Gå til innhold

Bivirkninger fra p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fullført to brett med Yasminelle 28 etter å ha brukt Diane i ca 6 år. Første måned var jeg kjempesvimmel, hadde hjertebank og var litt smådeppa, men dette har forsvunnet nå. Nå sitter jeg igjen med konstante plager i underlivet (sopp, bv, uvi, rifter i skjeden) og tror det kommer av p-pillene. Det står i pakningsvedlegget at det er bivirkninger.

Så jeg ringte apoteket mitt og de sa at bivirkninger vanligvis avtar etter hvert. Men altså, jeg sliter med disse underlivsplagene så mye at jeg vurderer å bytte piller. Men jeg orker ikke flere bivirkninger! Og jeg har ikke født, så spiral er kanskje utelukket. Så jeg vurderer Ladycomp, men det virker så usikkert at jeg ikke tør bruke det.

Noen som har erfaring med bivirkninger fra p-piller? Jeg begynner på nytt brett om en uke - skal jeg holde ut en måned til? Jeg synes det er kjempepinlig å si til kjæresten at jeg ikke er helt 100% nedentil. Har ikke lyst til å være kjæresten som "alltid er syk". Hvor mange bivirkninger skal man akseptere? :tristbla::lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt samme merke i 6 måneder nå, men har først i det siste begynt å få bivirkninger. Hadde en uvi for litt siden, og i tillegg vært svimmel, trøtt (sovet på dagtid og samtidig få sove på natta) og smådeppa.

I tillegg ser jeg at eggstokkreft er en av bivirkningene :sjokkert: Bestemoren min døde av dette, så jeg er allerede livredd for å få det. Burde jeg finne noe annet enn p-piller siden jeg allerede muligens er spesielt "utsatt"? Legen sa ingenting om det...

Skrevet

Rart at du har begynt å få bivirkninger nå. Trodde det var sånt som kom i begynnelsen? Men jeg hadde det jo likt som deg da, så jeg vet hvordan du har det :)

Ironisk nok, med alle bivikrningene nedentil, har jeg fått enorm sexlyst og blir kjempefuktig når jeg har sex. I tillegg har jeg gått ned i vekt. Så det er jo positivt da. Men det er forsåvidt det eneste positive...

Flere med erfaringer å dele? Jeg blir utrolig takknemilg for det! Liker ikke å føle at jeg er den eneste som sliter med disse underlivsgreiene :sukk:

Skrevet

Ja, jeg synes også det er ganske rart at symptomene har kommet nå...men begynner å bli ganske lei p-piller nå, så tror jeg skal snakke med legen om hva annet jeg kan gjøre. Jeg er mottsatt når det gjelder sex, og det er ikke spesielt kult:(

Skrevet

For meg avtok aldri bivirkningene. De økte derimot i styrke helt til jeg tok til fornuften og sluttet, og fikk et nytt liv.

Skrevet

Jeg tror jeg også skal slutte. Nå har jeg grått i en halvtime over alt dette, og det skal man ikke behøve :(

Gjest Coarvi
Skrevet
Rart at du har begynt å få bivirkninger nå. Trodde det var sånt som kom i begynnelsen? Men jeg hadde det jo likt som deg da, så jeg vet hvordan du har det :)

Det er ganske vanlig, at de kommer snikende etter en god stund. Jeg har gått på piller i 3 år nå, ganske skummelt egentlig, plutselig sitter man der og innser at man har gått på de i 15 år... :roll: Uansett så begynner jeg også å tro/innbille (?) meg at jeg har fått bivirkninger nå, humøret har vært dårligere det siste året. Er så frustrerende når man ikke VET hva som har skylda, om det er pillene eller ei.

Jeg har også mest lyst til å slutte og kaste de stygge pillene, men dessverre har jeg en syklus som ikke fungerer (veeeldig uregelmessig) uten, så jeg må vel bare holde ut....=/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...