Gå til innhold

Alternativ til vinflasker i gave


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Bedriften pleier å dele ut vinflasker til de ansatte ved spesielle anledninger. Bursdager, oppnådde budsjettmål osv. Ønsker nå å finne på noe annet, siden det jo er en del som ikke drikker alkohol. Synes også det er et dårlig signal å dele ut alkohol på jobben. Hva kan være et passende alternativ, i overkommelig prisklasse og som alle setter pris på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Faerie

Fine glass? F.eks. vinglass i en bestemt serie? Det er mange som dekker til fest med stetteglass selv om det ikke skal drikkes alkoholholdig drikke (vin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde stusset dersom man byttet ut vin med vinglass. ;)

Nå er jeg en vanskelig mottaker selv, drikker ikke alkohol og er allergisk mot planter og nøttene i mange sjokolader og konfekt. Vanskelig å finne noe som passer alle - bortsett fra penger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Fine BRA kokkekniver

- Eksklusiv kaffe eller te

- Fancy matvarer (kan kanskje være et problem hvis alle gavene må stå i et kjøleskap før folk tar de med hjem :fnise: )

- Bonus :sjarmor:

- Gavekort på hudpleie, div velværegreie

- En klassiker (bøker, musikk)

- Billetter til kino, opera eller teater

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerie
Jeg hadde stusset dersom man byttet ut vin med vinglass. ;)

Joda, sant nok. Jeg hørte om en bedrift som ga bort krystallglass nemlig. La meg omformulere til gavekort hos f.eks. Christiania Glassmagasin da. Kanskje bedriften tilogmed kan få et godt tilbud der, f.eks. 20% på glass i den og den serien om man velger å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det så mange som trenger/ønsker seg glass da? Vi har i hvert fall mer enn nok av sånt. Noe som kan brukes opp eller spises er kanskje bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av mine tidligere arbeidssted hadde en hel storfe indrefilet som julegaver. Beste gaven jeg noengang har fått fra jobb i hvert fall :)

Gavekort som gjelder for et helt senter synes jeg er en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gavekort på et helt senter er jo en tryggere gave enn det meste annet. Det vil alltids være noen som er allergisk mot mat, ikke drikker alkohol, har altfor mye ting og tang i skapet osv. Et gavekort som kan brukes på mange forskjellige butikker burde passe den mest kresne.

Et alternativ er jo å droppe alle slike smågaver og heller gi alle ansatte noe bra på jobben. F.eks. vet jeg om en bedrift som kjøpte inn en massasjestol som de ansatte kunne bruke daglig. En annen bedrift leide inn en solariumsseng til fritt bruk for de ansatte. Eventuelt kan det være en luksuriøs kaffemaskin, en smoothiemaker, innleid fysioterapeut som gir de ansatte massasje osv. Slike ting kan gjøre mer for arbeidsmiljøet enn ei flaske vin eller et gavekort til den enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har fått laks i forskjellig utgave. Og kjøttrull, faktisk.

Å kjøpe noe til arbeidsmiljøet er jo også fint. Massasjestol er litt oppskrytt da..

Ei vinflaske koster rundt 100 kr, så to kinobilletter kommer fort opp i det dobbelte..

Men det er kjekt å få noe annet enn vin, og det er fint at du tenker alternativt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får også blomster på jobben. Men i julegave så har jeg fått forskjellige ting, som f.eks. kniver, glass, kokebok osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er bra at det kommer frem alternativ til vinflasker jeg! Som sagt, noen har jo problemer med slikt og det er en del mennesker som ikke drikker vin. Generelt har jeg sansen fot ting som kan brukes opp jeg..... Altså dill og dall har vel de fleste av oss nok av.

- Eksklusiv kaffe/te, noe jeg ville satt veldig pris på i alle fall.

- Andre god litt eksklusive matvarer, en super olivenolje eller kanskje noe lokalprodusert??(ost, spekemat, you name it)

- Gavekort

- Blomster er en klassiker synes jeg! Utrolig koselig å få

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Til jul synes jeg det er veldig hendig å få "julemat", enten laks, ørret eller spekemat eller noe kjøtt av et slag. Det er mulig å variere mye der om man får tak i de rette bedriftene å kjøpe fra.

Ellers så er gavekort på senter god og trygg gave. Ekslusiv mat, gode kniver og bøker er også noe man ikke får for lite av.

Blomster og glass er klassikere, men de har vel blitt for vanlig for noen? Personlig så kan jeg aldri få nok stettglass, det er alltid noen som knuser, og det merkes når man skal ha fest og selskap! Blomster blir jeg heller aldri lei av. Forstår ikke folk som liker blomster, men det er nå meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...