mee mee Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Jeg blir oppblåst av det meste jeg spiser, tror magen min er veldig følsom. For lite søvn, for mye stress, spister for sjeldent, feil kosthold.. you name it! Er det noe som kan hjelpe mot dette? Er så lei av å konstant være "5 mnd på vei", og får hele tiden komentarer at folk tror jeg er gravid. Finnes det noe helsekost, tabeletter eller noe annet? Takk for hjelpen
Gjest Eurodice Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Jeg blir oppblåst av det meste jeg spiser, tror magen min er veldig følsom. For lite søvn, for mye stress, spister for sjeldent, feil kosthold.. you name it! Er det noe som kan hjelpe mot dette? Er så lei av å konstant være "5 mnd på vei", og får hele tiden komentarer at folk tror jeg er gravid. Finnes det noe helsekost, tabeletter eller noe annet? Takk for hjelpen Jeg har meget god erfaring med et produkt som heter Bitterstern. Det er i flytende form og selges i helsekostbutikker. Det er suverent hvis man har spist for mye eller er generelt oppblåst i magen.
letme Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Å endre matvanene dine kan hjelpe. Begynn å trene, spis oftere og mindre måltider og stress ned. Det hjelper over tid, piller og medikamenter vil koste deg penger og ikke fungere like godt.
mee mee Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2009 Å endre matvanene dine kan hjelpe. Begynn å trene, spis oftere og mindre måltider og stress ned. Det hjelper over tid, piller og medikamenter vil koste deg penger og ikke fungere like godt. Problemet mitt er at jeg har en jobb som gjør det veldig vanskelig...
letme Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 Trening: du kan gå/sykle til jobben. Spis oftere: Gjerne noen rosiner/nøtter/banan Stress ned: finn noe du trives med som du kan bruke litt tid på etter jobb. Vil dette være mulig? Det var forklart så enkelt som mulig selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har lenge tenkt at det er noe i matvanene mine som jeg ikke tåler. Jeg har testet meg men fikk ikke noe utslag der. Jeg kuttet ut melk, bakverk med gjer, lyst brød og alt med rafinert sukker (så langt det lar seg gjøre) i to uker slik at magen fikk stabilisert seg. Så begynte jeg å teste ut ved å ta inn et og et produkt igjen for å se hva som skapte problemene. Og jeg hadde rett, jeg tålte ikke melk og bør unngå sukker så godt jeg kan. Dette gjorde underverker på magen min. Nå er det bare å klare å leve etter dette da...
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #7 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har alltid slitt med oppblåsthet. For min del har jeg nesten blitt helt kvitt problemet etter jeg begynte å legge litt om på kostholdet og i tillegg trene minst tre ganger i uka (og ellers prøve å røre på seg i hverdagen, gå mer osv.) Spise ofte, ca tredje time. Spise rolig, ta pauser, ikke sluke maten (da svelger man luft). Drikk mye vann. Unngå sukker og mye saltinnholdig mat i det daglige. Bytt fra brød til knekkebrød (hvis det er der problemet ligger.) Jeg er veldig glad i frukt, men har oppdaget at det er nok med to frukt om dagen. Spiser jeg mer blir jeg oppblåst. Spis så "ren" mat som mulig, unngå posesuppe, ferdigpizza etc, ting som inneholder mye salt.
Gjest Catwoman Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 Jeg er sånn som deg. Og leter stadig etter ting som fungerer. Det jeg har funnet ut som fungerer noe er: - spise sakte og tygge godt, -kutte ned på hvete, sukker og gjær -drikke mye vann. - varm drikke - drikker gjerne en kopp te før jeg legger meg, bruker forskjellige typer urteteer - men jeg tror egentlig at type te er uvesentlig, men det er det varme vannet i kroppen som gjør det. - melkesyrebakterier. Jeg bruker BioDophilus. Fåes i helsekosten. - og stresse ned. Det er lettere sagt enn gjort hvis man er av den stressa typen da. Jeg er veldig glad i frukt, men har oppdaget at det er nok med to frukt om dagen. Spiser jeg mer blir jeg oppblåst. Spis så "ren" mat som mulig, unngå posesuppe, ferdigpizza etc, ting som inneholder mye salt.
mee mee Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2009 Jeg er sånn som deg. Og leter stadig etter ting som fungerer. Det jeg har funnet ut som fungerer noe er: - spise sakte og tygge godt, -kutte ned på hvete, sukker og gjær -drikke mye vann. - varm drikke - drikker gjerne en kopp te før jeg legger meg, bruker forskjellige typer urteteer - men jeg tror egentlig at type te er uvesentlig, men det er det varme vannet i kroppen som gjør det. - melkesyrebakterier. Jeg bruker BioDophilus. Fåes i helsekosten. - og stresse ned. Det er lettere sagt enn gjort hvis man er av den stressa typen da. takk for tips! Har selv merket det med sukker og hvete... Veldig oppblåst av det!
Jenta24 Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 Jeg sliter også til tider med oppblåst mage, jeg blir spesielt oppblåst når jeg spiser fine brødvarer som inneholder hvete. Jeg velger derfor grove brødvarer slik at magen fungerer. Jeg sørger også får å spise frukt, og drikker cultura så fort jeg kjenner magen er ugrei:)Jeg fant også ut at jeg ikke tålte vanlig melk og sluttet derfor å drikke det en periode og drakk juice en periode før jeg gikk over på laktoseredusert melk, og den drikker jeg enda, magen min fungerer greit den så lenge jeg drikke den. Men jeg tåler melka om den blir oppvarmet. Jeg sørger også får å få frisk luft og fysisk aktivitet. Dette hjelper meg i en stresset hverdag, selv om det er travelt på jobb og hjemme. Sørg for å spis kveldsmat før du legger deg, for langt mellom måltidene kan føre til oppblåst mage, spis frukt, nøtter og yoghurt som mellommåltid. Og sørg for å spise grove kornprodukter, og brødvarer når du skal spise frokost,lunsj. Middagen bør du være næringsrik og inneholde masse grønnsaker,kjøtt/fisk, pasta,ris eller poteter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå