Gjest Morris Skrevet 29. mai 2009 #1 Del Skrevet 29. mai 2009 Tenåringen vår ønsker å ta mopedlappen. Vi har klart å finne ut at trafikalt grunnkurs koster ca. 2000, mopedlappen koster ca. 5000 og mopeden koster ca. 10.000. Da er vi oppe i 17.000 kr. Men hva koster alt det andre som vi ikke har tenkt på/ikke har pris på? Jeg vet han må ha hjelm, mopeden må omregistreres, vi må ha forsikring, og mopeden trenger bensin og vedlikehold. Hvor mye koster alt dette (cirka)? Betaler man veiavgift for moped? Hvor mye må man regne med i driftsutgifter pr mnd etter at lappen er tatt og mopeden er kjøpt? Er det andre ting man må regne med som jeg ikke har nevnt her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #2 Del Skrevet 29. mai 2009 Omreg.avgift 615 Veiavgift: 390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morris Skrevet 29. mai 2009 #3 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Da ser regnestykket slik ut så langt: Grunnkurs: 2000 Lappen: 5000 Moped: 10.000 Omregistrering: 600 Veiavgift: 400 _________________ Totalt 18.000 (Jeg runder av, liker pene runde tall ) Flere ting jeg må ha med? Endret 29. mai 2009 av Phaedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 29. mai 2009 #4 Del Skrevet 29. mai 2009 Regner med at den må forsikres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morris Skrevet 29. mai 2009 #5 Del Skrevet 29. mai 2009 Regner med at den må forsikres Jepp, det står nevnt i startinnlegget. Men hva koster det å forsikre en moped? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 29. mai 2009 #6 Del Skrevet 29. mai 2009 Kommer litt ann på hvem som skal stå for forsikringen, alder etc etc Sånn utenom alt dette så koster jo ikke en moped så mye. Man betaler ikke parkering, den trenger jo ikke allverden med bensin og slikt. Det blir vel at man burde ha den på service (en gang i året er vel det beste) for å holde den vedlike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå