Barbie Skrevet 24. juli 2003 #1 Skrevet 24. juli 2003 Hjelp,hva skjer? :o Etter en grundig tannsjekk i går,ser jeg at jeg begynner å få skille mellom tenna! Det er fortenna i overkjeven som har begynt å leve sitt eget liv. Hvordan er dette mulig?
Irka Skrevet 24. juli 2003 #2 Skrevet 24. juli 2003 Du har god plass i kjeven enten pga. at du har trukket tenner eller av den enkle grunn at du bare har naturlig god plass. Trekker man tenner av andre grunner enn plassmangel, kan faktisk tennene vandre litt. Uansett bør du nok ta deg en tur til tannlegen for å få sjekket årsaken.
Leo Skrevet 24. juli 2003 #3 Skrevet 24. juli 2003 Det er faktisk noe som skjer når man blir eldre. (Du er 36, er du ikke?) Etter at jeg fylte 30, har jeg merket at mellomrommet mellom flere av mine tenner har blitt større og det er den forklaringen jeg har fått. M.a.o. helt naturlig, men forferdelig irriterende. (Har blitt heeelt avhengig av tannpirkere...)
Barbie Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2003 Takker for svar... Må innrømme at jeg fikk litt hetta,jeg har aldri hatt mellomrom før. Det stemmer kanskje det dere sier. Jeg måtte trekke jekslene i overkjeven for en tid tilbake,så det er kanskje derfor ... Alderen har kanskje en virkning det også. Får bestille en tannlegetime,og høre hva han sier. Jeg hater og bli gammel !
Irka Skrevet 24. juli 2003 #5 Skrevet 24. juli 2003 Det er faktisk noe som skjer når man blir eldre. (Du er 36' date=' er du ikke?) Etter at jeg fylte 30, har jeg merket at mellomrommet mellom flere av mine tenner har blitt større og det er den forklaringen jeg har fått. M.a.o. helt naturlig, men forferdelig irriterende. (Har blitt heeelt avhengig av tannpirkere...)[/quote'] Det er nødvendigvis IKKE noe som skjer fordi man har pasert de 30. Dette har jeg peiling på Leo. :blunke:
Irka Skrevet 24. juli 2003 #6 Skrevet 24. juli 2003 Jeg hater og bli gammel ! Næmen Barbie da! Du er da ikke gammel! En oppegående kvinne i sin beste alder. Det er Barbie jenta vår det!
jordbær Skrevet 25. juli 2003 #8 Skrevet 25. juli 2003 Kanskje du kan ta kontakt med en kjeveortoped? Når man har tatt av f.eks. tannreguleringen sin, får man en streng bak tennene for å holde dem på rett plass.. Kanskje han kan hjelpe deg?
Leo Skrevet 25. juli 2003 #9 Skrevet 25. juli 2003 Det er nødvendigvis IKKE noe som skjer fordi man har pasert de 30. Dette har jeg peiling på Leo. :blunke: Betviles ikke at du har peiling, men det var det tannlegen fortalte meg. (Noe med at elastisiteten i tannkjøttet ble mindre etc.). Hvis du kan forklare meg hvorfor og evt. hva jeg kan gjøre med det blir jeg kjempeglad, for det er særdeles irriterende å ikke kunne gå noe sted uten tannpirkere og ende opp med å nærmest "despe" hvis det ikke finnes tannpirkere!
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #10 Skrevet 26. juli 2003 Vær obs på at det KAN være periodonditt (en tannkjøttbettenelse, som i værste fall gjør at tennene faller ut hvis det blir oppdaget for sent). Det at det blir mellomrom mellom tennene er et symptom på det. Lykke til! Og fortell hvordan det går hos tannlegen. Skal slev til tannlegen til mandag og rotfylle....uuhg, gruer meg. :-?
Barbie Skrevet 26. juli 2003 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2003 DETTER TENNA MINE UT? Huff,får ikke håpe det går så ille da.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #12 Skrevet 26. juli 2003 Får ikke håpe det går så ille nei! :blunke: Men jeg legger ved en link som du kan lese hvis du er nyskjerrig: http://www.odont.uio.no/periodonti/behandl...riodontitt.html
Barbie Skrevet 26. juli 2003 Forfatter #13 Skrevet 26. juli 2003 Hmmfr.... :o Takk for linken. Jeg skal ta det opp med tannlegen,bare jeg får mannet meg opp! :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå