Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Er det noen av dere som er "nabo" med matvarebutikken og som handler der mens barnet ditt sover formiddagskvilen sin? Hvor langt fra huset går du om barna liger inne å såver?
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Er det noen av dere som er "nabo" med matvarebutikken og som handler der mens barnet ditt sover formiddagskvilen sin? Hvor langt fra huset går du om barna liger inne å såver? Jeg bodde ikke slik at det var en mulighet med små barn i hus. Det var 400 m til butikken fra huset vårt, og det var for langt syntes jeg. Men jeg gikk ut i hagen - med babycall, mens lillemor sov i sprinkelseng.
Gjest Poker face Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 for det første så staves det "sove" ikke "såve" og man forlater aldri et barn i hus for å handle på butikken altså hva som helst kan skje. brann,innbrudd, barnet våkner og kan finne på noe sprell og kan skade seg. det er uansvarlig som forelder å gjøre slikt og nok til at barnvern kan ta tak i det om noen sier i fra jeg har butikk som nabo nesten, og jeg kunne aldri gjort noe slikt. enten får man bli hjemme eller ta med barnet eller barna.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Krever ikke så mye svar dette... MAN GÅR IKKE FRA BARN FOR Å HANDLE NEI.....
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Først og fremst poker face så sliter jeg med rettskriving og trenger ikke deg til å mobbe meg. Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde en diskusjon med min svigerinne og hun mente det ikke var så farlig så lenge butikken omtrent lå vegg-ivegg med huset sitt, det var det samme som å gå ut i hagen.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Nei, jeg hadde aldri gått fra barna mine mens de sov. Jeg går ikke fra barna mine når de sover nå heller, de er store skolebarn nå. En vet aldri hva som kan skje...
Minni-Mus Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Jeg fortaler ikke huset når barna ligger å sover. Jeg kan være rett utenfor i hagen/verandaen eller gå til postkassa ol. Hadde jeg bodd i samme bygning som butikken hadde jeg sikkert kunnet tatt en kjapp tur for å kjøpe en melk ol, eller om butikken lå rett over veien eller var nabohuset liksom.
Gjest Gjest_millie_* Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Er barnevakt for tanteunger ofte. Våger meg ikke ut på trappa engang etter at de har lagt seg. Redd for at noe skal skje. Så i butikken,- ALDRI!
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Du kan bli påkjørt eller få et illebefinende å havne bevistløs på sykehus og ingen vet at barnet ditt er hjemme alene og sover.
Gjest Miley Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Om butikken var i kjelleren eller rett over veien så kunne jeg nok ha gjort det, men det spørs hvor gammelt barnet var og da. Jeg hadde aldri forlatt et spedbarn. En ting som slo meg, dersom butikken er så nærme kan da ikke være noe problem å ta med barnet?
Vodecka Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 jeg kan ikke gå over på butikken når de sover. butikken stenger 8 da de legger seg... Men jeg har gått på butikken for ei melk og ett brød. Vi bor rett over veien for butikken og de er såpass store at de kan være hjemme aleine i 10-15 min. Men det en skal tenke på er hvor lang tid en bruker i butikken. Hadde en diskusjon med ei som mente ho skulle "bare" inn 5 min. Jeg satt i bilen og venta på venninna mi som skulle handle. De gikk inn nesten samtidig og det tok nesten tre kvarter før dama kom ut til ungen sin på rundt 3 år i bilen. Da MÅTTE jeg bare spørre om ho feilte noe... Selv om en skal bare inn etter ei melk, kan de være kø osv.
Gjest Poker face Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 Først og fremst poker face så sliter jeg med rettskriving og trenger ikke deg til å mobbe meg. Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde en diskusjon med min svigerinne og hun mente det ikke var så farlig så lenge butikken omtrent lå vegg-ivegg med huset sitt, det var det samme som å gå ut i hagen. var ikke ment som mobbing. så beklager om det gikk inn på deg. jeg er heller ikke perfekt på skriving
Nigo-san Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har Ali på hjørnet 200 meter nedi gata, og jeg løper ofte ned dit når barna er i seng. Kan overhodet ikke se noe galt i det, det er snakk om fem minutter, og å drasse med seg trøtte unger på butikken er ikke noen fest...
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 2. juni 2009 #14 Skrevet 2. juni 2009 Vanskelig spørsmål. Kommer jo helt ann på hvor nærme etc. Vi er ute i hagen når barna sover vi. Ikke noe problem. Står også og skravler med naboene over gjerdet. Til butikken - aldri. Men det er jo grunnet avstanden. Må kjøre bil. Om butikken lå vegg-i-vegg eller rett over gaten, hadde vi helt klart gjort dette. Kan jo ikke sitte inne på soverommet sammen med ungen heller da... Og det er mye som kan skje, og man kan ikke tenke på alt (ref. overkjørt av bil eller hva det var noen skrev her). Et tips er kanskje å si fra til en nabo eller til en venninne i nærheten, slik at noen er oppdatert på hva du gjør - ref. "overkjørt av bil eller trikken, flystyrt" eller hva det skulle være.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #15 Skrevet 2. juni 2009 Vanskelig spørsmål. Kommer jo helt ann på hvor nærme etc. Vi er ute i hagen når barna sover vi. Ikke noe problem. Står også og skravler med naboene over gjerdet. Til butikken - aldri. Men det er jo grunnet avstanden. Må kjøre bil. Om butikken lå vegg-i-vegg eller rett over gaten, hadde vi helt klart gjort dette. Kan jo ikke sitte inne på soverommet sammen med ungen heller da... Og det er mye som kan skje, og man kan ikke tenke på alt (ref. overkjørt av bil eller hva det var noen skrev her). Et tips er kanskje å si fra til en nabo eller til en venninne i nærheten, slik at noen er oppdatert på hva du gjør - ref. "overkjørt av bil eller trikken, flystyrt" eller hva det skulle være. Jeg synes man SKAL tenke på alt som kan gå galt når man etterlater seg barnet alene i huset fordi man selv skal handle. Finner man ikke andre måter å løse det på så får man vente til i morgen. Jeg kan ikke kommer på en eneste god grunn for å forlate barnet mitt alene i huset. Hva ville du gjort hvis barnet våknet og hylte fordi h*n var redd og du ikke kom før etter 10 min? Det er lenge å gråte.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 2. juni 2009 #16 Skrevet 2. juni 2009 Jeg synes man SKAL tenke på alt som kan gå galt når man etterlater seg barnet alene i huset fordi man selv skal handle. Finner man ikke andre måter å løse det på så får man vente til i morgen. Jeg kan ikke kommer på en eneste god grunn for å forlate barnet mitt alene i huset. Hva ville du gjort hvis barnet våknet og hylte fordi h*n var redd og du ikke kom før etter 10 min? Det er lenge å gråte. Forstår at vi ikke er enige her. Og jeg går faktisk aldri fra barna mine om det er snakk om 10 min å løpe. Hører jo barna ut i hagen? Og ligger butikken i nærheten så tar man jo selvsagt bare med seg baby-callen dit? Det tar ikke 10 min å løpe fra butikken om det skulle skje noe - da hadde jeg selvsagt heller ikke gått i butikken om det var såpass stor avstand. Men dette er jo veldig vanskelig å diskutere, da det er avstander det er snakk om her. Mine barn hadde blitt hysteriske hadde jeg ikke vært her når de våknet. Mine barn er veldig skeptiske, så dette må tas hensyn til selvsagt. Men HALLO - det finnes det mellomting her: Sitte i hagen - løpe i butikken (ref. nabobygning / rett over veien og babycall). Ser ikke problemet..... Hadde ALDRI tatt bilen for å si det sånn. Barna er for små til det. Ser du trenger gode grunner til å løpe i butikken? Her er gode grunner for meg: Brød til matpakka daqen derpå Melk Kakao eller saft til barnehageturen dagen etter Julekalender-godis Og sikkert mange, mange flere
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #17 Skrevet 2. juni 2009 Ser du trenger gode grunner til å løpe i butikken? Her er gode grunner for meg: Brød til matpakka daqen derpå Melk Kakao eller saft til barnehageturen dagen etter Julekalender-godis Og sikkert mange, mange flere For å være litt vanskelig, dette burde du ha tenkt på før.
Nigo-san Skrevet 2. juni 2009 #18 Skrevet 2. juni 2009 Ser du trenger gode grunner til å løpe i butikken? Her er gode grunner for meg: Brød til matpakka daqen derpå Melk Kakao eller saft til barnehageturen dagen etter Julekalender-godis Og sikkert mange, mange flere Dopapir kommer høyt på den lista der Og ellers, Cola Light/kaffe, frukt til felleskurven i barnehagen, knekkebrød hvis brødet er gammelt.... Og hvis barnet mitt våknet og hylte etter to minutter, så fikk det faktisk bare hle tre minutter til- for det gjør jeg glatt hvis jeg er hjemme også. Så sant det ikke er et spedbarn.
Gjest imli Skrevet 2. juni 2009 #19 Skrevet 2. juni 2009 Hvis butikken hadde vært nærmeste nabo, type 10 meter unna, så kan det nok hende jeg kunne funnet på å stikke inn og bare kjøpe en liter melk liksom, men ikke noe storhandel akkurat. Tar det bare et minutt eller to, er det jo ikke verre enn å gå med søpla eller hente posten. Her er ikke det noe problemstilling, tar i alle fall 20 min å gå til butikken.
Gjest white tiger Skrevet 2. juni 2009 #20 Skrevet 2. juni 2009 Vi har butikken ca 100 m ned i veien, og det kunne ikke falt meg inn å gått dit når jenta mi sover (hun er snart 2). Synes det rett og slett er for langt.. Det lengste jeg går er ned i kjelleren for å sette på vaskemaskina, men må ut av leiligheta og ned to etasjer for å gjøre dette. Da bruker jeg vanligvis å si ifra at jeg går siden jeg gjør dette før hun har sovnet skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå