Honesty Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Først og fremst er det vel ulike søtstoffer; Cola light er søtet med aspartam/acesulfam K, mens Cola Zero er søtet med sukralose.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Men begge er sukkerfrie? Hvorfor har de laget to typer sukkerfri cola egentlig? Jeg har ikke smakt zero, smaker de likt?
Honesty Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Ja, man kan jo lure... En teori jeg har hørt, er at Zero er laget for å tiltrekkes gutter/menn, som ellers skyr langt unna alt som har "light" i navnet. Jeg synes Cola Zero smaker mer, nesten litt i retning Pepsi Max.
mustapippuri Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 De er begge to søtet med aspartam. Cola light var i en periode søtet med sukralose. Zero er manneversjonen av Cola light har jeg hørt.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Ja, det har jeg også lest, at Cola Zero er laget for å fange opp menn. De forbinder, som nevnt ovenfor, Cola light med kvinner, og kjøpte dermed Pepsi Max o.l. i stedet. Cola light ble jo også markedsført som en damedrikk. Bare se på reklamene: Cola light hadde den hvor kontordamene siklet over arbeidskaren, og Cola Zero har jo disse heslige "how life should be"-reklamene, klart siktet inn mot menn.
venus_ Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 Jeg kjenner ikke noen forskjell i smaken på disse to etter at de gikk tilbake til aspartam i cola light.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Helt uenig! Cola zero er MYE bedre enn Cola light. Jeg er ikke i stand til å beskrive forskjellen helt, men den er der. Ikke minst på ettersmaken!
Gjest imli Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Jeg synes også Cola Zero er mye bedre enn Cola Light. Cola Light smaker skikkelig utvanna...
Jade Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 Trodde Cola light hadde sukralose i seg? Er det endret? Uansett. Begge to smaker ekkelt. Zero smaker litt eklere, og er mest lik den vanlige colaen, synes jeg (som jeg ikke liker). Mulig Cola light smaker annerledes nå hvis de har skiftet søtningsstoff(?). Ingen av dem slår ihvertfall Pepsi Max <- NAM!
LukaFrost Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Det har blitt meg fortalt at Zero er laget så samme sirupen som vanlig Cola, det er ikke Light. Begge to smaker fælt.
Pialill Skrevet 1. juni 2009 #12 Skrevet 1. juni 2009 Trodde Cola light hadde sukralose i seg? Er det endret? Uansett. Begge to smaker ekkelt. Zero smaker litt eklere, og er mest lik den vanlige colaen, synes jeg (som jeg ikke liker). Mulig Cola light smaker annerledes nå hvis de har skiftet søtningsstoff(?). Ingen av dem slår ihvertfall Pepsi Max <- NAM! støtter deg! pepsi max er mye bedre enn begge de to til sammen! men når jeg er i statene drikker jeg diet coke (er det forresten det samme som cola light). Diet Cokei USA er i hvertfall mye bedre enn Cola light her i Norge...
Anglofil Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Jeg klarer ikke å smake forskjell på de to, og jeg synes de smaker like vondt begge to. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #14 Skrevet 6. juni 2009 Cola Light før 2005 var aspartam. Så kom Cola Light med sukralose. Så noen år etterpå kom Cola Zero med aspartam. Så kom plutselig Cola Light med aspartam igjen visstok, pga ingen ville ha den med sukralose (jeg har kun luktet på den og den lukter klor!! sukralose inneholder jo også klor). Jeg kan ikke forstå hvorfor det er sirup i Zero, den skal jo være sukkerfri den og. Men jeg drikker ikke kunstig søtede greier pga jeg ikke tåler det, så jeg vet ikke. For dere som liker Pepsi Max, den inneholder også aspartam så jeg kan ikke forstå at dere liker den men ikke Cola?
Tabris Skrevet 6. juni 2009 #15 Skrevet 6. juni 2009 Etter hva jeg har forstått, så er det snakk om akkurat den samme drikken. Forskjellen er som andre har nevnt at zero er for å få menn til å drikke colas light-produkt også.
Jade Skrevet 6. juni 2009 #16 Skrevet 6. juni 2009 For dere som liker Pepsi Max, den inneholder også aspartam så jeg kan ikke forstå at dere liker den men ikke Cola? Ting smaker da ikke likt bare fordi begge deler inneholder aspartam. Men sukralosen satte uansett en fæl bismak på cola lighten.
Gjest linneawarp Skrevet 7. juni 2009 #17 Skrevet 7. juni 2009 De er begge to søtet med aspartam. Cola light var i en periode søtet med sukralose. Zero er manneversjonen av Cola light har jeg hørt. ikke bra med aspartam : er kreftfremkallende.
Goji Skrevet 8. juni 2009 #18 Skrevet 8. juni 2009 ikke bra med aspartam : er kreftfremkallende. Jeg syntes alt er kreftfremkallende jeg. On-t: Hvis jeg skulle valgt mellom Zero og Light, hadde det definivt blitt Zero. Smaken er mye bedre, og designet på flasken er elsk. <3 Men hvis jeg også kunne ha valgt vanlig cola, hadde det nok blitt det. Når man først drikker cola, skal man ha the real deal!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå