Gjest Gjest_linda_* Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Skyldte 17.000 til et inkassoselskap med forfall i mai,har i mai betalt 11.000 til dem. Er i dialog med med en av sakabehandlerne der og har spurt om lenger frist på de resterende 6000,- til slutten av denne mnd,men saksbehandleren nekter plent på noen utsettelse. Jeg har lagt meg langflat i denne saken og i tillegg vist meg veldig villig til å betale det jeg skylder. Er det bare meg som synes denne saksbehandleren er veldig vanskelig? De burde jo være så interessert som mulig å få inn pengene jeg skylder,eller? Er det mulig å skifte saksbehandler i en slik sak?
Gjest Marlo Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Kommer litt ann på hvilket inkassobolag dette er snakk om, men stort sett så er de veldig greie når man viser at man er villig til å betale slik du har gjort. Har veldig god erfaring med Lindorf iallefall. Du kan jo pröve å ringe tilbake og håpe på en annen som svarer, og evnt så be om å få prate med noen andre enn den spesielle personen, forklare situasjonen etc
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Dette er Lindorf det er snakk om i dette tilfelle. Den jeg har vært i kontakt med på mail svarer så kort som mulig,gjerne bare 1 ord som svar på mine spørsmål,f.eks da jeg skrev å spurte om det var en mulighet for å betale det resterende beløpet når jeg får lønn i denne mnd var dette hele mailen fra saksbehandler: "nei", aaaarrrrgggg,syns det er rett og slett litt uhøflig,når jeg formulerer meg fint,har lagt meg helt flat og beklaget. Når denne saken er oppgjort er det mulig jeg sender vedkommende en skarp mail
Gjest Miley Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Da ville jeg tatt det videre i systemet. Ikke sikkert at Lindorff setter pris på å ha slik dårlig kundeservice. Det bør de ikke.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Men hvem skal jeg kontakte videre? Jeg er veldig interessert i få betalt dette,men nå har jeg 1000,- igjen på konto som ska holde til mat fram til neste lønn i slutten av mnd
Gjest Marlo Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Be om å få prate med teamleader t.ex. Disse sitter jo og tar i mot telefoner, de har igjen noen over seg som oftest kalles temleadere, over de igjen har man gjerne daglig leder/avdelingssjef o.l.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Ja, jeg hadde sendt mail til noen som står litt høyere opp, feks en som er på nettsiden deres. Dette er uhørt. De skal være interesserte i sine kunder, det er jo tross alt deg de lever av. Hadde det ikke vært for deg hadde de ikke hatt jobb,..... det var vel en rar måte å si det på, men jeg har aldri hørt om et selskap som nekter å inngå avtaler....
Gjest Glør Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Be om å få snakke med noen over dem i systemet, og forklar hvor lite penger du har. De bør skjønne at du ikke kan trylle heller. Hva er grunnen til at du ikke har mulighet til å betale like mye lenger? Hvis det er nedsatt inntekt kan du tilby deg å dokumentere dette, og vise dem hvordan budsjettet ditt ser ut. Har du fått gebyr på det to ganger allerede er det også lite de kan gjøre for å tvinge deg til å betale, annet enn å sende det til tvangsinnkrevning, og det vil for det første være unødvendig når du allerede viser betalingsvilje, og for det andre vil de ikke få noe der heller, dersom du faktisk har så lite penger.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Problemet er ikke at jeg har så lite penger,men etter å ha betalt husleie og de 11.000 jeg har betalt dem av mai-lønnen har jeg ikke mer penger før junilønnen kommer,og da kan jeg betale de resterende 6000 med en gang.
Gjest Gjest ** Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Vet ikke om du vet det, men det går an å prute med inkasso selskaper. Jeg skylder lindorff 13500, når jeg ringte i dag og spurte om jeg kunne få redusert gjelden hvis jeg betaler alt i en omgang så slo de av 1500 på summen :0) Det lønner seg å spørre :0) Det er bedre å ringe enn å sende mail tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 Skyldte 17.000 til et inkassoselskap med forfall i mai,har i mai betalt 11.000 til dem. Er i dialog med med en av sakabehandlerne der og har spurt om lenger frist på de resterende 6000,- til slutten av denne mnd,men saksbehandleren nekter plent på noen utsettelse. Jeg har lagt meg langflat i denne saken og i tillegg vist meg veldig villig til å betale det jeg skylder. Er det bare meg som synes denne saksbehandleren er veldig vanskelig? De burde jo være så interessert som mulig å få inn pengene jeg skylder,eller? Er det mulig å skifte saksbehandler i en slik sak? Du syns det er selskapet eller saksbeh.som er vanskelig? vet du hva...du skylder penger. Noen" lider" pga deg. Siden din sak har gått til inkasso, så har ikke du oppfylt dine forpliktelser overfor andre. Jeg har selv vert i den situasjon at noen har skyldt meg penger. Og jeg skal si deg f....at jeg fikk problemer pga noen gir blaffen og overser regninger. Nei, jeg syns du har stelt deg dårlig, og det er veldig lett å si at andre er vanskelig. Å tro du meg...jeg vet hvor lenge en sak ruller før en får inn penger fr den som skylder
Gjest Stjernedryss Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 Ja, jeg hadde sendt mail til noen som står litt høyere opp, feks en som er på nettsiden deres. Dette er uhørt. De skal være interesserte i sine kunder, det er jo tross alt deg de lever av. Hadde det ikke vært for deg hadde de ikke hatt jobb,..... det var vel en rar måte å si det på, men jeg har aldri hørt om et selskap som nekter å inngå avtaler.... Skyldnerne er ikke kundene til inkassoselskapet. Inkassoselskapet skal ha sine penger uansett og i verste fall betyr det å slå de som skylder penger konkurs.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Du syns det er selskapet eller saksbeh.som er vanskelig? vet du hva...du skylder penger. Noen" lider" pga deg. Siden din sak har gått til inkasso, så har ikke du oppfylt dine forpliktelser overfor andre. Jeg har selv vert i den situasjon at noen har skyldt meg penger. Og jeg skal si deg f....at jeg fikk problemer pga noen gir blaffen og overser regninger. Nei, jeg syns du har stelt deg dårlig, og det er veldig lett å si at andre er vanskelig. Å tro du meg...jeg vet hvor lenge en sak ruller før en får inn penger fr den som skylder Ja er enig, nå kom jeg til å tenke på på denne tråden her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=418438 Synes ikke inkassoselskapet er vanskelig jeg, tross alt har det gått ganske lang tid før regningene ble sendt til inkasso i utgangspunktet.
Tonka Skrevet 2. juni 2009 #14 Skrevet 2. juni 2009 Du syns det er selskapet eller saksbeh.som er vanskelig? vet du hva...du skylder penger. Noen" lider" pga deg. Siden din sak har gått til inkasso, så har ikke du oppfylt dine forpliktelser overfor andre. Jeg har selv vert i den situasjon at noen har skyldt meg penger. Og jeg skal si deg f....at jeg fikk problemer pga noen gir blaffen og overser regninger. Nei, jeg syns du har stelt deg dårlig, og det er veldig lett å si at andre er vanskelig. Å tro du meg...jeg vet hvor lenge en sak ruller før en får inn penger fr den som skylder Jøje meg, en vaskeekte besserwisser...!
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #15 Skrevet 2. juni 2009 Du syns det er selskapet eller saksbeh.som er vanskelig? vet du hva...du skylder penger. Noen" lider" pga deg. Siden din sak har gått til inkasso, så har ikke du oppfylt dine forpliktelser overfor andre. Jeg har selv vert i den situasjon at noen har skyldt meg penger. Og jeg skal si deg f....at jeg fikk problemer pga noen gir blaffen og overser regninger. Nei, jeg syns du har stelt deg dårlig, og det er veldig lett å si at andre er vanskelig. Å tro du meg...jeg vet hvor lenge en sak ruller før en får inn penger fr den som skylder Jeg synes du burde moderere deg litt her. Det er ingen i denne tråden som vet hvorfor TS skylder penger. For alt det vi vet kan hun være i en alvorlig livssituasjon som har utløst pengemangel. Ikke alle skyldnere er økonomiske rotekopper. I tillegg ønsker TS å gjøre opp for seg. Det er ikke snakk om å sluntre unna, men at hun faktisk også må ha igjen nok av lønna til mat. At du er blitt utsatt for problemer, skal ikke tømmes ut over TS. Inkassoselskapet er her helt klart for rigide, og jeg tror helst at du har møtt på en vanskelig saksbehandler. Selskapet er interessert i å få inn pengene på enklest mulig måte, og jeg er temmelig sikker på at hvis du tar dette lenger opp, vil du få en utsettelse på resten av beløpet.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. juni 2009 #16 Skrevet 3. juni 2009 Jeg skal spørre en venn av meg i dag om jeg kan låne pengene av ham til lønnen kommer,og bare få betalt inn det jeg skylder,så saken er ute av verden,jeg får jo ikke sove skikkelig om nettene pga dette,er helt vrak så lenge jeg har dette hengende over meg. Og til deg som skrev at noen lider pga dette og at jeg selv har kommet i denne situasjonen: Ja,det er jeg helt klar over,det er netopp derfor jeg har lagt meg langflat og er mer en villig til å betale,men jeg kan strengt tatt ikke trylle heller,men vil jo som skrevet tidligere betale med en gang jeg får inn lønnen
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. juni 2009 #17 Skrevet 3. juni 2009 Jeg synes du burde moderere deg litt her. Det er ingen i denne tråden som vet hvorfor TS skylder penger. For alt det vi vet kan hun være i en alvorlig livssituasjon som har utløst pengemangel. Ikke alle skyldnere er økonomiske rotekopper. I tillegg ønsker TS å gjøre opp for seg. Det er ikke snakk om å sluntre unna, men at hun faktisk også må ha igjen nok av lønna til mat. At du er blitt utsatt for problemer, skal ikke tømmes ut over TS. Inkassoselskapet er her helt klart for rigide, og jeg tror helst at du har møtt på en vanskelig saksbehandler. Selskapet er interessert i å få inn pengene på enklest mulig måte, og jeg er temmelig sikker på at hvis du tar dette lenger opp, vil du få en utsettelse på resten av beløpet. Ærlig talt, betal regningene i tide så slipper du dette, det finnes faktisk muligheter hvis en kommer i knipe uten at det må gå til inkasso, for da har det nemlig gått lang tid!!! Være sparsommelig da hvis en har lite innkomme så det rekker til uforutsette utgifter eller legge lista lavere kanskje?? Det er ikke saksbehandleren det er noe galt med.De krever bare inn penger frpersoner som ikke gidder å gjøre opp for seg!
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #18 Skrevet 3. juni 2009 Jeg er helt sjokkert over folks holdninger her inne. Man er selv skyld i at saker går til inkasso, at du ikke kan betale skaper selvfølgelig problemer for andre. Syns ikke det er rett at andre skal får trøbbel fordi du ikke betaler. Uansett grunn! Har man ikke råd må utgiftene ned, ingen shopping, billigere leilighet, billigere mat osv. Og at noen kan spørre om rabatt på inkasso, er dere ikke flau? Dere klarer ikke betale, men mener det er synd i dere så dere må få rabatt?!?!? Hadde ikke saken gått til inkasse og det tilslutt var fare for trekk i lønn/trygd, så hadde dere sikkert ikke betlat reningene i det hele tatt.
Gjest Gjest_ Skrevet 3. juni 2009 #19 Skrevet 3. juni 2009 Til TS Du har 28 dager på deg til å betale inkassosaken før inkassosalæret dobler seg. Det vil si at dersom du venter til i slutten av denne mnd med å betale resten vil det bli ekstra dyrt for deg. Derfor ville jeg ha forsøkt å få lånt penger for å betale inkassokravet før salæret øker. Dersom du ikke får låne penger må du RINGE til inkassoselskapet og be om utsettelse slik at de ikke sender saken til namsmannen. Men det vil som sagt koste litt ekstra. Salæret er noe som er inntekt til inkassoselskapet, så det bør ikke være noen grunn for dem å nekte deg utsettelse ut måneden.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #20 Skrevet 3. juni 2009 Ærlig talt, betal regningene i tide så slipper du dette, det finnes faktisk muligheter hvis en kommer i knipe uten at det må gå til inkasso, for da har det nemlig gått lang tid!!! Være sparsommelig da hvis en har lite innkomme så det rekker til uforutsette utgifter eller legge lista lavere kanskje?? Det er ikke saksbehandleren det er noe galt med.De krever bare inn penger frpersoner som ikke gidder å gjøre opp for seg! Fremdeles vet vi ikke hvorfor TS har kommet i dette uføret. Jeg har personlig vært borte i saker hvor mennesker har blitt satt i økonomisk uføre pga andres pengeproblemer, men jeg kritiserer da ikke andre sønder og sammen for det. For alt vi vet kan TS ha store psykiske problemer som har gjort at regningene er blitt skjøvet innerst i skuffen. Jeg synes man kan vise såpass storhet at man ikke går på personer som allerede ligger nede. Det jeg ser i denne tråden er en person som har stor vilje til å gjøre opp for seg, og det bør h*n faktisk krediteres for. Det er jammen alt for mange av de som regelrett driter i å gjøre opp for seg slik at andre sitter igjen med regningen. Men som jeg skrev skal TS faktisk ha igjen til livsopphold, og når hun sitter igjen med 1000 kr i mat, kan man iallefall ikke si at hun har igjen for mye til unødig bruk. Hadde dette gått til namsmannen, ville det vært satser for livsopphold som er høyere enn 1000 kr i måneden. Og til info. Jeg har ingen betalingsanmerkninger ever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå