Gå til innhold

Vi forventer bare døden for nordmennene


Gjest Gjest_Aurora_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Aurora_*

Her sier enken etter den drepte sjåføren at hun ønsker nordmennene døde. I tillegg vil de ha 4 millioner kroner som erstattning fra nordmennenes familie. Det skal dekke hus og utdannelse.

At hun er sint og lei seg er veldig forståelig, men å kreve familien for penger blir bare latterlig. Hvordan i alle dager mener de at de skal få til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_liv_*

Hvis de blir dømt og kjent skyldig så er det jo ganske vanlig at man blir dømt til å betale en erstatning til familien, og hvis hun ikke har annen inntekt så kan jeg forstå at hun ønsker det. Om summen er reell er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liv igjen
Hvis de blir dømt og kjent skyldig så er det jo ganske vanlig at man blir dømt til å betale en erstatning til familien, og hvis hun ikke har annen inntekt så kan jeg forstå at hun ønsker det. Om summen er reell er en annen sak.

Men så klart, familien skal ikke betale dette - kun de dømte. Muligens det er annerledes der nede og at hun krever ut fra dette landets sedvane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gestur

Denne rettsaken lukter 3. verden lang vei. Men hvis hun vil drepe mennene som kanskje er ansvarlige for drapet på ektemannen hennes synes jeg hun bør akseptere at hun dreper de som eventuelt skulle betalt erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at om denne enken får erstatning så behøver ikke nordmennene å dø.

Denne enka vil heller ha pengeerstatninger enn at nordmennene får dødsstraff. Det sier jo seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

JEg tror oppriktig at nordmennene er uskyldig og lurt opp i stry for at denne griske kvinnen og co kan kreve masse penger av dem og leve som kongelige! Tenker hun har et forhold til tolken som er hovedvitne mot normennene. Disse menneskene er så primitive at jeg får utslett av å tenke på dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg tror oppriktig at nordmennene er uskyldig og lurt opp i stry for at denne griske kvinnen og co kan kreve masse penger av dem og leve som kongelige! Tenker hun har et forhold til tolken som er hovedvitne mot normennene. Disse menneskene er så primitive at jeg får utslett av å tenke på dem..

Jeg lurer på hva godt 5 millioner kroner vil gjøre denne kvinnen og hennes gjenværende familie. Har man penger der så er det nok av mennesker som vil gå over lik for å få tak i dem, bokstavelig talt. Lojaliteten går til høystbydende, og selv om 5 millioner er masse penger så holder det ikke til å kjøpe beskyttelse i all fremtid. Primitive kan de vel så være, men det er nok desperasjon som driver dem til dette, og samtidig så har vel de en tilsvarende gjensidig empati med oss nordmenn som vi har med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis de hadde kun hatt to barn så hadde de nok kanskje klart seg litt bedre. Men 6 unger!!!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de hadde kun hatt to barn så hadde de nok kanskje klart seg litt bedre. Men 6 unger!!!!?

Det var en diskusjon tidligere på samme forum som omfattet problemer med fattigdom knyttet til overbefolkning. Det kan virke som at det er vanskelig for enkelte å forstå at hvis man i utgangspunktet knapt har råd til å mette sin egen mage, så får man enda mindre råd hvis man har 6 andre mager å mette i tillegg, men det var vel ikke akkurat dette saken handlet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fortår ikke helt hvordan de tenker der nede.

Først sier enken at hun forventer dødsstraff. Deretter sier hun at hun forventer penger. Hvordan kan døde mennesker betale ???

Om det er slik at domstol/fengselsvesen kan akseptere at en kjøper seg fri fra dødsstraff synes det hele helt vanvittig. Jeg tror mye heller på at nordmennene kan få en lang fengselsstraff med mulighet til avkortning eller at de soner i Norge. Om de soner i Norge kan penger overleveres samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...