Gå til innhold

Kan man utsette mensen...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet

Kan man utsette mensen ved å tro at man er gravid?

Jeg bruker å ha rimelig regelmessig mens og skulle hatt rundt 26-28 Mai og nå er det 1. Juni og den er fortsatt ikke kommet. Jeg har testet negativ den 28 og 29 Mai.

Jeg klarer ikke riste av meg følelsen at noe ikke stemmer her men jeg testet jo negativt! Blir gal! Tror rett og slett jeg skremmer meg selv så mye at jeg selv utsetter mensen. Går det ann? Kan man bekymre seg sånn at mensen ikke kommer til tide?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet
JA!

Så rart egentlig men da er det sikkert det. Takk for svar

Skrevet

Det er fullt mulig - de gangene jeg har stresset og forestilt meg de verste scenarioene i tankene mine, så har den "nektet" å komme på den vanlige dagen jeg får mensen på.. :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Det har skjedd meg flere ganger. Har begynt å lure rundt menstid og ventet og ventet. Men den har først kommet når jeg har testet - negativt.

Det kan også skje at tester ikke slår ut så tidlig på grunn av lavt hcg-innhold.

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet
Det er fullt mulig - de gangene jeg har stresset og forestilt meg de verste scenarioene i tankene mine, så har den "nektet" å komme på den vanlige dagen jeg får mensen på.. :)

Hvor lang tid har gikk før du fikk den da? 2-7 dager?

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet
Det har skjedd meg flere ganger. Har begynt å lure rundt menstid og ventet og ventet. Men den har først kommet når jeg har testet - negativt.

Det kan også skje at tester ikke slår ut så tidlig på grunn av lavt hcg-innhold.

Ja om jeg ikke har fått den til tirsdag får jeg vel teste en gang til. Håpet den skulle komme når jeg testet negativt 2 ganger men nei.... uff som jeg stesser, det er nesten komisk.

Skrevet (endret)
Hvor lang tid har gikk før du fikk den da? 2-7 dager?

Nja, omtrent 2 dager fra den dagen den burde kommet på - selvfølgelig har det variert, men vanligvis kommer mensen på en onsdag hos meg, og når jeg har stresset rundt i vildens sky, har den ikke kommet før fredag morgen/kveld.

Endret av ninuska_
Gjest Gjest_lena_*
Skrevet
Nja, omtrent 2 dager fra den dagen den burde kommet på - selvfølgelig har det variert, men vanligvis kommer mensen på en onsdag hos meg, og når jeg har stresset rundt i vildens sky, har den ikke kommet før fredag morgen/kveld.

Okey, det var beroligende å høre. Får krysse fingrene for i morgen :)

Takk for svar!

Skrevet

stress kan utsette mensen..

prøv å slapp av:)

men en test skal jo egentlig kunne vise riktig svar fra forventet mens dag..

lykke til

Gjest Blondie65
Skrevet

De gangene jeg har ønsket mensen til tide slik at den var ferdig til et bestemt tidspunkt (enten jeg skulle reise eller annet som er upraktisk med mensen) så har mensen nesten uten unntak blitt akkurat nok forsinket til at dette gikk til bloksberg. Så stress kan godt utsette mensen ja.

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet
De gangene jeg har ønsket mensen til tide slik at den var ferdig til et bestemt tidspunkt (enten jeg skulle reise eller annet som er upraktisk med mensen) så har mensen nesten uten unntak blitt akkurat nok forsinket til at dette gikk til bloksberg. Så stress kan godt utsette mensen ja.

Ja det passer dårlig å utsette siden jeg skal til syden å vil helst ikke ha mens da.

Har merket at jeg har fått litt smerte nedest i magen i dag og har vært en del svimmel så begynner å lure på om noe kan være galt.

Kan det kanskje være cyste på eggstokken eller kanskje et befruktet egg som sitter fast i eggstokker?

Det er selvfølgelig ingen av dere som kan svare at det er en av delene men lurte bare på om dere tror det kan være en mulighet?

Skal ringe legen i morgen tror jeg, men det er så lenge å vente på svar :P

Gjest Gjest
Skrevet

Jada, de gangene jeg har lurt på om jeg kunne være gravid (skrekk!) har den latt vente på seg ekstra lenge... Jeg snakker da om at den kan være opp til to uker forsinka. :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...