Gå til innhold

Delvis tannregulering i voksen alder

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva koster delvis tannregulering nede for voksne, (som har hatt tannregulering som tenåring tidligere)?

Noen av tennene foran i underkjeven er blitt skjeve i voksen alder. Kan dette rettes opp i voksen alder? Hvor lenge må man ha det på? Hva koster det?

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Ingen med eraringer??! og priser?

Overbitt i voksen alder?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har hatt regulering før, og har det nå igjen i en alder av 21 år. Grunnen er som du sier at tennene har blitt skjeve igjen etter behandling. Jeg betaler en egenandel på 6000 kr for min behandling - regulering oppe og nede i ca. 1 år.

Skrevet
Jeg har hatt regulering før, og har det nå igjen i en alder av 21 år. Grunnen er som du sier at tennene har blitt skjeve igjen etter behandling. Jeg betaler en egenandel på 6000 kr for min behandling - regulering oppe og nede i ca. 1 år.

"Egenandel" - som i at du får resten dekket?

Får alle det, eller hvordan fungerer det?

Skrevet

What?? Kan man få noe dekket?

Jeg har aldri hatt reggis, men vurderer det nå, siden tennene i overkjeven min er tydelig skeive. Trodde jeg måtte belage meg på å punge ut med ca 20 000 kr... Noe jeg ikke vet om jeg egentlig har råd til.

• 1 måned senere...
Skrevet
"Egenandel" - som i at du får resten dekket?

Får alle det, eller hvordan fungerer det?

Ja, får resten dekket.

Ikke alle har krav på refusjon - det er avhengig av hvor stort bittavviket er. )Tannregulering av rent kosmetiske grunner kan ikke bli dekket). Vil tro at jeg får en del dekket ettersom jeg påbegynte første periode med tannregulering før jeg var 18, og ikke var fornøyd med resultatet etterpå. Men det kan jeg ikke si helt sikkert.

What?? Kan man få noe dekket?

Jeg har aldri hatt reggis, men vurderer det nå, siden tennene i overkjeven min er tydelig skeive. Trodde jeg måtte belage meg på å punge ut med ca 20 000 kr... Noe jeg ikke vet om jeg egentlig har råd til.

Er du over 18 og ikke vært hos kjeveortoped tidligere er jeg usikker på om man kan få noe dekket. Det vet jeg rett og slett ikke. Men her vil jeg også tro at prisen avhenger av hvor stort bittavviket ditt er. (Ønsker du "usynlig" regulering/regulering på baksiden av tennene vil det selvfølgelig bli vesentlig dyrere). Vet ikke hvordan det er hos andre tannleger, men jeg har betalt i avdrag på 2000 kr to ganger på 6 måneder. Restbeløpet skal betales når behandlingen er ferdig. Om du virkelig er innstilt på å få tannregulering vil jeg anbefale deg å få en konsultasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...