt barn er jo ikke så stort enda, men jeg hadde nok startet med å slutte med flaska i den alderen der. Sikkert andre som har bedre erfaringer enn meg her inne.

Det værste jeg ser er "store barn" som fremdeles får flaske med seg i senga enten med melk eller saft... Flaske er for babyer mener nå jeg, og om barnet kan drikke med vanlig tut - Hvorfor ikke?

Skrevet

Ville kuttet det ut og gitt henne vann isteden om jeg var redd for væskemengden-.

Skrevet

Gi henne vann istedet ja. Hva med å prøve sur melk istedet for søt? Mange unger liker det bedre. Her er biola en stor favoritt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...