Gå til innhold

Utrolig redd jeg har livmorhalskreft?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var hos legen for ca 2 uker siden og tok celleprøve. Idag, etter legekontoret stengte, så jeg at jeg hadde et tapt anrop derfra. Nå er jeg selvfølgelig utrolig redd for at de ringer pga positive prøver.. Hvorfor skulle de ellers ringe? Og de åpner jo ikke igjen før på mandag.

Kan det være andre årsaker til at de skulle ringe? Er det mulig at noe skjedde feil ved testingen e.l. og at det må tas ny test? Eller andre grunner til at de skulle ringe meg igjen?

:sukk: Er redd nå jeg.. og må vente hele helga på svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du har en soppinfeksjon, kjønssykdom, forurensing av prøven eller noe slikt. Og skulle det være celleforandringer, er det ikke nødvendigvis kreft. Man tenker alltids det verste, men ikke bruk krefter på det når det nok ikke er slik. :)

Skrevet (endret)

Jeg ble ringt opp fra fastlegen min fredag etter stengetid, det var rett og slett fordi det var da han hadde tid til å ta den telefonen! :)

(Edit: Jeg var ikke alvorlig syk av den grunn, greit å få med ;))

Endret av Mangopai
Gjest Marlo
Skrevet

Legen min ringer alltid med resultater uansett om de har funnet noe eller ikke. Tror ikke du skal bekymre deg så mye og ring legen din når du får mulighet igjen.

Gjest Eurodice
Skrevet
Jeg var hos legen for ca 2 uker siden og tok celleprøve. Idag, etter legekontoret stengte, så jeg at jeg hadde et tapt anrop derfra. Nå er jeg selvfølgelig utrolig redd for at de ringer pga positive prøver.. Hvorfor skulle de ellers ringe? Og de åpner jo ikke igjen før på mandag.

Kan det være andre årsaker til at de skulle ringe? Er det mulig at noe skjedde feil ved testingen e.l. og at det må tas ny test? Eller andre grunner til at de skulle ringe meg igjen?

:sukk: Er redd nå jeg.. og må vente hele helga på svar.

Nå må du ikke male fanden på veggen med en gang, da ;-). Det kan godt hende at det bare er at du må avgi flere prøver. Jeg var i en lignende situasjon for et halvt års tid siden. Jeg tok blodprøver og leverte også urinprøve. Etter en ukes tid fikk jeg beklagelse og ble bedt om å levere en ny urinprøve. Den første jeg hadde levert, var ved en feiltagelse helt ut/kastet. Da den nye prøven ble testet, og resultatet sammenholdt med blodprøvene, var diagnosen klar. Det var ikke noe farlig, men ganske ubehagelig.

Så hold motet oppe :) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...