Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha ammet lillejenta i 20 måneder er jeg klar for å slutte. Hun er veldig glad i pupp, så jeg gruer meg til å nekte henne.

I teorien er det jo kjempetrist å nekte barnet noe som det nyter og som attpåtil er bra for henne. Jeg ønsker å slutte fordi hun ber om pupp såpass mye i løpet av dagen (jobber hjemmefra) at det begynner å bli upraktisk. Har også fått resept på medisin som ikke kan tas av ammende, som gjør at det haster mer enn det vanligvis ville ha gjort.

Noen andre som sluttet i nærheten av alderen til jenta mi, og hvordan funket avvenningen for dere? Noen tips til annen kos som kan på en måte erstatte puppekos? Har tatt frem type koseklut... vi får se om hun synes noe om den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi tok siste avvenning, så var det kun på morgenamming. Resten hadde gått over av seg selv.

Lillegutten var ca 18 mnd, og vi byttet rett og slett ut ammingen med en hyggelig stund sammen. Der han satt på potta, og vi leste i en bok sammen. (Dvs vi så på bilder og pekte.)

Det fungerte helt fint. Men han var jo ikke så avhengig av dette lenger...

Skrevet

Takk Susan. Nå er det stort sett gjort! Selv om hun bare er 20 mnd valgte jeg å forsøke å forberede henne ved å fortelle henne at snart skal vi slutte, dette er siste gang etc. Nå har hun ikke fått pupp på fire dager og det går veldig bra. Vi har holdt oss opptatte med å være ute mye for å distrahere henne. Hun spør fortsatt av og til, men blir ikke lei sei når jeg sier "nei, det er jo vi sluttet med". Viste seg å være mye lettere enn jeg trodde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...