Gå til innhold

Bøllefrø sin lille verden :-)


Bøllefrø86

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Nå har jeg lest i en del forskjellige dagbøker her inne, og bestemt meg for at jeg har lyst til å prøve selv også :)

Kan jo starte med å fortelle litt kort om meg selv, som jeg ser flere andre har gjort.

- Jeg er ei jente på 22 år

- Vært sammen med verdens herligste gutt i over 5 år nå. Vi har bodd sammen i ca 4 år, kjøpte leilighet i januar 2008 :yvonne:

- Sammen har vi også verdens nydligste hund, en han-bikkje på 4 1/2 år :hund:

- Jeg jobber fulltid i barnehage (har bachelorgrad i noe heelt annet, men pytt :gjeiper: )

- Ellers liker jeg scrapping, være med venner, se film, fotball, volleyball...for å nevne noe

Klokka begynner å bli mye her ser jeg, så tror jeg skal prøve å finne senga før jeg sovner over tastaturet :fnise:

Natta til alle dere der ute :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så utrolig deilig å kunne sove så lenge man vil, for så å våkne opp til en skikkelig sommerdag med strålende sol :biggrin:

Frokost i dag ble brødskiver med jordbær på, nam! Elsker jordbær, har vel kjøpt hvertfall 5 kurver bare de to siste ukene :)

Ellers har ikke dagen vært så veldig produktiv, har gått tur med bikkja og sett på et par episoder av The Big Bang Theory mens vi har kosa oss med is og enda mer jordbær :) Til kvelden blir det reker og hvitvin, gleder meg!

Kjenner jeg virkelig savner det å ha en veranda eller uteplass, når været er så fint som nå ja! Spørs nok om ikke det blir flytting innen neste sommer, vi er igrunn klare for enebolig med veranda/uteplass og hage til bikkja begge to :)

Ha en fortsatt strålende dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Bøllefrø

Og :velkommen: som dagbokskriver. Håper du vil trives like godt med det som jeg gjør.

Velkommen inn i Ulvas verden om du har lyst å hilse på.

Ha en fortsatt god pinse :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Ulva :smilbla:

Hyggelig at folk tar seg tid til å legge igjen spor her ;)

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en nydelig tur på stranda/i skogen med min kjære og vofsen. Fantastisk å gå tur i det været som er nå, sola skinner og siden det ikke lenger er midt på dagen steker den ikke like mye heller :)

Nå nærmer det seg reker, loff og hvitvin her også, blir bra på en dag som dette det :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Hei Bøllefrø :)

Takk for besøket inne hos meg. Kom gjerne igjen. :) Det er best å gå tur tidlig om morgenen eller på kvelden nå som det er så varmt ja.

Jeg liker nicket ditt forresten :)

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

hei på deg bøllefrø :vinke:

jorbær er utrolig godt! og reker på loff med hvitvin til.. hehe..liker mat-stilen din ;)

vi flyttet inn i leiligheten vår for et år siden ca. holder på å ordne til ute på den lille plassen vi har til rådighet her for å få litt hage..men vi er også egentlig klare for å flytte til enebolig med større hage og ro rundt oss..men akk, det var disse pengene man skulle hatt da ;)

titter innom deg senere også :Nikke:

ha en fin dag videre i varmen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var man kommet hjem fra en nydelig tur ved Damvann (en innsjø/vann et lite stykke unna her). Dro sammen med min kjære, et vennepar (søstera til gubben og forloveden hennes), et par kamerater og tre hunder :)

Bikkja vår er egentlig ikke noe spesielt glad i å bade (liker ikke å miste fotfeste), men idag bada han og svømte masse.. Kjempe stolt av han :)

Nå er planen å lage meg litt pastasalat, før det mest sannsynlig blir sofa'n resten av kvelden :)

Hadde vært artig med kamp, men siden jeg ikke har sesongkort, gidder jeg ikke dra på alt av hjemmekamper.

