Gjest Ny bil... Skrevet 1. juni 2009 #1 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg trenger litt tips til hva jeg skal kjøpe når jeg nå trenger ny bil...Jeg trenger en som er billig i drift (kjører nærmere 50 mil hver uke i forbindelse med jobb), relativt ny som ikke har gått så langt, og maks 100-150000. Gjerne sjuseter men det er vel ikke aktuelt sammen med de andre kravene til bilen...hvilken type skal jeg se etter? Foreløpig har jeg vel tenkt på colt eller polo men er åpen for andre ting også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 1. juni 2009 #2 Del Skrevet 1. juni 2009 Skoda Octavia TDI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rimmern Skrevet 1. juni 2009 #3 Del Skrevet 1. juni 2009 En nyere dieselbil er et godt valg hvis man kjører litt lengre strekninger ofte, slik at det blir en del km. F.eks. eksemplet til feuerstein, som er en meget god bil. Fordelene med dieselbiler er at de bruker mindre drivstoff, og dieselen er som regel rimeligere enn bensin. (Og selv når prisen er lik så sparer man p.g.a. mindre forbruk.) I tillegg er det lengre serviceintervaller, og dieselmotorer er kjent for å gå lengre før de er utkjørte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #4 Del Skrevet 2. juni 2009 En nyere dieselbil er et godt valg hvis man kjører litt lengre strekninger ofte, slik at det blir en del km. F.eks. eksemplet til feuerstein, som er en meget god bil. Fordelene med dieselbiler er at de bruker mindre drivstoff, og dieselen er som regel rimeligere enn bensin. (Og selv når prisen er lik så sparer man p.g.a. mindre forbruk.) I tillegg er det lengre serviceintervaller, og dieselmotorer er kjent for å gå lengre før de er utkjørte. Kan du anbefale noen merker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå