Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kommet hjem fra stallen og trenger middag! En laksefilet ligger her ferdig tint. Såå, jeg lurer på om noen har noen ikke så altfor kompliserte tilberedingsmetoder? Utenom å steke den i i ovnen i en halvtime..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har akkurat kommet hjem fra stallen og trenger middag! En laksefilet ligger her ferdig tint. Såå, jeg lurer på om noen har noen ikke så altfor kompliserte tilberedingsmetoder? Utenom å steke den i i ovnen i en halvtime..

:)

Steke den i ovnen sammen med mango og annanas er en favoritt her i huset da=D med litt olovenolje, salt og pepper. Så har jeg pasta som er røst sammen med pesto og rocculasalat til, fantastisk godt og utrolig lett!=)

Skrevet

Hvis det er en laksefilet av typen du får kjøpt frossen enkeltvis så vil jeg anbefale å ovnssteke den veldig mye kortere tid enn en halvtime. Den må da blir ihjelstekt og vel så det med så lang tid?

Antagelig uansett steketid så er det veldig godt, og lettvint, å smøre litt grønn pesto oppå fileten før den går i ovnen, uten folie rundt.

Ellers er det veldig greit å pannesteke laks. Varm en stekepanne med en ørliten dæsj med olje eller margarin oppi (husk at laks er fet fisk, og sitter dermed ikke så godt fast i panna som mager fisk). Stekes til den er sprø i overflaten på den ene siden, så snur du den forsiktig og steker ferdig på andre siden. Evt steker du bare på den ene siden og skrur ned varmen etterhvert så den blir tilstrekkelig stekt uten å bli svidd i bunnen.

Skrevet

Middagen har vel blitt laget, men min favoritt med hel laksefilet er uten tvil å steke den i godt smurt folie, godt krydret med salt og pepper, med hakket hvitløk, rød paprika og purre oppå, og så en god dasj rømme på topp. Brett folien sammen og stek i ovn til den er ferdig. Spises med poteter av en eller annen sort, og med litt ekstra rømme til. :sikle: Nå ble jeg sulten, nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...