Gjest Lyh Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Sambo glemte å legge eggene inn i kjøleskapet, blir eggene dårlig av å stå ute så lenge??
Tonka Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Hvor lenge..? Siden i går? I så fall går det helt fint. Det greieste er vel uansett å sjekke dem neste gang du skal bruke egg.
Gjest Lyh Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Okey, de stod siden lørdag morgen til søndag kveld, men får smake på dem etterpå
Mixelite Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Okey, de stod siden lørdag morgen til søndag kveld, men får smake på dem etterpå Skal du bruke eggene til f.eks eggedosis eller marengs, blir de bare bedre av å stå på benken fra dagen før. Dvs. resultatet blir luftigere og bedre. Jeg leste nylig at det er fornuftig å ha noen egg stående på benken til enhver tid. Nok til noen dagers forbruk.
Gjest tor erik Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Jeg ville ikke bekymret meg en tøddel. egg kan stå lenge i romtemp Tor Erik
Gjest imli Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Egg holder seg så lenge som det står på datomerkinga i romtemperatur.
Kamikatze Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 (endret) Det er lett å teste om eggene er friske. Legg de i kaldt vann. Synker de er de friske. Flyter eggene kan naboen få låne dem. Det oppstår gass i skjemte egg, som gir dem oppdrift. Endret 1. juni 2009 av Kamikatze
Gjest Lyh Skrevet 1. juni 2009 #9 Skrevet 1. juni 2009 Synker de er de friske. Flyter eggene kan naboen få låne dem.
MarianneE Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 står t.om på pakken at de godt kan oppbevares i romtempratur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå