Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Jeg undres over hvorfor det er så vanskelig for mange å ikke tro at det finnes et liv etter dette. Selv har jeg overhode ingen problemer med å tro på det og "gleder" meg veldig til å treffe igjen familie og venner som er borte.
Mann 42 Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Jeg undres over hvorfor det er så vanskelig for mange å ikke tro at det finnes et liv etter dette. Selv har jeg overhode ingen problemer med å tro på det og "gleder" meg veldig til å treffe igjen familie og venner som er borte. Jeg har akkurat samme problem, bare motsatt. Jeg skjønner ikke at det er mulig å tro på et liv etter dette. Og jeg har ikke noe problemer med det, i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har akkurat samme problem, bare motsatt. Jeg skjønner ikke at det er mulig å tro på et liv etter dette. Og jeg har ikke noe problemer med det, i det hele tatt. Tenkte ikke på det som "problem" Ordla meg bare litt feil kanskje. Det jeg synes er litt rart er at det finnes mennesker som har kontakt med mennesker som er døde og som kan fortelle ting som de ikke har noen muligheter til å vite. Hvordan har det seg hvis det ikke eksisterer noe etterpå? Det er derfor jeg tror på det. "Bevisene " er der.
Gjest VinglePetter Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Tenkte ikke på det som "problem" Ordla meg bare litt feil kanskje. Det jeg synes er litt rart er at det finnes mennesker som har kontakt med mennesker som er døde og som kan fortelle ting som de ikke har noen muligheter til å vite. Hvordan har det seg hvis det ikke eksisterer noe etterpå? Det er derfor jeg tror på det. "Bevisene " er der. Da sitter du med i såfall med faktainformasjon som svært mange kan være interessert i å ta del i. Vi andre stiller kanskje litt andre krav til bevisførsel enn løse andektoter og hva som vises på underholdningsprogrammer på TV.
Monica1968 Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Fordi det er ulogisk og uvitenskpelig. All rasjonalitet og fornuft sier at "du" er kroppen din, hjernen din, som er "deg"(samt cellene dine, som også er "deg"), er i kroppen din. I tillegg har vi dagens kunnskap om evolusjonen og universets opprinnelse(anbefaler for øvrig "A brifer history"av Spephen Hawking mht. universet), noe som tilsier at vi bare er et resultat av naturlig utvalg fra svært lavtstående organismer, og at det ikke finnes noe spesielt med oss som art, vi er bare dyr. Dersom vi skulle hatt et liv etter døden, måtte også katten min hatt det, og da måtte jo også mauren ha det...Skjønner du hvor absurd det blir? Ellers finnes det ikke ET rasjonelt bevis for noen liv etter døden. Link: http://skepsis.no/?p=660 Sitat: Undersøkelsen av evner som klarsyn, telepati og kommunikasjon med de døde er i virkeligheten et av tidenes mest seiglivede forskningsprogram. Litt forenklet dreier det seg om et 140-årig vitenskapelig program som ikke kan vise til ett eneste betydelig gjennombrudd. Vi snakker om den ”psykiske forskningen”, med dens profesjonaliserte avlegger, parapsykologien.(sitat slutt) Men selvsagt, jeg skjønner at det er behagelig å tro på at vi lever evig. Selvsagt er svaret at vi ikke gjør det(ja, det er en teoretisk mulighet for ALT, til og med at Julenissen skulle finnes, men jeg orker ikke befatte meg med det emnet nå).
KR-øst Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Fordi det er ulogisk og uvitenskpelig. All rasjonalitet og fornuft sier at "du" er kroppen din, hjernen din, som er "deg"(samt cellene dine, som også er "deg"), er i kroppen din. I tillegg har vi dagens kunnskap om evolusjonen og universets opprinnelse(anbefaler for øvrig "A brifer history"av Spephen Hawking mht. universet), noe som tilsier at vi bare er et resultat av naturlig utvalg fra svært lavtstående organismer, og at det ikke finnes noe spesielt med oss som art, vi er bare dyr. Dersom vi skulle hatt et liv etter døden, måtte også katten min hatt det, og da måtte jo også mauren ha det...Skjønner du hvor absurd det blir? Ellers finnes det ikke ET rasjonelt bevis for noen liv etter døden. Link: http://skepsis.no/?p=660 Sitat: Undersøkelsen av evner som klarsyn, telepati og kommunikasjon med de døde er i virkeligheten et av tidenes mest seiglivede forskningsprogram. Litt forenklet dreier det seg om et 140-årig vitenskapelig program som ikke kan vise til ett eneste betydelig gjennombrudd. Vi snakker om den ”psykiske forskningen”, med dens profesjonaliserte avlegger, parapsykologien.(sitat slutt) Men selvsagt, jeg skjønner at det er behagelig å tro på at vi lever evig. Selvsagt er svaret at vi ikke gjør det(ja, det er en teoretisk mulighet for ALT, til og med at Julenissen skulle finnes, men jeg orker ikke befatte meg med det emnet nå). Jeg må si at jeg synes synd på de som har en slik tankegang som deg. Du er tydeligvis så bundet til alt det vitenskapen forteller deg, at du ikke tar sjansen på å tro på noe som ikke allerede er stadfestet av vitenskapelig forskning. Dette vil jeg kalle fanatisk tro, og kan sammenlignes med religiøse sekter som ikke har lov til å tenke selv.
Mann 42 Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Jeg må si at jeg synes synd på de som har en slik tankegang som deg. Du er tydeligvis så bundet til alt det vitenskapen forteller deg, at du ikke tar sjansen på å tro på noe som ikke allerede er stadfestet av vitenskapelig forskning. Dette vil jeg kalle fanatisk tro, og kan sammenlignes med religiøse sekter som ikke har lov til å tenke selv. Det er vel heller det stikk motsatte, all den tid Rachel gjerne vil ha gode grunner for det hun evt tror på.
firewater Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Jeg må si at jeg synes synd på de som har en slik tankegang som deg. Du er tydeligvis så bundet til alt det vitenskapen forteller deg, at du ikke tar sjansen på å tro på noe som ikke allerede er stadfestet av vitenskapelig forskning. Dette vil jeg kalle fanatisk tro, og kan sammenlignes med religiøse sekter som ikke har lov til å tenke selv. Logikk. Bevis. Rasjonelle tanker. Er dette banneord for deg? Det er ingen som er bundet til å kun tro på vitenskapen, det er bare at man har innsett at det er håpløst å tro på noe bare fordi man vil. Det tilføyer livet absolutt ingenting, det er falskt håp. Når legen forteller meg at jeg har 2 uker igjen å leve vil jeg ikke høre "Neida, dette går bra - ikke la deg binde til "vitenskapen" og "hundrevis av år med medisinsk forskning", bare gå tilbake til jobben din! Dette klarer du så fint!". På samme måte er det ingenting positivt med at noen forteller deg usannheter som at du vil bli gjenfødt eller treffe gamle slektninger eller leve videre. Du har kun dette ene livet, ikke kast det bort fordi du tror du har flere. Det er en bjørnetjeneste å fortelle noen noe som ikke stemmer for at de skal føle seg bedre, enten det er "Du kommer ikke til å dø" eller "Du treffer nok mormor igjen i himmelen". Det er ondskapsfullt og misvisende og uærlig.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 Logikk. Bevis. Rasjonelle tanker. Er dette banneord for deg? Det er ingen som er bundet til å kun tro på vitenskapen, det er bare at man har innsett at det er håpløst å tro på noe bare fordi man vil. Det tilføyer livet absolutt ingenting, det er falskt håp. Når legen forteller meg at jeg har 2 uker igjen å leve vil jeg ikke høre "Neida, dette går bra - ikke la deg binde til "vitenskapen" og "hundrevis av år med medisinsk forskning", bare gå tilbake til jobben din! Dette klarer du så fint!". På samme måte er det ingenting positivt med at noen forteller deg usannheter som at du vil bli gjenfødt eller treffe gamle slektninger eller leve videre. Du har kun dette ene livet, ikke kast det bort fordi du tror du har flere. Det er en bjørnetjeneste å fortelle noen noe som ikke stemmer for at de skal føle seg bedre, enten det er "Du kommer ikke til å dø" eller "Du treffer nok mormor igjen i himmelen". Det er ondskapsfullt og misvisende og uærlig. Hvorfor må man være så logisk og rasjonell hele tiden da? Du mener vel at det ikke gir deg noe og at det er du som ser på det som et falskt håp. Jeg ser ikke på det som håp. Jeg ser på det som noe å glede seg til i fremtiden. Om det hadde vært slik at jeg "visste" at jeg ikke noen gang ville få se min far igjen, javel, da hadde jeg forholdt meg til det. På så sett så syns jeg at jeg er ganske "rasjonell". Faktum er at jeg "vet" ikke det, men jeg velger ut i fra det jeg har lest og hørt om emnet å tro noe annet enn det du tror. For du vet heller ikke, du bare tror og kaller det logisk og rasjonelt fordi det er det du er oppdratt med og slik er du vant til å tenke. Jeg kaster da ikke bort dette livet fordi jeg tror at jeg har flere. Jeg lever som alle andre, med gode dager og dårlige dager. Men mine dager er likevel anderledes enn dine fordi jeg velger å tro at når jeg drar herfra, så er det til noe annet. Og ikke har jeg snakket om noen himmel heller, men man kan sikkert velge å kalle det for det og. Jeg lurer litt på hvorfor du kaller det ondskapsfullt? Er det ondskapsfullt å ha en kristen tro også da? Det er jo like "irrasjonelt", for å ha noe å sammenligne med. Noen skrev noe om å tro på det pga underholdningsserier. Det er ikke derfor jeg tror på det, men fordi jeg har lest mye om det og jo... jeg ser da på noe av det som foregår på tv og... men det er ikke hovedgrunnen til at jeg tror at det er sånn. Og siden jeg er inne på tv... jeg ser jo at disse menneskene forteller ting de ikke under noen omstendigheter kunne vite noe om, forutsatt at programmet ikke er ressigert fra A til Å, og det tro jo ikke jeg at det er. Hvordan kan de vite ting de ikke har noen forutsetninger for å vite?
Monica1968 Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 (endret) Jeg må si at jeg synes synd på de som har en slik tankegang som deg. Du er tydeligvis så bundet til alt det vitenskapen forteller deg, at du ikke tar sjansen på å tro på noe som ikke allerede er stadfestet av vitenskapelig forskning. Dette vil jeg kalle fanatisk tro, og kan sammenlignes med religiøse sekter som ikke har lov til å tenke selv. Jeg har det bra, jeg, så det er ingen grunn til å synes synd på meg Ellers: Ja, i jeg tror på vitenskpen, ikke religiøse eventyrbøker. Jeg synes for øvrig oppriktig synd på deg og de andre som går rundt og tror man lever videre etter døden/har flere liv, da dere umulig kan få maksimalt ut av dette livet. Men selvsagt, jeg skjønner jo at det er behagelig å tro at man lever evig, men det er ingenting annet enn en behagelig tro uten rot i virkeligheten. Hvorfor skal en tro på noe som ikke finner støtte i seriøs vitenskap? Da kan vi like godt gå tilbake til heksebrenning igjen... Forresten: Hvorfor svarte du ikke heller på innlegget mitt og det jeg skriver der, istedenfor å komme med påstander uten begrunnelse? Endret 3. juni 2009 av Rachel1968
firewater Skrevet 3. juni 2009 #11 Skrevet 3. juni 2009 Du tar veldig feil hvis du tror det er det jeg er blitt oppdratt til å tro, foreldrene mine hadde ingen seminarer om utviklingsteorien da jeg var ung. Alt kom av selvstudie som et resultat av nysgjerrighet. Jeg visste tidlig av at kristendommen ikke hadde noe å tilby, så jeg undersøkte heller litt rundt. Da fant jeg ut at hvis dette er det eneste livet, noe absolutt all bevis peker mot, så kaster jeg ikke bort tiden min på å tro på noe fordi andre tror på det eller fordi det virker koselig. At du tror på noe og at jeg ikke tror på noe kan ikke sammenlignes, da mitt grunnlag for å ikke tro er mye sterkere enn ditt for å tro. Hvis vi begge skulle fremmet en sak for livet etter døden og hatt det vurdert av en gruppe uavhengige og informerte mennesker så ville din sak blitt knust - det vet du selvfølgelig selv. Du kan ikke bevise noe av påstandene dine, men du liker å tro det. Husk at jeg ikke påstår noe annet enn at det absolutt er ingenting som peker mot liv etter dette - det krever ingen tro. Det krever kun at alle påstander folk kommer med om livet etter dette har _litt_ bevis, noe ingen av dem har. Det er lov å ta feil eller tro uten grunn, men å spre denne videre er ondskapsfullt. Å fortelle småbarn at dette ikke er det eneste livet deres er å gjennomsyre dem med usannheter som vil bli med dem resten av livet - gitt at de ikke slipper unna, slik flere og flere gjør. Jeg tror ikke du vil bruke tv-serier som et bevis på noe som helst. Det tjener du ingenting på.
Monica1968 Skrevet 3. juni 2009 #12 Skrevet 3. juni 2009 (endret) Hvorfor må man være så logisk og rasjonell hele tiden da? Du mener vel at det ikke gir deg noe og at det er du som ser på det som et falskt håp. Jeg ser ikke på det som håp. Jeg ser på det som noe å glede seg til i fremtiden. Om det hadde vært slik at jeg "visste" at jeg ikke noen gang ville få se min far igjen, javel, da hadde jeg forholdt meg til det. På så sett så syns jeg at jeg er ganske "rasjonell". Faktum er at jeg "vet" ikke det, men jeg velger ut i fra det jeg har lest og hørt om emnet å tro noe annet enn det du tror. For du vet heller ikke, du bare tror og kaller det logisk og rasjonelt fordi det er det du er oppdratt med og slik er du vant til å tenke. Jeg kaster da ikke bort dette livet fordi jeg tror at jeg har flere. Jeg lever som alle andre, med gode dager og dårlige dager. Men mine dager er likevel anderledes enn dine fordi jeg velger å tro at når jeg drar herfra, så er det til noe annet. Og ikke har jeg snakket om noen himmel heller, men man kan sikkert velge å kalle det for det og. Jeg lurer litt på hvorfor du kaller det ondskapsfullt? Er det ondskapsfullt å ha en kristen tro også da? Det er jo like "irrasjonelt", for å ha noe å sammenligne med. Noen skrev noe om å tro på det pga underholdningsserier. Det er ikke derfor jeg tror på det, men fordi jeg har lest mye om det og jo... jeg ser da på noe av det som foregår på tv og... men det er ikke hovedgrunnen til at jeg tror at det er sånn. Og siden jeg er inne på tv... jeg ser jo at disse menneskene forteller ting de ikke under noen omstendigheter kunne vite noe om, forutsatt at programmet ikke er ressigert fra A til Å, og det tro jo ikke jeg at det er. Hvordan kan de vite ting de ikke har noen forutsetninger for å vite? Med andre ord så sluker du psedovitenskpelige programmer på TV Norge? Festlig... Du vet, det var en gang i tiden da prester bedrev såkalt demonutdriving, tror du på dette også? Det var akkurat samme grad av(manglende)bevis som var opphavet til at de drev med det... Forresten er det mildest talt arrogant å sidestille oss med en rasjonell og fornuftig tankegang med dere som bare finner på noe å tro på, fordi det gir dere håp...Og ja, religion er ondskapsfullt, men det er ærlig talt en annen diskusjon. Det er det samme falske håpet som gjør seg gjeldende der, for øvrig. Jeg siterer en gang til: Undersøkelsen av evner som klarsyn, telepati og kommunikasjon med de døde er i virkeligheten et av tidenes mest seiglivede forskningsprogram. Litt forenklet dreier det seg om et 140-årig vitenskapelig program som ikke kan vise til ett eneste betydelig gjennombrudd.(sitat slutt) Kilde: http://skepsis.no/?p=660 Hvorfor skal en tro på noe uten grobunn i vitenskapen og virkelighetens verden? Da kan vi like godt tro på troll, nøkken, påskeharen og tanfeen. Alt holder samme vitenskapelige nivå. Du skjønner, om en skal følge din tankegang så er det ingen større grunn til å tro at jeg har rett når jeg sier at det ikke finnes noen julenisse, og du sier at julenissen finnes, så er det ingen større grunn til å tro at jeg har rett enn det er til å tro at du har rett. Det er en logisk kortslutning. Endret 3. juni 2009 av Rachel1968
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #13 Skrevet 3. juni 2009 Med andre ord så sluker du psedovitenskpelige programmer på TV Norge? Festlig... Du vet, det var en gang i tiden da prester bedrev såkalt demonutdriving, tror du på dette også? Det var akkurat samme grad av(manglende)bevis som var opphavet til at de drev med det... Forresten er det mildest talt arrogant å sidestille oss med en rasjonell og fornuftig tankegang med dere som bare finner på noe å tro på, fordi det gir dere håp...Og ja, religion er ondskapsfullt, men det er ærlig talt en annen diskusjon. Det er det samme falske håpet som gjør seg gjeldende der, for øvrig. Jeg siterer en gang til: Undersøkelsen av evner som klarsyn, telepati og kommunikasjon med de døde er i virkeligheten et av tidenes mest seiglivede forskningsprogram. Litt forenklet dreier det seg om et 140-årig vitenskapelig program som ikke kan vise til ett eneste betydelig gjennombrudd.(sitat slutt) Kilde: http://skepsis.no/?p=660 Hvorfor skal en tro på noe uten grobunn i vitenskapen og virkelighetens verden? Da kan vi like godt tro på troll, nøkken, påskeharen og tanfeen. Alt holder samme vitenskapelige nivå. Du skjønner, om en skal følge din tankegang så er det ingen større grunn til å tro at jeg har rett når jeg sier at det ikke finnes noen julenisse, og du sier at julenissen finnes, så er det ingen større grunn til å tro at jeg har rett enn det er til å tro at du har rett. Det er en logisk kortslutning. Nei, jeg sluker ikke sånne programmer rått gitt, men jeg har har sett på det i blant ja. ikke tror jeg på demonutdrivelse heller. Det var en gang de trodde at jorda var flat og månene en ost osv. De tror ikke det lenger i dag. Men det tok lang tid før de fant ut at det ikke var riktig. Jeg synes at det er du som er arrogant jeg. Jeg har ikke avfeid dine meninger og det du mener er riktig og føler meg i grunn svært lite arrogant. Ting tar tid og det vil det ta og finne ut disse tingene også. Ingen foreløpig som har kommet med noen meldinger fra hverken troll, nøkker eller tannfeer meg bekjent, så jeg utelukker disse. Jeg spør derfor igjen, siden jeg ennå ikke har fått noe svar: hvordan kan det ha seg at man vet ting om andre som man ikke har hatt noen mulighet til å få vite hvis det ikke hadde vært kontakt med noen fra "den andre siden"? I mine øyne så ER det jo ingen grunn til at du har mer rett enn meg skjønner du.
Scorpionen Skrevet 3. juni 2009 #14 Skrevet 3. juni 2009 Men er det ikke bedre med en fugl i hånden enn ti på taket? Jeg tror det er det livet du lever akkurat nå som betyr noe og så kommer livet sånn etterhvert. Det er ikke noe man kan gjøre fra eller til, bare forholde seg til det som skjer og gjøre det beste ut av livet sitt. Er ikke det ok nok?
Monica1968 Skrevet 3. juni 2009 #15 Skrevet 3. juni 2009 (endret) Jeg spør derfor igjen, siden jeg ennå ikke har fått noe svar: hvordan kan det ha seg at man vet ting om andre som man ikke har hatt noen mulighet til å få vite hvis det ikke hadde vært kontakt med noen fra "den andre siden"? I mine øyne så ER det jo ingen grunn til at du har mer rett enn meg skjønner du. Jo, det er det, fordi det ikke er noe som tyder på at noen virkelig har fått en eneste melding fra det du kaller den andre siden. Du skjønner, det holder ikke at noen påstår at dette er tilfelle, ettersom all forskning på emnet viser at dette bare er visvas. I den forbindelse anbefaler jeg nok en gang linken min, dersom dy virkelig er interessert i et vitenskapelig perspektiv på saken. Og jo da, det finnes folk som har sett troll også, på samme måte som det finnes folk som har sett engler...Begge deler er like lite troverdig, men det er en annen sak. Endret 3. juni 2009 av Rachel1968
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #16 Skrevet 3. juni 2009 Jo, det er det, fordi det ikke er noe som tyder på at noen virkelig har fått en eneste melding fra det du kaller den andre siden. Du skjønner, det holder ikke at noen påstår at dette er tilfelle, ettersom all forskning på emnet viser at dette bare er visvas. I den forbindelse anbefaler jeg nok en gang linken min, dersom dy virkelig er interessert i et vitenskapelig perspektiv på saken. Og jo da, det finnes folk som har sett troll også, på samme måte som det finnes folk som har sett engler...Begge deler er like lite troverdig, men det er en annen sak. Det du mener , er at det ikke har kommet noen vitenskapelige bevis for det, ikke sant? Men som du skjønner, så trenger jeg ikke vitenskapelige bevis for det. All forskning skal jo være vitenskapelig og konkret bevist ut i fra de rasjonelles synspunkt. Men ut i fra et synspunkt som ikke har behov for å ha det konkret bevist ut i fra din virkelighet, så er det ikke bare visvas.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #17 Skrevet 3. juni 2009 Men er det ikke bedre med en fugl i hånden enn ti på taket? Jeg tror det er det livet du lever akkurat nå som betyr noe og så kommer livet sånn etterhvert. Det er ikke noe man kan gjøre fra eller til, bare forholde seg til det som skjer og gjøre det beste ut av livet sitt. Er ikke det ok nok? Joda. Det er ikke fordi jeg er misfornøyd med livet at jeg lurer på disse tingene. Jeg har det helt fint jeg. Jeg blir bare litt oppgitt over at de som vil ha alt "vitenskapelig bevist", avfeier alt det ikke går an å "putte i en bøtte".
Gjest Ulva35 Skrevet 3. juni 2009 #18 Skrevet 3. juni 2009 Ser at noen skriver her at de som tror ikke kan få max ut av dette livet. Og jo da det kan man. Livet er gitt meg i gave fra Gud, og det har vært både medgang og motgang. Sånn er det bare. Jeg har et kjempegodt liv og er et lykkelig menneske. Jeg trenger ikke vitenskap for å vite at Gud finnes og at Han har skapt meg. Det er ikke alt som kan bevises og man velger selv om man vil tro eller ikke. Alt er ikke vitenskap. Jeg tror ikke på flere liv, men jeg tror på et liv etter døden, og jeg tror jeg skal treffe igjen de som har betydd noe for meg. Jeg tror ikke på alt tullet som går på tv-norge o.l. om sjeler som ikke får fred o.s.v. Jeg tror på Gud rett og slett, men jeg respekterer de som velger å tro noe annet. Har ikke troende venner og heldigvis er det respekt for hverandre og hverandres livsyn i vennekretsen. Det kunne IKKE falle meg inn å synke ned til enkeltets nivå å kalle mennesker som mener noe annet enn meg ondskapsfulle.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #19 Skrevet 3. juni 2009 Ser at noen skriver her at de som tror ikke kan få max ut av dette livet. Og jo da det kan man. Livet er gitt meg i gave fra Gud, og det har vært både medgang og motgang. Sånn er det bare. Jeg har et kjempegodt liv og er et lykkelig menneske. Jeg trenger ikke vitenskap for å vite at Gud finnes og at Han har skapt meg. Det er ikke alt som kan bevises og man velger selv om man vil tro eller ikke. Alt er ikke vitenskap. Jeg tror ikke på flere liv, men jeg tror på et liv etter døden, og jeg tror jeg skal treffe igjen de som har betydd noe for meg. Jeg tror ikke på alt tullet som går på tv-norge o.l. om sjeler som ikke får fred o.s.v. Jeg tror på Gud rett og slett, men jeg respekterer de som velger å tro noe annet. Har ikke troende venner og heldigvis er det respekt for hverandre og hverandres livsyn i vennekretsen. Det kunne IKKE falle meg inn å synke ned til enkeltets nivå å kalle mennesker som mener noe annet enn meg ondskapsfulle. Jeg vet heller ikke om jeg tror på flere liv. Har vel ikke noe utpreget ønske om å komme tilbake hit hvis jeg kan slippe. Men jeg har kanskje uttrykt meg litt uklart i så måte. Jeg tror at vi lever videre etter dette og at vi treffer hverandre igjen. For meg er det like naturlig å tro det, som at sola står opp hver morgen. Noen velger å koke det ned til TV Norge underholdning, mest for å gjøre narr har jeg inntrykk av og det må de gjerne gjøre. Jeg ergrer meg bare en smule over de som på død og liv skal ha meg til å forandre mening bare fordi det ikke er vitenskapelig bevist. Jeg prøver da ikke å prakke på andre det jeg tror på! Det er ikke så mange som er enig med meg. Det er i alle fall ikke stuereint å være det.
Gjest Ulva35 Skrevet 3. juni 2009 #20 Skrevet 3. juni 2009 Jeg vet heller ikke om jeg tror på flere liv. Har vel ikke noe utpreget ønske om å komme tilbake hit hvis jeg kan slippe. Men jeg har kanskje uttrykt meg litt uklart i så måte. Jeg tror at vi lever videre etter dette og at vi treffer hverandre igjen. For meg er det like naturlig å tro det, som at sola står opp hver morgen. Noen velger å koke det ned til TV Norge underholdning, mest for å gjøre narr har jeg inntrykk av og det må de gjerne gjøre. Jeg ergrer meg bare en smule over de som på død og liv skal ha meg til å forandre mening bare fordi det ikke er vitenskapelig bevist. Jeg prøver da ikke å prakke på andre det jeg tror på! Det er ikke så mange som er enig med meg. Det er i alle fall ikke stuereint å være det. Jeg er iallefall enig med deg, og som du ser av innlegget mitt prøver jeg ikke å prakke min tro på andre, og jeg respekterer andres tro eller mangle på tro uten å håne de og kalle de ondskapsfulle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå