Gå til innhold

Liker å gå tur pluttselig


Gjest Wacmoc

Anbefalte innlegg

Gjest Wacmoc

Er det noen spesielle grunner til at man kan våkne opp en dag og pluttselig like veldig godt å gå tur?

Har alltid gått litt i løpet av en dag, da jeg har en liten hund. Blir 1 time-halvannen i tur samlet om dagen, og innimellom litt mer når jeg går i skogen.

For en uke siden så pluttselig fikk jeg så lyst til å gå tur. Så hver dag denne uken her har jeg gått 1-2 timer i skogen i tillegg til alle småturene på 1time-halvannen til sammen. Så nå går jeg jo veldig mye.

Så bare lurte på om det bare skjer jeg? At man pluttselig blir "tur-menneske". Har jo aldri vært spesiellt glad i å gå tur, men har jo gjort det for bikkjas skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Er det noen spesielle grunner til at man kan våkne opp en dag og pluttselig like veldig godt å gå tur?

Har alltid gått litt i løpet av en dag, da jeg har en liten hund. Blir 1 time-halvannen i tur samlet om dagen, og innimellom litt mer når jeg går i skogen.

For en uke siden så pluttselig fikk jeg så lyst til å gå tur. Så hver dag denne uken her har jeg gått 1-2 timer i skogen i tillegg til alle småturene på 1time-halvannen til sammen. Så nå går jeg jo veldig mye.

Så bare lurte på om det bare skjer jeg? At man pluttselig blir "tur-menneske". Har jo aldri vært spesiellt glad i å gå tur, men har jo gjort det for bikkjas skyld :)

Jeg tror det :) Man vet jo ikke hvor deilig det er å gå på tur før man har begynt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Jeg tror det :) Man vet jo ikke hvor deilig det er å gå på tur før man har begynt ;)

Gikk jo turer fra før av. Men ble jo mye av de samme "rundene", men gikk i skogen minst to ganger i uken. Nå går jeg pluttselig overalt. Skoger, strender, byen, brygga, overalt. :P

Kanskje sommeren begynner å påvirke meg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dora Flanica

Jeg og. Har egentlig alltid likt å gå tur, men det har vært den samme løypa. Men for en tid siden oppdaget jeg en ny løype i skogen med mange muligheter for avstikkere og variert terreng, så nå er jeg blitt helt hekta. Hadde aldri trodd at jeg skulle like løyper med harde oppoverbakker og gjørmedammer hvor man må hoppe fra stein til stein, men jeg elsker det. Er vel bare å prøve å holde vanen ved like og gå når man har ånden over seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig hatt samme opplevelse, bare med jogging!

Hvis du jogger langt om natten så gå til innkjøp av hodelykt ;).. Velmenende råd fra en som har jogget langt ute i skauen når lysløypa ble slått av -- på høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du jogger langt om natten så gå til innkjøp av hodelykt ;).. Velmenende råd fra en som har jogget langt ute i skauen når lysløypa ble slått av -- på høsten ;)

Tror ikke det kommer til å bli noe problem :ler: Men skal ha det i tankene om jeg gir meg ut på nattestid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dora Flanica
Hvis du jogger langt om natten så gå til innkjøp av hodelykt ;).. Velmenende råd fra en som har jogget langt ute i skauen når lysløypa ble slått av -- på høsten ;)

O yes. Det der har jeg smertelig erfart mange ganger. Hver gang lover jeg meg at det er siste gang jeg går tur i skauen midt på natta uten hodelykt, men glemmer det hver eneste gang... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig hatt samme opplevelse, bare med jogging!

Oj, det skulle jeg inderlig ønske skjedde med meg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det kommer til å bli noe problem :ler: Men skal ha det i tankene om jeg gir meg ut på nattestid ;)

Hvor lenge jogger du av gangen egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge jogger du av gangen egentlig?

Det er som regel korte turer på 15-20 minutter, men det er også fordi jeg ikke klarte mer før.. Nå har jeg funnet ut at ved å løpe mye saktere kan jeg løpe mye mer. Det meste jeg har løpt var i en time, men det ble etterhvert kjedelig og jeg fikk vondt i knærene dagen etter.. Så tro jeg skal holde meg til litt kortere turer, dvs. 20-40 minutter.. Tar det alt etter hva dagsformen ønsker og vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...