Gå til innhold

Går det an å bli kvitt allergi?


Strawberrygirl

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette innlegget..men ble nå her:)

Er det noen her som har noen erfaring med å bli kvitt allergi mot pelsdyr?

Har truffet en potensiell kjæreste..men han er allergisk mot dyr, og det passer dårlig siden jeg har både hund, katt og hest:p

Da skjønner dere sikkert at dyr er viktig i min hverdag..

Før jeg satser på han, så vil jeg vite om det går an å bli kvitt allergi, eller minske allergiske reaksjoner på noen som helset måte? Ikke at jeg skal foreslå det for han nå, han må jo komme med forslaget selv..men bare sånn om jeg vet om det er noe vits i å bli noe bedre kjent med han*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja,det kan være mulig.Jeg kjenner en som gikk på naturmedisin,var hos homeopat osv. og ble kvitt allergien,og så skaffet de seg hund og det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja,det kan være mulig.Jeg kjenner en som gikk på naturmedisin,var hos homeopat osv. og ble kvitt allergien,og så skaffet de seg hund og det gikk bra!

Signerer denne. Ved hjelp av slik behandling ble barndomsvenninna mi kvitt all sin pelsdyr allergi, og i en alder av 29 kjøpte hun seg endelig egen hund. Har hatt den i 3 år nå og ingen plager, så det fungerer jo =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne. Ved hjelp av slik behandling ble barndomsvenninna mi kvitt all sin pelsdyr allergi, og i en alder av 29 kjøpte hun seg endelig egen hund. Har hatt den i 3 år nå og ingen plager, så det fungerer jo =)

Nå ble jeg litt lettet=) Så det er håp altså! hihi :rødme:

Tar slik behandling lang tid? Er sikkert en tolmodighetsprøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Heisann!

Om man har allergi mot dyr (altså flasset i pelsen), er det slik at man kan venne seg til det enkelte dyret. Med andre ord, om han er mye i nærheten av dine dyr, kan han etter en viss tid slutte å reagere mot akkurat dem, men om han er på besøk hos for eksempel venner av dere som har en egen hund, kan han reagere på den. Også gå hjem og kose med din hund uten å reagere nevneverdig. Hvorfor det er sånn, vet jeg ikke, men det er iallefall tilfelle for både meg og forloveden. Vi har to katter som vi ikke reagerer noe særlig mot, men bare vi går innenfor døren hjemme hos søsteren min som har katter, blir det kløe og rennende neser med det samme. Dette har jeg nevnt for flere leger, og det virker på dem som om dette er noe som skjer, og ikke bare med meg og forloveden :)

Man kan også gå gjennom et "vaksinasjonsprogram" (vet ikke det korrekte navnet). Om man får det eller ikke kommer an på hvor plaget man er i hverdagen av allergien. Da får man en sprøyte en gang i uken (eller en gang i mnd, husker ikke helt) i tre år, og det er gode sjanser for å bli kvitt allergien for godt. Det er dessverre ingen garanti å bli kvitt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kostet en del ja!

Men tusen takk for svar alle sammen=)

Da blir bare spørsmålet om han er verdt å satse på, og det vil jo tiden vise når jeg blir bedre kjent med han!

Ganske typisk at jeg alltid finner fyrer som er allergiske mot dyr:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han villig til å gå gjennom noe sånt da?

Jeg er allergisk og er ikke sikker på om jeg hadde orka det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han villig til å gå gjennom noe sånt da?

Jeg er allergisk og er ikke sikker på om jeg hadde orka det...

Nei, det vet jeg ikke. Vi har ikke snakket noe om det. Men han er fullt klar over at dyr er viktig for meg, og han vet hva mine framtidsplaner er ang å bruke dyr i mitt yrke.

Men vi har ikke kjent hverandre lenger enn en mnds tid, og som jeg skrev i første innlegg, så er ikke dette noe jeg vil be han om. Han må komme med forslaget selv.

Dessuten er det ikke sikkert at vi kommer til å gå inn i et forhold, men kjemien er der. Typisk meg å tenke langt fram i tid, men ser på en måte ikke noe vits i å bli bedre kjent på "kjæreste" planet/måten dersom det ikke er mulig å bli kvitt allergi. For dyr er såpass viktig for meg at da leter jeg heller etter en mann som tåler dyr:) Høres egentlig litt drastisk ut, men orker ikke kaste bort tiden på være sammen med en jeg vet kanksje ikke kommer til å fungere på lang sikt pga allergi. Har nemlig gjennomgått det før, bortsett fra at han hadde astma, og det er litt annerledes.. Jøss som jeg plutselg skulle legge ut om min historie:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur anbefales på det sterkeste :jepp:

Så bra=) Da finnes det jo flere alternativer i såfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket å gjennomgå det behandlingsregimet der. Spesielt siden det ikke er sikkert at man faktisk blir bra. Jeg har selv brukt akupunktur mot allergi, og det hjalp der og da, men jeg må stadig behandles for at virkningen ikke skal gå ut.

Dersom du satser på han, må du være klar over at du muligens må ofre dyrene. Noen blir langt verre av å bli eksponert for allergenene til en stadighet (jeg er en av de heldige utvalgte). Det er heller ikke spesielt stas å måtte dytte i seg mengder med antihistaminer og annen dritt bare fordi man absolutt skal ha dyr innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Allergiske reaksjoner er svært individuelle, og det som fungrer for en person kan være katastrofalt for en annen ( jeg har prøvd homeopati mot min allergi, og det gjør jeg aldri igjen).

Når man er allergisk er anbefalingene å ikke utsette seg for allergenet i særlig grad, dette gjelder også husdyr.

Når det gjelder Grasax (de tabelettene man hyposensibiliseres med) er dette et medikament som er spesifikt mot pollenalergi, ikke husdyrallergi.

Hyposensibilisering mot husdyrallergi er ikke særlig vanlig pga. at andelen som blir frisk av sin allergi er ganske lav. Prosessen med å hyposensibiliseres er ganske omfattende, med hyppige injeksjoner det første året, for så å ha lengre intervall mellom hver sprøyte i 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei!

Jeg har litt ny info å komme med. Det var jeg som sa han muligens kunne bli kvitt allergien sin mot pelsdyr ved å gjennomgå et sprøyteregime i tre år.

På fredag snakket jeg med legen min om det at jeg skal ha en sånn behandling, og han sa at den som regel ikke gjør noe fra eller til når det kommer til pelsallergi. Mot pollen og husstøv kan den fungere bra, men ikke pels. Derfor gir de ikke sånn behandling hvis det kun er snakk om allergi mot dyr/pels.

Ville bare oppklare det, siden jeg skrev det kunne hjelpe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petal Cleanse er kanskje et enklere alternativ? Du må riktignok bade hunden og katten ukentlig for at det skal virke, men jeg kjenner flere allergikere som nå kan ha kjæledyr. Så lenge det ikke er gnagere, skal det gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør
Petal Cleanse er kanskje et enklere alternativ? Du må riktignok bade hunden og katten ukentlig for at det skal virke, men jeg kjenner flere allergikere som nå kan ha kjæledyr.

Hvis du hadde prøvd å bade en katt noengang ville du nok ikke kalt dette et "enkelt" alternativ...

Allergi er som flere over sier veldig individuelt. Kjæresten min hadde en allergisk reaksjon i starten, da vi fikk katt, men det gikk over etter litt tid, og det har fungert greit siden. Andre blir verre av å eksponeres for dyrene de er allergiske mot. De fleste jeg kjenner som har allergi kan holde det noe i sjakk med medisiner, men jeg vet ikke om det er anbefalt å gå på disse hele tiden?

Jeg hadde aldri ofret dyrene mine for en mann, og har sagt til alle kjærestene mine at jeg kommer til å skaffe meg dyr en dag. Ville nok ikke gått til det steget å flytte sammen med en som ikke prioriterte dyr like høyt som meg. Hadde kjæresten blitt allergisk hadde nok alternativet blitt å ikke skaffe nye dyr, men hadde ikke kvittet meg med de jeg har.

Endret av Glør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du hadde prøvd å bade en katt noengang ville du nok ikke kalt dette et "enkelt" alternativ...

Hahaha, jo takk, jeg har hatt perser i ti år, så jeg vet utmerket godt hvordan man bader en katt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

jeg har hatt allergier i alle år og syntes det er noe dritt å jeg er virkelig villig i å gjøre alt får og bli kvitt de dumme allergiene mine! Men jeg er allergisk mot dyr og har allikevel 3 katter 1 hund 2 kaniner 2 hamstere 0g 5 fisker og jeg er allergisk mot alle (unntat fisken) og hunden er riktig nokk allergi vennelig men reagerer fortsatt har sett på mange metoder får å bli kvitt allergiene men har ikke funnet noe som ville fungert:) blir klad får forslag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandlingen mot dyreallergi er å unngå eksponering. Det finnes ikke noen behandling, og det vaksineres ikke mot dyreallergi. Homeopati og akunpunktur er piss og svindel. Det finnes symptomlindrende medisiner, men du går ærlig talt ikke til legen for å be om hjelp når du har tre katter, en hund, to kaniner og to hamster. Det blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Magnus Johansen

Hei!

Jeg er allergisk mot all slags pollen. Vet dere om noe av dette som er skrevet ovenfor fungerer mot pollen?

Jeg er syk hele året uten når det er vinter og snø. Jeg tar allergi tabletter og sprøyte mot allergien, men det funker ikke såå bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...