Gå til innhold

Samboer svetter ut senga

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer svetter så mye når han sover at jeg ikke klarer å ligge inntil han. Teppet, madrassen ..alt er helt gjennomvått og det lukter, ikke svette, men det lukter.

Han er i midten av tyve årene, spiser normalt, normalvektig og svetter ikke mer enn andre på dagtid ved hard jobbing osv.

Men noen netter er det virkelig ille å ligge ved siden av han :(

Og det har ikke så mye å si om temperaturen ute heller, kaldt eller varmt, like vått kan det bli.

Hva er det?

Hva kan vi gjøre for å stoppe det?

Flere som har det slik??

Videoannonse
Annonse
Gjest Wacmoc
Skrevet

Slenger meg på her. Han svetter ikke hver eneste natt, men ganske ofte. Fy faen å plagsomt det kan være. Er ikke så stort problem, jeg dusjer jo om morran uansett, men det er ikke så deilig å våkne opp midt på natta å være gjennomvåt fordi kjæresten svetter.

Gjest ~VanDora~
Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv, Wacmoc :regn:

Skrevet

Hvis dere blir gjennomvåte fordi kjærestene deres er svette, så kan dere jo legge dere mer mot deres side av senga?

Jeg har også en varm mann (han svetter heldigvis ikke ut sengetøyet da), og det kunne aldri falle meg inn å ligge inntil ham om natta. Da ville vi begge kokt bort.

Men vi pleier å bruke forskjellige dyner. Han sover med sommerdyne om vinteren, og ofte kun med dynetrekk eller laken på det varmeste om sommeren. Jeg bruker termodyne vinterstid og sommerdyne om sommeren. Dobbeltdyne er uaktuelt for oss begge - han pga. varme og jeg primært pga. jeg ikke takler nærhet og pusting når jeg skal sove.

Gjest ~VanDora~
Skrevet
Hvis dere blir gjennomvåte fordi kjærestene deres er svette, så kan dere jo legge dere mer mot deres side av senga?

Hehe, ja det var et fint tips du men vi elsker å ligge i armene på hverandre når vi sover så jeg vil heller ha tips til å få slutt på problemet enn å skulle ligge i andre enden av senga :fnise:

Gjest Wacmoc
Skrevet
Hehe, ja det var et fint tips du men vi elsker å ligge i armene på hverandre når vi sover så jeg vil heller ha tips til å få slutt på problemet enn å skulle ligge i andre enden av senga :fnise:

Signerer.

Jeg og kjæresten er heller ikke samboere, og han jobber 4-5 av 7 dager i uka ( så ser han ikke i det hele tatt da ) så da er det hyggelig å sove i armkroken når vi først får sett hverandre ;P

Skrevet

Da får vi se om dere får noen svar, men jeg ser nå bare for meg to alternativer: a) at man ikke sover inntil hverandre eller b) at begge må ligge med tynne laken, og at man selv kan risikere å fryse. Kroppsvarme er ganske intense saker, så jeg vil tro dere er skyld i mye av varmen/svettingen. Noen er bare varmere enn andre, og det ser ut til at menn ofte produserer mer varme enn kvinner, og det må man vel bare ta konsekvensene av på den ene eller den andre måten.

Her i huset ligger vi inntil hverandre en stund om kvelden og morgenen. Om natta sover vi, så da merker jeg ikke så mye til hvor mine lemmer befinner seg i forhold til hans uansett. :ler:

Gjest Glør
Skrevet

Min gjør dette i blant, men det som hjelper er at han ikke drikker noe de siste timene før leggetid. Må han drikke kan han ta noen slurker, men bøtter han en halvliter eller mer blir senga gjennomvåt.

Gjest ~VanDora~
Skrevet
Min gjør dette i blant, men det som hjelper er at han ikke drikker noe de siste timene før leggetid. Må han drikke kan han ta noen slurker, men bøtter han en halvliter eller mer blir senga gjennomvåt.

Skal nevne det for han, en god ide faktisk for når jeg tenker meg om så drikker han veldig mye til kveldsskivene.

Could this be the end? I hope so :fnise:

Skrevet
Skal nevne det for han, en god ide faktisk for når jeg tenker meg om så drikker han veldig mye til kveldsskivene.

Could this be the end? I hope so :fnise:

Jeg har proteinintoleranse og lever på gluten- og melkefritt kosthold. Før jeg begynte med det, var jeg skikkelig plaget med nattesvette. Nå skjer det aldri, annet enn hvis jeg får i meg noe som ikke er helt rent for gluten eller melk. Ikke sikkert samboeren din har proteinintoleranse, men kanskje det er verdt å se på både det og andre intoleranser?

Gjest Gjest
Skrevet
Min samboer svetter så mye når han sover at jeg ikke klarer å ligge inntil han. Teppet, madrassen ..alt er helt gjennomvått og det lukter, ikke svette, men det lukter.

Han er i midten av tyve årene, spiser normalt, normalvektig og svetter ikke mer enn andre på dagtid ved hard jobbing osv.

Men noen netter er det virkelig ille å ligge ved siden av han :(

Og det har ikke så mye å si om temperaturen ute heller, kaldt eller varmt, like vått kan det bli.

Hva er det?

Hva kan vi gjøre for å stoppe det?

Flere som har det slik??

Min samboer svetter også mer om natta enn meg, lakenet på hans side er helt krøllete mange ganger fordi det har vært fuktig. Han svetter ikke ekstremt mye, men mye mer enn meg. For å unngå at han blir for varm om natta lufter vi soverommet godt hver kveld. Når vi står opp slår vi opp dynene så senga får lufta seg ut. Om sommeren sover vi som regel med vinduet oppe - og han ligger nærmest vinduet. Han har alltid en tynnere dyne enn meg. Noen ganger er han veldig varm om kvelden, da sender jeg ham i dusjen for en avkjøling.

For øvrig har jeg aldri vært spesielt glad i å sove helt inntil noen - det blir gjerne kos til vi dupper, og så våkner vi såvidt og legger oss fra hverandre.

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Jeg har det sånn periodevis. Svetter som en gris, det føles som om kroppen skal koke. Har vert hos legen og spurt om råd, men han hadde ikke noe fornuftig å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...