Gjest Kvinge Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Jeg har ømme bryster, jeg har syke stikkninger/støt i brystene, nesten som om de vokser. Jeg har mensensmerter, men ikke mensen. Jeg er trett, sliten. Overfølsom, men ikke hissig. Blir bare ufattelig lett lei meg. Kan plutselig begynne å gråte når jeg ser noe trist på tv. Jeg får hetetokter, og svetter lett. Unormalt mye kviser de siste dagene. Jeg har PCO, og har tidligere hatt et problem med at jeg har trodd jeg var gravid, fordi jeg aldri fikk mensen. Jeg har tatt mange tester, og nå er jeg lei av å teste. Jeg er lei av å hele tiden tro at jeg er gravid, og aldri klare å slappe av. Jeg finner alltid sympomene på at jeg er gravid, og hver gang er jeg like sikker. Mensen kommer jo aldri. Jeg sier alltid til meg selv at denne gangen føles det anderledes. Tidligere har jeg slitt med kvalme, svimmelhet, og ømme bryster (ikke stikkningene). Jeg har vært hissig, men ikke trist. Jeg gikk på p-pillen en måned, men slutta for ca en måned siden. Jeg glemte en pille midt i brettet, men klarer ikke å huske om vi tok hensyn til det. Søsteren min har PCO, og hun ble gravid rett etter at hun slutta på pilla. Jeg sliter med humørsvingniger og null sexlyst hvis jeg tar p-pillen, så det er ikke et alternativ. Jeg blir sprø. Alt jeg trenger å gjøre er å kjøpe en test. Og jeg ender nok opp med å gjøre det. Men dette er en konstant kamp mot meg selv. Jeg skulle ønske at jeg for en gangs skyld bare kunne slappe av, og ikke tro at jeg er gravid. Kan noen fortelle meg at mine symptomer ikke naturligvis betyr at jeg er gravid, men at dette også er en form for PMS? Eller er det faktisk grunn til å tro at jeg er gravid denne gangen? Jeg mener ikke dette som en "er jeg gravid-tråd?" Det går utover helsa mi når jeg tror jeg er gravid hele tiden. Det går utover mitt sosiale liv. Jeg gikk ikke på en fest i går, fordi jeg vil ikke drikke -i tilfelle-. Det er frustrerende.
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Vi er alle forskjellige men de symptomene du beskriver er akkurat slik jeg er når jeg er pms....
Gjest Kvinge Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 okey, det hjelper litt =) Jeg må tisse unormalt mye også for tiden. rundt en gang i timen. Er det normalt når man er PMS?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 ingen innspill? det er ikke noe lettere for oss å svare på om du er gravid eller ikke enn det er for deg. Ta en test eller dra til legen og diskuter sitvasjonen din for h*n, så kan sikkert h*n være til hjelp
Gjest Kvinge Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Neida, jeg forventer ikke et svar på om jeg er gravid eller ikke. "det er bare å ta en test" er enkelt for deg å si når du ikke sitter å tisser på en gravid-test hver eneste gang du må vente på at mensen skal dukke opp. Er dette helt normale PMS-symtomer?
Gjest jane25 Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 tror ikke det er noen av delene jeg... jeg har allt det du har! og tatt mange tester, jeg mistet mensen i okt.08... så de første mnd tok jeg alltid graviditets tester, tilogmed legen min, men har ikke gjort det i det siste.. for jeg tror da "vi" virkelig er gravide så merker vi det...jeg vet forsatt ikke helt hva det er med meg, men jeg er i allefall under utrednig hos gynokolog osv.. godt å vite at det ikke er livs farlig i allefall!og hvis man skal føle på alle syntomene så blir man gal etter vært.. tror jeg da.. men uansett, så var ikke dette noe svar som ikke hjalp deg kansje, men jeg synes det er godt å vite at man ikke er alene jeg da...vi er da i alle fall 2!
Gjest Kvinge Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 Takk jane25! =) Ja, kanskje vi merker det. Men så hører man alle historiene. Snakker med venninner som er gravide, og hvordan de fant det ut. Har lest på nettet over symtomer folk har opplevd. Og jeg har mange symtomer på graviditet, men det har jeg hver gang. Så hvordan vet man det? Det som gjør hele situasjonen "verre" er at hvis jeg nevner smerter, eller plager jeg sliter med, så er folks første reaksjon "Kanskje du er gravid?". Og ja, jeg vet det er bare noe folk slenger ut i lufta som det første de kommer på, men det er fortvilende. Gjør ikke situasjonen lettere akkurat.
Gjest Gjest_oline_* Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har PCOS og har mens omtrent hver tredje måned. Den siste måneden før mens så har jeg ømme bryster (men ikke hver gang), oppblåst, veeldig sår på ting, menssmerter, noen dager er jeg kvalm og har vondt i hodet. Jeg har barn og vet hvordan det kjennes ut å være gravid, og for meg er det nesten helt likt som PMS i starten. Men jeg har gitt helt opp å tro at jeg er gravid. Hvis du har noen spørsmål så er det bare å komme med dem.
Gjest Kvinge Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Tusen takk for svar gjest! =) Så denne PMS'en min kan muligens henge sammen med at jeg har PCO? Kanskje jeg slutter å bekymre meg etterhvert som jeg lærer på kroppen at det faktisk skal veldig mye til for at jeg skal bli gravid. Jeg har ømme bryster periodevis før mensen. I en periode var det slik jeg visste at mensen var på vei. Men så sluttet det. Jeg var inne på billig-tester.no i går og kjøpte en solid dose gravid-tester, så kan jeg bare teste, og få det ut av verden. Innerst inne vet jeg at det mest sannsynligvis bare er PMS, men likevel så surrer tankene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå