Gjest imli Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Vi har prøvd å sette ettåringen på potte noen ganger, mest fordi han alltid skal tisse når vi tar av bleia, og vi synes det er greit å prøve å venne ham til å tisse på potte og ikke på gulvet... Problemet er bare at han ikke vil sitte særlig lenge på potta. Det sier jeg i grunnen ingenting på, for det ser ikke noe behagelig ut å sitte på en slik en. Kantene er jo skikkelig harde og ringen er smal. Det virker som om tissen hans kommer i klem foran også. Dermed har vi ikke fått ham til å sitte lenge nok på potta til at det faktisk har kommet noe oppi den. Noen som har gode tips til mer behagelige potter, evnt doringer? Og til hvordan man kan få dem til å sitte stille på potta en liten stund?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Tja, la ham lese en bok mens han sitter der, f.eks.? Ta det i hans tempo, er han ikke klar for potta så er han ikke klar. Men doringer kan nok være mer behagelige ja. Forøvrig tok det ca. et halvt år før jenta mi brukte potta til noe som helst annet enn til å klatre på og snu oppned osv. Vi starta pottetreninga da hun var 14-15 måneder, og hun begynte å tisse ordentlig der da hun var nærmere 2 år og har nå slutta med bleie ca. 3 måneder før sin 3-årsdag. Lykke til!
Susan Sto Helit Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Babybjørn sin "stol-potte" er super, hvertfall. Vi har arvet en sånn, og den ble brukt fra småtten var 18mnd og oppover. Vi hadde en bok ala "min første bok om ord" eller noe... Sånn med masse bilder, som var stor og fin, og lett å peke i. Den leste vi i hver gang han satt på potta. (Og bare når han satt der) Etter hvert som han ble større, og mer vant til dette, så byttet vi ut boka med andre ting. Men det var alltid en skikkelig kosestund.
Gjest imli Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Takk for svar Er jo ikke noe "seriøs" pottetrening dette, men synes det er greit å venne ham til det først som sist, særlig når det blir en god del tissing på gulvet. Hvordan ser den stol-potta ut da, Susan Sto Helit? Har du link? Ang. doringer, så er de vi har sett/prøvd (når vi har vært i åpen barnehage) i grunnen helt like i formen som potta - like harde og smale... Noen med tips til andre typer? Inbiller meg liksom at jeg har sett doringer som ser ut som de vanlige do-setene som er på toalettet, bare i mindre versjon...
Leanne Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 la barnet sitte på do uten doring... kan bli tungvindt senere hvis barnet er vant til å ha doringen når det må på do. er nemlig ikke alle som har doring - ikke på kjøpesenter, hos slektninger, på besøk hos venner osv... min sønn er 2,5 og sitter fint på do uten doring.. Begynte med dette da han var 16 mnd, da satt han og holdt meg godt fast.. nå sitter han fint selv, men jeg er veldig obs da han plutselig en dag kan dette nedi :gjeiper:
Umuriel Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 Vi kuttet ut potta og begynte med doring da han var rundt ett år. Han syns det er stas å sitte på do. Er mest fornøyd med doringen til BabyBjörn, den er enkel å regulere i størrelse og han sitter stødig. Når den ikke er i bruk henger vi den på en knagg ved doen.
Susan Sto Helit Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Babybjørn pottestol: http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/fronte...info&open=8
Gjest imli Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Babybjørn pottestol: http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/fronte...info&open=8 Takk Den så litt mer behagelig ut ja..
*Pingo* Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 la han sitte å se på tv mens han sitter på potta. mens han pusser tennene har selv aldri brukt potte, doring og uten:) han ble tørr nå rett før helga plutselig var det slutt med bleia
Gjest Poker face Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 vi skal begynne med trening selv. det vi har gjort er å fjerne potta. potta er ikke noe sælig. vi har kjøpt do ring og skammel. han skal bli med pappa´n sin på do å se hva han gjør. han er i herme perioden nå. han gjør alt det vi gjør. det var slik jeg og brødrene mine begynte på "potte" og det kan være lurt å lage en slags tavle, og klistremerker barnet kan plassere på. som belønning. din er jo bare 1 ennå, så da er det ikke så lurt å stresse med det. vent til barnet viser interesse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå