Gjest mmeegg Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Etter fødsel har jeg fått en hudfold som går langs mellomkjøttet og inn til analåpningen. Den irriterer meg fordi den gnisser borti undertøy og bukser. Har noen her gjort noen korrigerende syarbeide på mellomkjøttet? Hvordan grodde det? Og har dere hatt problemer med vondt arrvev el? Jeg vil helst ha bort den irriterende folden, men er jo redd for å få vondt. Det er jo ikke vondt nå....
Gjest Gjest_mim_* Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Jeg fikk ordnet akkurat samme greie for ca halvannet år siden. Grua meg veldig, og det gikk mange år før jeg bestemte meg for å gjøre det, men det gikk egentlig veldig fint. Var litt vondt i 8-9 dager, men etter det merket jeg ikke noe annet enn at det var litt småsårt å vaske det. Et par dager etter det igjen merket jeg ikke mer til det. I tillegg tar jeg immunhemmende medisiner, som kan gjøre at slike ting gror senere, så mulig det gror fortere for andre. Jeg har ikke noe ubehag etter dette på noe vis. Veldig fornøyd :-)
hurra1234 Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Jøss. Men så fint, derfor liker jeg forum Det lover jo godt at du ikke har fått problemer med det. Si meg, vet du hva gjorde de når de opererte? Jeg er ikke så bekymret for den delen som ligger nærmest endetarmen, men den delen som ligger nærmest skjeden. Vil jo helst ikke at det skal være vondt ved samleie.... Også er jeg litt redd det skal bli for stramt... Eller at jeg skal kjenne arret veldig godt, Jeg skal gjennom en annen operasjon og legen sa vi kunne ta dette med det samme nemlig. Hvorfor ville du ha den vekk? Samme grunn som meg? Eller noe mer/annet?
Essie_ Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har ingen personlige erfaringer, men har jobbet på en gyn.avd. og mange av pasientene der fikk gjennomført denne operasjonen. Hadde inntrykk av at det var et enkelt inngrep, med få plager post-op. Noen hadde behov for mer smertestillende enn andre, men sånn er det alltid. De reiste som regel hjem dagen etter operasjon. Jeg syns ikke dette er så mye å tenke på hvis dette er noe som plager deg. Jeg ville latt dem ordne det i samme slengen hvis jeg likevel skulle i narkose.
Gjest Gjest_mim_* Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Han skar bare av hudfliken\folden så det ble jevnt, og sydde et par-tre sting. Jeg føler ikke at jeg merker noe til noe arr, iallefall ikke i forhold til sånn det var før jeg ordna det.. En av grunnene til at jeg ville gjøre noe med det var at jeg grodde litt skjevt og merkelig sammen etter å ha blitt klippet ved fødsel. Da ble det liksom en hudfold sånn som du beskriver, og det var ofte sårt ved samleie for min del, men nå føles alt veldig normalt og bra. Ikke noe problem.
hurra1234 Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 Tusen takk for flotte svar! Kjenner jeg ble mindre nervøs nå. Det er tross alt den andre operasjonen jeg skal igjennom som er utfordringen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå