Gjest Wind Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Biff, vilt, soppsaus, sprøstekt med salt til snacks....
Gjest Elize Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Biff, vilt, soppsaus, sprøstekt med salt til snacks.... Kan den brukes på samme måte som sjampinjong?
Gjest Wind Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 (endret) Kan den brukes på samme måte som sjampinjong? Jeg må bare presisere at jeg ikke liker sopp bortsett fra sprøstekt kantarell og noen få andre! Jeg ramset opp ting jeg vet min far bruker den i. Men jeg tenker det er mer smak i den enn i sjampingjong, så det kommer vel litt an på hva du pleier å bruke sjampingjong til. Ellers kan du jo søke litt rundt på nettet etter oppskrifter, og se om det finnes noen med kantarell i, eller om det brukes en annen sopp, f.eks.? Endret 5. juni 2009 av Wind
Gjest Elize Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Jeg må bare presisere at jeg ikke liker sopp bortsett fra sprøstekt kantarell og noen få andre! Jeg ramset opp ting jeg vet min far bruker den i. Men jeg tenker det er mer smak i den enn i sjampingjong, så det kommer vel litt an på hva du pleier å bruke sjampingjong til. Ellers kan du jo søke litt rundt på nettet etter oppskrifter, og se om det finnes noen med kantarell i, eller om det brukes en annen sopp, f.eks.? Jeg pleier egentlig ikke å bruke kantarell i det hele tatt. Men har de siste årene plukket mye bær of har fått løst å plukke sopp å, men har ikke orket pga at jeg ikke har vist hva jeg skal bruke den til. Men godt tips å lete etter oppskrifter på internett
Gjest Wind Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Det er kjempemorsomt å plukke sopp! Særlig kantarell, for der det er en er det som oftest flere også, så man kan sitte kjempelenge og bare plukke og rense.
ringblomst Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Godt å steke kantarell og bacon sammen med krydder, og bruke som tilbehør til kjøtt. Ellers lager jeg gjerne pai med masse kantareller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå