juni Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jeg driver eget firma og får det akkurat til å gå rundt. Nå er det en som ikke har betalt fakturaen og dermed manglet jeg noen få tusen til forskuddskatten. Jeg betalte to uker for sent og nå krever de at jeg må legge forskuddskatten for reten av året på bordet innen to uker. Hallo!!! Hvordan mener de at det skal gå til? Må jeg rane en bank? Snakker om liten fleksibiliten for en som skaper sin egen arbeidsplass! Hvis de slår meg konkurs så blir jeg jo mer belastning for samfunnet, nå klarer jeg meg ihvertfall selv. Synes dette var en merkelig regel og den må være ny. Noen som har erfaring med dette? Man pleier jo ikke komme noe sted med kemneren, men hvor i alle dager skal jeg få penger fra til skatt for jobber jeg enda ikke har hatt??? Nå regner jeg ihvertfall med en dårlig natts søvn! Argh!
Fredrik=) Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Hørtes ikke noe serlig ut anbefaler deg å ringe 800 33 840 http://bedin.no/cwpages/OmNarviktelefonene.shtml Narviktelefonene, telefon 800 33 840, er en nasjonal gratis informasjonstjeneste for etablerere/gründere og for bedrifter generelt. Målsettingen er å gjøre det enklere å starte og drive bedrift i Norge. Si i fra hvordan det går da:)
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Åååå...føler skikkelig med deg. Har vert i tilsvarende situasjon selv, og når skatteetaten har fått noe for seg så virker det som om de har skylapper på.. Uansett , det hjelper å ringe å mase på de, og be evt. om å få snakke med en annen hvis vedkommende er helt vrang. Men ting tar tid hvis de selv har gjort en feil, og av en eller annen merkelig grunn snakker de tydeligvis ikke sammen på kontoret slik at man får ulikt svar fra de. Men stp på , det ordner seg. Du kan jo spørre de hvordan de vet hva du skal skatte for resten av året siden du sannsynligvis ikke vet hva inntekten vil bli. Masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå