Gå til innhold

Ny røykelov


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

La oss si det kom en ny røykelov. Den går ut på at alle som er født etter 1992 ikke får kjøpt røyk lovlig og at de blir straffet om de blir tatt med røyk. De født før 92 går fri.

Noen som diskuterte dette på jobb i dag så ble litt nysgjerrig på hva dere mener.

Selv synes jeg det ville blitt for idiotisk med en slik lov og det ville vel også blitt vanskelig å kontrollere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo allerede 18 års aldersgrense for kjøp av røyk, så den saken er jo grei. Men tviler på at politiet har ressurser til å sjekke om folk har lov til å røyke eller ikke. De har bedre ting å bruke tiden sin på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes røyk bør fases ut. La oss si at de som alt er avhengige fikk lov å registrere seg for fortsatt røykkjøp, mens det ble forbudt for nye røykere å begynne. Så kunne vi gradvis bli kvitt svineriet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes røyk bør fases ut. La oss si at de som alt er avhengige fikk lov å registrere seg for fortsatt røykkjøp, mens det ble forbudt for nye røykere å begynne. Så kunne vi gradvis bli kvitt svineriet :)

Folk skal få lov til å gjøre som de vil. Røyker ikke selv og skyr det som pesten, men oppfordrer ikke til tyranni for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...