Gå til innhold

nøtter


Gjest Gjest_hei_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*

hei.. lurte på om det er sunt og bra å spise nøtter hver dag? og peanøttsmør annenhver dag ca.? (har fått dilla på banan, peanøtt smoothie) :) legger man på seg av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.. lurte på om det er sunt og bra å spise nøtter hver dag? og peanøttsmør annenhver dag ca.? (har fått dilla på banan, peanøtt smoothie) :) legger man på seg av dette?

Masse karbo, masse fett og litt protein. Fin shake for å legge på seg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man legger på seg av er inntak minus det man bruker = ett overskytende tall, hvor kaloriene kommer fra er egentlig ikke relevant, men spiser enn mer enn en bruker så legger en på seg.

Over til nøttene dine..

Nøtter er bra det, inneholder det gode fettet og er sunt både som snacs (mellommåltid) eller som en ingrediens i måltid osv. Men det er meget energitett så mengdene bør kanskje være moderate.

Les litt her du..

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/5314063.html

Ang. peanøttsmør, det er godt og innehlolder endel gode næringsstoffer, men er også energitett, men alt kan spises selvfølgelig, bare så lenge en klarer å begrense mengdene så slipper en de ekstra kiloene god mat ofte bringer med seg.

Spis og kos deg du, ser du at det har innvirkning på vekten din, at du legger på deg så får du bare reusere inntaket litt :spise:

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lotte27 sa, det er det totale kalori-inntaket som har noe å si. Hvis du FØR du begynte med denne smoothien lå på et nivå hvor du verken gikk ned eller opp i vekt, altså at du forbrant AKKURAT like mye som du spiste, så vil du legge på deg, da disse smotthie-kaloriene vil komme i tillegg. Vil du legge på deg, er det bra. Hvis du ikke vil legge på deg, må du kutte ned på noe annet eller bevege deg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

men som jeg sa, så bruker jeg den som et måltid.. sånn at jeg da bytter ut det jeg for eksempel spiste til lunsj med denne smoothien.. men jeg drikker ikke smoothien hver dag heller.. jeg lager den ca. 3 dager i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men vi vet jo ikke hva det måltidet var ;) Og du må fremdeles regne ut totalkaloriinntaket ditt, så egentlig har du fått svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men som jeg sa, så bruker jeg den som et måltid.. sånn at jeg da bytter ut det jeg for eksempel spiste til lunsj med denne smoothien.. men jeg drikker ikke smoothien hver dag heller.. jeg lager den ca. 3 dager i uka..

Les hva vi skriver til deg. Ang inntak og bruk av kalorier og jeg synes du er litt for opphengt i uttryket ditt "legger jeg på meg av..". Slapp av, spis og kos deg. Legger du på deg så får du justere inntaket, men ikke la det ødelegge gleden med mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

jeg leste akkurat linken til lotte27 og jeg tror jeg kan kose meg med smoothien ja:) jeg er egentlig ikke så opptatt av kalorier og sånn.. men grunnen til jeg spør og er litt usikker nå er at jeg er vant til å trene MYE og da spiser jeg etter det, men jeg har nå blitt overtrent og er litt usikker på hvordan jeg skal spise når jeg trener mindre og med lettere intensitet nå.. bare så det er sagt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste akkurat linken til lotte27 og jeg tror jeg kan kose meg med smoothien ja:) jeg er egentlig ikke så opptatt av kalorier og sånn.. men grunnen til jeg spør og er litt usikker nå er at jeg er vant til å trene MYE og da spiser jeg etter det, men jeg har nå blitt overtrent og er litt usikker på hvordan jeg skal spise når jeg trener mindre og med lettere intensitet nå.. bare så det er sagt:P

Lag den shaken din og drikk den etter trening feks. da trenger man karbo og protein spesielt. Fettet i nøtter (ikke ristede) er også veldig sunt :)

Men det er ikke noe slankemåltid altså, ikke tro det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke noe slankemåltid altså, ikke tro det :)

Ikke for å være frekk eller teit, men synes slike kommentarer er litt unødvendige da vi ikke kjenner personene som spør og ikke aner deres forhold til mat osv. En må være litt påpasselig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk eller teit, men synes slike kommentarer er litt unødvendige da vi ikke kjenner personene som spør og ikke aner deres forhold til mat osv. En må være litt påpasselig.. :sjenert:

Var den kommentaren så krass? ... Jeg synes bare startinnlegget var så naivt at jeg måtte svare noe "enkelt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den kommentaren så krass? ... Jeg synes bare startinnlegget var så naivt at jeg måtte svare noe "enkelt" :)

Neida, du var ikke kvass, men jeg mener bare vi må alle være litt flink til ikke fremskyve vonde tanker om mat. Noen er kanskje litt mer nærtaken/unge osv. Men var ikke ment som noe vondt ment til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse frøene eller hva det er han har i, hva er det? Står det noen steder det totale innholdet av karbohydrater i den? Jeg er nemlig av karbo, og bryr meg ingenting om fettinnholdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...