Ellevill Skrevet 31. mai 2009 #1 Del Skrevet 31. mai 2009 Kan noen hjelpe? Jeg vil ha med tre sykler, men jeg vil ikke ha syklene på taket og jeg har ikke hengerfeste. Det finnes visstnok noen stativer du kan feste på bakluka - noen som har efaring med disse? Har surfet litt og sett at det er blitt erfart at disse har falt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie1 Skrevet 2. juni 2009 #2 Del Skrevet 2. juni 2009 Kan noen hjelpe? Jeg vil ha med tre sykler, men jeg vil ikke ha syklene på taket og jeg har ikke hengerfeste. Det finnes visstnok noen stativer du kan feste på bakluka - noen som har efaring med disse? Har surfet litt og sett at det er blitt erfart at disse har falt av! Vurderte også ett slikt til å feste på bakluka, men så fantes det ikke noe som passet min bil. Har sykkelen på taket og det fungerer veldig bra. Kjøpte ett slikt stativ hvor man tar av forhjulet på sykkelen - og dermed er det mye enklere å sette den på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 3. juni 2009 Takk for svar!!! Ta av hjulet foran??? Må man ha sånn dyr & lækker sykkel for å få til det med et enkelt grep? Ungene har nye, fine sykler, men min er 15 år gammel eller noe slikt! Og den er ikke her nå, så jeg får ikke sjekket eventuelle ordninger. Men du skjønner, jeg er også litt redd for å kjøre inn i garasjen eller under lave bruer osv. med syklene på taket.... Det hadde vært ganske typisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie1 Skrevet 6. juni 2009 #4 Del Skrevet 6. juni 2009 Takk for svar!!! Ta av hjulet foran??? Må man ha sånn dyr & lækker sykkel for å få til det med et enkelt grep? Ungene har nye, fine sykler, men min er 15 år gammel eller noe slikt! Og den er ikke her nå, så jeg får ikke sjekket eventuelle ordninger. Men du skjønner, jeg er også litt redd for å kjøre inn i garasjen eller under lave bruer osv. med syklene på taket.... Det hadde vært ganske typisk! Det ser du fort på sykkelen om du kan ta av hjulet. Da er det på den ene siden en hurtiglås som du vipper ned - så tar du tak i skruen på den andre siden og vrir til det er løst nok til at du kan ta av hjulet. Under bruer o.l er det som regel ikke noe problem med syklene på taket - men garasjen må man passe seg for... Det er jeg litt redd for også, men det har gått bra så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 6. juni 2009 #5 Del Skrevet 6. juni 2009 Hvis ikke sykkelen har hurtiglås (hendel) på navmutteren, er slike å få kjøpe løse. De koster ikke allverdens. Uansett hvilken type stativ du velger, må både stativ og sykler sikres forsvarlig. Det vil si stroppes fast. Siden du nevner bakluke, antar jeg der er litt bagasjeplass. Hvis en av syklene er en mindre modell, kan du løsne og vri styret nitti grader, for å få den flat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå