Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Skal ut og sole meg i dag tenkte jeg, men lurer litt på dette med solfaktor. Jeg har bare solkrem med faktor 25, og huden min bruker laaang tid på å bli brun. Bør jeg bruke lavere faktor for å bli raskere brun? Og i så fall, har de solkrem på bensinstasjoner? Takknemlig for svar
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Du blir like sent brun med solfaktor 5, som med 25... det er bare det at med solfaktor 5 får du fortere farge fordi blir du fortere solbrent... Nå er det veldig høy uv-stråling i pinsen, så jeg tror du skal være fornøyd med SF 25 jeg... da slipper du å ha det vondt i natt/morgen.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Med solfaktor 5, kan du være 5 ganger lengere ute i sola enn om du ikke hadde noen solkrem på deg. Med solfaktor 25, kan du være 25 ganger lengere i sola. I starten må du da smøre deg oftere hvis du bruker lav solfaktor.
Honesty Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 For å få den faktoren som oppgis, må man dessuten smøre slik at man får en viss konsentrasjon virkestoff på huden; til ansikt og hals skal man visstnok bruke en solkremmengde tilsvarende en teskje, noe jeg tviler på at mange gjør. Da er det lurere å gardere seg ved å bruke høy faktor. Ikke engang spf50+ hindrer deg helt fra å bli brun, for ikke alle UVA-stråler blir blokkert av de kremene som finnes på markedet i dag. Så du vil bli brun uansett hva slags faktor du velger.
Saeria Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Signerer, Honesty. De aller fleste smører alt for LITE solkrem på kroppen sin, slik at den faktoren man egentlig får er mye lavere enn hva som er oppgitt på produktet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå