Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som går på Metformin som har erfaringer å dele, med evt. virkninger, bivirkninger, råd for å unngå de verste bivirkningene?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen her som går på Metformin som har erfaringer å dele, med evt. virkninger, bivirkninger, råd for å unngå de verste bivirkningene?

Jeg fikk anbefalt å bruke Metformin av min gynekolog etter å ha fått konstantert PCOS. Det positive med det var at det minsket mitt søtbehov og det ble lettere å holde seg unna søtt og usunne matvaner. Jeg fikk på samme tid mye plager med magen og jeg mistenkte at Metformin var årsaken. Gynekologen var ikke enig men jeg valgte å kutte de ut. Var kanskje ikke så lurt for mageproblemene ble ikke bedre

Skrevet

Jeg går også på metformin for pcos. Jeg merker jeg får veldig vondt i mangen hver gang jeg starter på de. Jeg er litt vimsete og kan glemme de i perioder. Men det er som regel bare de første dagene. Ellers merker jeg ikke noen andre bivirkninger med de :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har gått på metformin pga PCOS.

Jeg fikk så mye bivirkninger at etter 6 mnd orket jeg ikke mere. Jeg fikk vondt i magen, ble oppblåst og fikk diare. De sier det blir bedre, men det gjorde det ikke hos meg. Hjalp ikke på noe annet hos meg, mulig jeg ikke gikk på det lenge nok.

Metformin er kjent for å lage trøbbel i magen.

Skrevet

Jeg går på metformin for diabetes jeg...

Jeg hadde masse bivirkninger de 6 første ukene som diare flere ganger daglig, kvalme, spying, kramper i magen daglig o.l... jeg raste ned i vekt også, men etter en stund når kroppen hadde vent seg på dosen gikk det bare bra :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...