Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Best å være anonym
Skrevet

Nå MÅ jeg bare brase inn her og fortelle en skrekkhistorie som dessverre er sann.

Søsteren min har en venninne som mistet moren sin da hun var liten. Grunnen? Mamma skulle bare i butikken, den lå jo faktisk vegg i vegg, og hun tok med seg lillesøster på fire, men minstemann lå og sov formiddagslur. Mamma skulle tross alt bare løpe over i noen få minutter... Da hun og fireåringen kom ut av butikken, sto huset alllerede i lys lue. Mamma formante lillesøster om å vente ute, og løp inn for å redde minstemann. Ingen av dem kom ut i live.

Jeg var 12 da dette skjedde, og løp dit da jeg så røyken, fordi jeg kjente noen som bodde der. Jeg kan ikke beskrive følelsen av å se en rød og svett far komme løpende mot det brennende huset sitt, eller da venninnen til søsteren min kom løpende fra skolen og ropte på mammaen sin, det verste skriket jeg noensinne har hørt, det sitter inni meg ennå.

Vær så snill å ikke gå fra barna deres mens de sover! Et hus kan være overtent på få minutter, og du kommer aldri, aldri til å tilgi deg selv at du ikke klarte deg uten melk til cornflakesen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Går aldri fra huset med et sovende barn! Selvsagt gjør jeg ikke det!

Har man ikke dopapir får man bruke tørkerull eller juleservietter - colalight eller kaffe (brus og kaffe, faktisk!!!) får man klare seg uten. Knekkebrød kan man ha i huset bestandig faktisk, fordi det ikke tørker - man MÅ ikke ha ferskt brød hver dag. Og hvis butikken ligger så nærme, så er den åpen neste morgen også hvis noe er skikkelig krise.

Jeg hadde glatt smurt en ekstra matpakke for en barnehagemamma som hadde ringt meg på kvelden - kanskje man skal tørre å bruke hverandre litt? Og har du barn i barnehage så kjenner du noen. Har du ikke det, men er i permisjon med en baby så kan du handle neste dag.

Ja, jeg vet folk som bor slik til at butikken er kun åpen fra 09-16 - men det er gjerne på steder der man har naboer man kjenner også...

Så nei - jeg ville ALDRI gått fra et barn i et hus alene.

Gjest annemor30
Skrevet

Ser du trenger gode grunner til å løpe i butikken? Her er gode grunner for meg:

Brød til matpakka daqen derpå

Melk

Kakao eller saft til barnehageturen dagen etter

Julekalender-godis

Og sikkert mange, mange flere :fnise:

Dette blir nok varer med en bismak hvis det plutselig oppstår en eksplosjonsartet brann mens barnet ditt lå og sov! Rimelig sikker på at barnet ditt ville fått en kopp kakao eller saft hvis du sa at det var enten og komme tomhendt eller la barnet mitt være alene mens jeg var på butikken! Og forresten... Bensinstasjonen åpner jo 05.30 flere steder så du kunne stått opp litt før med barnet ditt!

Gjest annemor30
Skrevet
Nå MÅ jeg bare brase inn her og fortelle en skrekkhistorie som dessverre er sann.

Søsteren min har en venninne som mistet moren sin da hun var liten. Grunnen? Mamma skulle bare i butikken, den lå jo faktisk vegg i vegg, og hun tok med seg lillesøster på fire, men minstemann lå og sov formiddagslur. Mamma skulle tross alt bare løpe over i noen få minutter... Da hun og fireåringen kom ut av butikken, sto huset alllerede i lys lue. Mamma formante lillesøster om å vente ute, og løp inn for å redde minstemann. Ingen av dem kom ut i live.

Jeg var 12 da dette skjedde, og løp dit da jeg så røyken, fordi jeg kjente noen som bodde der. Jeg kan ikke beskrive følelsen av å se en rød og svett far komme løpende mot det brennende huset sitt, eller da venninnen til søsteren min kom løpende fra skolen og ropte på mammaen sin, det verste skriket jeg noensinne har hørt, det sitter inni meg ennå.

Vær så snill å ikke gå fra barna deres mens de sover! Et hus kan være overtent på få minutter, og du kommer aldri, aldri til å tilgi deg selv at du ikke klarte deg uten melk til cornflakesen.

Ja, slike ting SKJER faktisk! Det er jo noen som også lar barna sitte alene i "noen" minutter da de "bare" skal inn en liten tur på butikken... Men det er en annen tråd..

Skrevet

Oj...det kunne jeg aldri gjort. Hadde vært redd for at det skulle skje noe med dem eller meg....

Kunne aldri tilgitt meg selv hadde jeg gått fra dem og det hadde skjedd noe.

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Ser du trenger gode grunner til å løpe i butikken? Her er gode grunner for meg:

Brød til matpakka daqen derpå

Melk

Kakao eller saft til barnehageturen dagen etter

Julekalender-godis

Og sikkert mange, mange flere :fnise:

Dette blir nok varer med en bismak hvis det plutselig oppstår en eksplosjonsartet brann mens barnet ditt lå og sov! Rimelig sikker på at barnet ditt ville fått en kopp kakao eller saft hvis du sa at det var enten og komme tomhendt eller la barnet mitt være alene mens jeg var på butikken! Og forresten... Bensinstasjonen åpner jo 05.30 flere steder så du kunne stått opp litt før med barnet ditt!

Selvsagt hadde det vært helt krise om det hadde skjedd noe, men vi er forskjellige ikke sant? Jeg er et ganske positivt menneske, og gidder ikke tenke på alt som kan skje hele tide. Kanskje dumt det, men vi lever slik her i familien. Og vil igjen vise til mine tidligere kommentarer - og da kanskje folk forstår at jeg aldri hadde stukket langt avgårde.

Eksplosjonsartet brann... Hallo!!?? Dette bekymrer jeg meg ikke over for å være helt ærlig. Bor i et helt nytt hus, tenner selvsagt ikke lys etc. Men liten vits i å diskutere dette. Blir så sort/hvitt når alt skrives ned her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...