Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Jeg tar siste rest av en ukes antibiotikakur (Apocillin pga tanntrøbbel) i dag. Selv om tannlegen og de på apoteket ikke sa noe om sol, og det ikke sto noe i pakningsvedlegget, så har jeg holdt meg vekk fra soling mens jeg har gått på kuren. Jeg har nemlig lest og hørt at man blir fortere solbrent av antibiotika... Når kan jeg sole meg igjen? Om akkurat en uke reiser jeg til Syden! Ønsker å sole meg litt før det.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Jeg tar siste rest av en ukes antibiotikakur (Apocillin pga tanntrøbbel) i dag. Selv om tannlegen og de på apoteket ikke sa noe om sol, og det ikke sto noe i pakningsvedlegget, så har jeg holdt meg vekk fra soling mens jeg har gått på kuren. Jeg har nemlig lest og hørt at man blir fortere solbrent av antibiotika... Når kan jeg sole meg igjen? Om akkurat en uke reiser jeg til Syden! Ønsker å sole meg litt før det. tror du trygt kan sole deg, bare smør deg inne med solkrem vel? Aldri hørt noe om at man ikke kan sole seg.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Jeg ville vært litt forsiktig, i og med at det er ekstra tynt ozonlag om dagen, 15% mer stråling enn vanlig. Til skrekk og advarsel fikk jeg plagsom sol og varmeeksem for ti år siden, da var jeg i samme situvasjon som deg men hadde ikke vett til å holde meg unna solen . Har vært plaget siden. Nå er sikkert ikke dette et problem for de fleste, kan hende jeg hadde det latent i kroppen, pluss at jeg er veldig lys. Så. jo, man bør være litt forsiktig i forbindelse med antibiotika, selv om det ikke er allmenn kjent.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Jeg tenker først og fremst på solarium. Når er det greit å ta sol igjen da tro?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå