Gå til innhold

skadet bil


Gjest Olemann

Anbefalte innlegg

Gjest Olemann

Min søster kjører tidlig i morgentimene til Bhg for levering av barn.

Parkeringsplassen er full, så hun parkerer langs veien inntil fortauskanten. Hun står ikke til hinder/ foran de som står på parkeringsplassen.

Veien er skiltet med parkering forbudt.

Før hun kommer seg ut,så kjører en ut fra parkeringsplassen og treffer henne i fronten. Han rygger rett i henne. Skaden ser ut til å bli stor,eller dyr. Han får knust lykt,bulk. Sikkert en dyr skade det også.

De skriver skademelding på stedet.

Jeg fikk hentet hennes bil, da hun måtte rekke et fly.

Problemet er at han som kjørte på henne mente at dette ville bli deleskyld, siden hun sto der hun sto. (parkering forbudt)

Jeg trodde at det er den som rygger har det hele og fulle ansvar?

Det kunne vert en annen situasjon, at et barn hadde komt der. Eller bil kjørende.

Det er bare en bil, og heldigvis ingen personskader.

Noen som har kunnskap? Ikke hva du tror om disse reglene,men hva du vet.

Takknemlig for svar.

Hun får ikke tatt kontakt med sitt selskap før hun kommer hjem,men de vet nok svaret. Er bare litt nysgjerrig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Glør

Det er lov å stanse på parkering forbudt for av- og pålessing, så hvorvidt hun burde stått der kommer vel an på hvor lenge hun sto der, og hvor langt unna bilen hun var. Reglene er også slik at den som rygger alltid har vikeplikt, så synes ikke det høres ut som han har en veldig god sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er lov å stanse på parkering forbudt for av- og pålessing, så hvorvidt hun burde stått der kommer vel an på hvor lenge hun sto der, og hvor langt unna bilen hun var. Reglene er også slik at den som rygger alltid har vikeplikt, så synes ikke det høres ut som han har en veldig god sak.

Han sto der ikke for av og pålessing. Han hadde vert i matbutikken og handlet.

Svigerinnen hennes jobbet i matbutikken,og kom ut da hun hørte bråket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Søsteren din har brutt veitrafikkloven, og det har den ryggende herren også. Så i og med at de begge har brutt loven, vil jeg bli veldig overrasket hvis dette ikke blir skylddeling. Spesielt hvis de har samme selskap.

Hadde hun derimot sittet i bilen, hadde saken vært klar. Da hadde den ryggende herren måtte ta all skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Søsteren din har brutt veitrafikkloven, og det har den ryggende herren også. Så i og med at de begge har brutt loven, vil jeg bli veldig overrasket hvis dette ikke blir skylddeling. Spesielt hvis de har samme selskap.

Hadde hun derimot sittet i bilen, hadde saken vært klar. Da hadde den ryggende herren måtte ta all skyld.

de har ikke samme selskap, men har det stor betydning? siden de har ulike selskaper,vil det ene selskapet protestere mot skylddeling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er klart at selskapet til søsteren din helst vil legge ansvaret over på det andre selskapet. Da slipper de jo utlegg. Men siden de begge har overtrådd veitrafikkloven, vil jeg tro at det ender med skylddeling.

Du kan jo evnt legge inn spørsmålet på diskusjon.no

Der har de et flott jusforum, hvor man kan få mer kvalifisert hjelp enn herinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som rygger har 100% av ansvaret, og hvor den andre bilen står er helt irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Den som rygger har 100% av ansvaret, og hvor den andre bilen står er helt irrelevant.

Stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, opplagt sak. Søsteren din får få en parkeringsbot da, men den andre bileieren må betale skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surfs
Den som rygger har 100% av ansvaret, og hvor den andre bilen står er helt irrelevant.

Jobber i bransjen, og kan ikke helt se hvordan karen som rygger skal komme seg unna her.

Og dere, om de har samme selskap er helt revnende likgyldig. Forsikring er strengt lovregulert gjennom FAL og ikke akkurat ren bingo. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...