Takk Ulva :smilbla: Er et kallenavn som har fulgt meg i en del år nå, kan da ikke skjønne det. Jeg gjør vel aldri noe galt? :engel:

Ha en fortsatt strålende mandag alle sammen, bedre pinsehelg tror jeg vi skal leite lenge etter :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Hei Bøllefrø :)

Gikk ikke så bra med laget ditt i går da :troest: Får håpe det går bedre neste gang.

Var vel navnet ditt som fikk meg til å titte innom deg første gangen. For mange år siden ble jeg nemlig kalt det av ei venninne på jobben. Og jeg kan heller ikke skjønne det :lur::fnise:

Men godmodig erting er bare moro da. :)

Så du har en hund som ikke liker å bade du. Jeg hadde en katt som elsket å bade for mange år siden. Motsatt det, for hunder liker det vel vanligvis, mens katter ikke liker det.

Bra han våget nå da. Kanskje han oppdaget badelivets gleder :jepp:

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide med en liten oppdatering her igjen. Har vært en ganske hektisk uke, så ikke vært stort på nett gitt.

Onsdag fikk jeg besøk av ei venninne fra Tønsberg, alltid koselig :) Vi endte opp med å se på Pirates of the Caribbean; The Curse Of The Black Pearl :biggrin: Elsker den filmen! :hjerte: Torsdag dro jeg rett til mormor etter jobb for å hjelpe til med å male huset. Etterpå dro jeg og besøkte venninna mi i Tønsberg, da så vi Dead Man's Chest. Vi har ikke fått sett At Worlds End enda, men blir nok iløpet av meget kort tid tenker jeg ;) Det er mine absolutte favoritt-filmer! :biggrin:

Nå har jeg akkurat kjørt min kjære opp til en kamerat som skulle feire at han var ferdig med eksamen idag. Ble bedt opp selv også, men jeg får besøk av ei venninne fra Oslo, så da blir jeg heller hjemme :) (Kan jeg hente gubben i natt også, kjekt for han) Vi får jo ikke sett hverandre like mye som før etter at hu flytta til Oslo, så gleder meg virkelig til en kosekveld sammen med ho her hjemme :)

Ei på jobben fikk en liten gutt idag, Gratulerer masse til henne! :babygutt: Gleder meg til de kommer på besøk, så vi kan få hilse på lille baby'n.

Cupcakes: :vinke: Hyggelig at du titter innom!

Ikke sant, det er virkelig knall godt! Perfekt sommermat :) (som kan spises hele året)

God helg til deg :smilbla:

Ulva: Nei, det gikk virkelig ikke veien. Men vi kommer sterkere tilbake! :smilbla:

Hehe, ja han er litt rar sånn med bading. Han liker veldig godt å bade, løpe etter pinner/tennisballer osv i vannet er kjempe gøy, men han har aldri vært noe glad i å miste fotfeste. Vi "øvde" en del med han i fjor sommer, og det ser ut som om det funka! :) (Hadde en bikkje da jeg bodde hjemme som var akkurat lik, og det var en retriever av alle ting. De elsker jo som regel å bade, løpe etter ender osv :gjeiper: ) God helg til deg også!

Håper alle får en strålende helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag igjen gitt, synes alltid at helga går for fort :frown:

Igår var jeg hos mormor og mala litt på huset igjen, sammen med mamma. Vi ble helt ferdige! :biggrin: Synes vi har vært flinke jeg..

På kvelden så vi Terminator Salvation på kino sammen med noen kamerater (meg og gutta :lol: ) Bra film det, masse masse action :)

Jeg er jo så heldig at jeg har blitt spurt om å være forlover for ei venninne (søstera til min kjære faktisk) i sommer, og igår fikk jeg endelig sendt ut mail til de forskjellige ang. utdrikningslag :) Er litt usikkert på hva vi ender opp med. Har satt opp tre forskjellige alternativ, og tre ulike helger, så får vi se hva de andre ønsker :) Gleder meg gjør jeg i allefall! :)

Dagen idag har man ikke brukt på så mye fornuftig enda, men håper på å få gjort litt mer etterhvert. Har i det minste vært ute med bikkja pluss fiksa en klesvask :husarbeid:

Nå tror jeg at jeg skal prøve å logge av litt, se om ikke jeg får laga bursdagskort til svigermor + den eldste niesa mi.

Ha en fortsatt fin søndag :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag starta ganske så fantastisk igrunn. De ringte fra jobben og lurte på om jeg ville avspasere idag, ja takk sa jeg da :biggrin:

Det passa igrunn veldig bra også, har utrolig mye som jeg må få gjort. Har ikke sagt noe til min kjære at jeg har fri, har tenkt til å overraske han med strøken leilighet :)

Igår var jeg oppe hos svoger'n min, hjalp til med å se på bryllupskaker. Utrolig mye fint ja :) Han fikk ikke bestemt seg, men fikk i allefall noen ideer. De skal ikke ha tradisjonell kake, de skal ha med Zelda-tema :gjeiper: Blir artig å se hva de ender opp med.

Fikk vite leveringsdato på kjolen min også, 23.juni! Gleder meg skikkelig til å hente den :) Bestilt på Agape i Oslo. Bruden har også bestilt derfra, så vi drar inn for å hente kjolene sammen om et par uker. Og når vi først er i Oslo, satser jeg på å finne tilbehøret mitt også :) Noen som har noen steder å anbefale? Kjolen er stroppeløs, og i en veldig mørk grønn farge.

På mandag fikk jeg besøk av venninna mi fra Tønsberg igjen, og jammen fikk vi ikke sett At World's End gitt :)

Ønsker alle en fin dag videre, nå skal jeg komme igang med husarbeidet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og drømmer om Londonturen i august, gleder meg til en skikkelig shoppingtur med venninna mi! Fikk feriepenger fra den ene gamle jobben min her for et par dager siden, satt av 4000,- av de til shopping i London :gjeiper: Setter av minst like mye når feriepengene fra nåværende jobben kommer, blir bra detta.. :shoppe:

Dette har jeg lyst på:

  • Harry Potter bok nr 2, hardback engelsk (pga en misforståelse før jul, mangler jeg fortsatt den..)
  • Bukser (føler at alle jeg har utvider seg bare jeg ser på dem :gjeiper: )
  • Undertøy
  • Dvd'r (finner alltid masse billige tv-serier der, ifjor kjøpte jeg hele Friends-serien til 500kr, koster vel 1.500,- her..)
  • Sommerkjoler (skal jo ikke dra før i august, så sikkert masse fine på salg)
  • Sko

Jeg kunne vel egentlig fortsatt på den lista i en evighet, men stopper der :gjeiper: Vi kommer nok til å bruke hvertfall en hel dag på Oxford Street, og da MÅÅÅ jeg innom Disney Store hvertfall et par ganger! Elsker Disney :hjerte:

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj...tida flyyr gitt :gjeiper:

Har vel omtrent ikke sitti ved pc'n den siste uka, vært mye å gjøre.

Lørdag feira vi bursdagen til svigermor, masse god grillmat og godt tilbehør (bl.a. 3 salater + potetsalat!) Mandag hadde jeg seinvakt på jobb, ferdig kl 17 og møte fra 17.15 til 20.30 = lang dag! Tirsdag var det hundetreff :hund: Vi har blitt så mange i vennegjengen som har hund, at vi arrangerer vårt eget hundetreff en gang i uka. Veldig koselig :)

Igår var det sommerfest på jobben, foreldrene virka veldig fornøyde, så en vellykka kveld :) Jeg hadde tidligvakt den dagen, så dro fra jobb 12.15, sånn at jeg kom tilbake kl 16 igjen. Var innom by'n i mellomtida, og fikk faktisk kjøpt meg to undertøy-sett!! :surprised: Kan vel nesten ikke huske sist jeg fant en bh jeg likte og som satt bra, så veldig fornøyd der. Og det ble samboeren min da jeg viste det frem også :lur: Kjøpte meg også noen tube-topper jeg kan ha på jobb i sommer. Jeg skal jo være forlover i juli, og skal ha stroppeløs kjole. Ikke så fint med tydelig skille etter andre topper da. Fant noen fine på tilbud, 4 stk for 140kr på h&m :)

Idag har jeg sett på film sammen med ei venninne, vi så Bride Wars. En ganske artig film igrunn, lett jenteunderholdning for en kveld :) (fikk jo ikke akkuat mindre lyst til å gifte meg da.. :gjeiper: )

Imorgen er det sommerfest med jobben, gleder meg! Klar for en skikkelig fest, så har ingen planer om å ta det rolig :skaal::lur:

Det var en kjapp (?) oppdatering fra min side, blir vel kvelden her snart. Tidlig opp imorgen, og sliten etter en masete dag på jobb (ungane har vært helt i 100 og vel så det idag..).

Ha en fortsatt fin kveld alle dere der ute! :danse:

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Huff, jeg har visst alt for mye å gjøre om dagen, er jo nesten aldri her inne. Det at det er utrolig strålende sommervær ute hjelper igrunn ikke det heller :gjeiper:

På tide med en oppdatering igjen da (må bli bedre der ja!)

Fredag for en uke siden var det jo jobbfest; det ble en suksess uten like! Vi hadde det utrolig gøy alle sammen, med fint vær, god mat, god drikke og masse hyggelige mennesker :sol: Høydepunktet var vel da gutta fremførte sang de hadde laga om oss andre! Alle fikk hvert sitt vers, med En Solskinnsdag som melodi. Herlig!! :biggrin:

Resten av helga var jeg for det meste bare sliten, men godt å bare gjøre ingenting en gang i blant også :) Jeg har forresten verdens beste kjæreste! Han henta meg etter jobbfesten (som var en halvtime unna), og i tillegg kjøpte han bacon cheese-tallerken til frokost til meg på lørdag! :strix::kyss:

Tirsdag var det jo St.Hans. Hele dagen var det strålende sol og perfekt sommervær :sol: På jobben grilla vi pølser til lunsj, og bada og hadde vannkrig. På kvelden dro jeg og min kjære til besteforeldrene hans for å grille pluss få med oss St.Hans-bål. Kjempe koselig, vi satt ute til midnatt :)

Må si jeg liker tradisjonen i denne byen, med å holde stengt St.Hans-dagen! :biggrin: Selvom jeg ikke drakk kvelden før, så er det alltid deilig med en ekstra fridag midt i uka.

Idag har det vært planleggingsdag på jobben, vi satt ute hele dagen. Igrunn ganske deilig, men når det ble over 40 grader i sola, og det ikke var plass til alle i skyggen sleit vi litt kan du si. Men men, vi kom oss da gjennom det meste av det vi skulle :)

Ikveld har jeg vært på kino med min kjære og en kamerat, vi så Transformers. Kjempe bra film! :) Blir nok kvelden om ikke så veldig lenge, imorgen er det Oslotur for å hente kjolen til bruden jeg skal være forlover til. Egentlig var planen at vi skulle hente kjolene våres samtidig (begge har jo bestilt fra Agape), men min har ikke kommet enda, selvom bekrefta leveringsdato var 23 :tristbla: Hmfr...får bare satse på at jeg får tid til å hente den etter jobb en dag, hvis ikke må jeg fikse back-up kjole. Noe jeg har ;)

Søndag er det Sverigetur med ei venninne, min kjære pluss en kamerat, så blir en travel helg detta her. Grillfest i blokka her imorgen og, bare sånn for å toppe det lissom :gjeiper:

Håper alle får en strålende helg, fylt med like perfekt sommervær som vi har her! :sol:

Nå er det senga her :sengekos::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Cupcakes

hihi, så at du hadde bursdag i dag jeg så da måtte jeg jo inn og gratulerer deg med dagen:

:bursdag: :blåse: :gratulerer: :blåse: :bursdag:

håper du får en feinde flott feiring og en nydelig dag! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...