Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!

Redbird

Anbefalte innlegg

Koselig med skravling :jepp: Høres ut som dere hadde en hyggelig kveld etter innsettingen da :nigo: Morsomme Manden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja han er litt sånn "gal-morsom". :fnise: Det hender jeg må si, "sssssh, folk tror du er tilbakestående snart!" Men alt ment i beste mening da, han lager jo bare masse lyder, fleiper, ler høyt og holder på. :fnise: Er jo litt digg å ha en mann som innimellom ikke har noe problem med å drite seg ut! :ler:

Ja vi hadde egentlig en veldig fin kveld etter innsetting. Manden lagde jo spaghetti til middag mens jeg satt tullet opp i teppene på sofaen. :yvonne: Idag blir det nok pizza, siden han jobber så sent og ikke er hjemme før etter 22 i kveld, siden han må handle litt. Blir La Familia-pizza da, favoriten her i huset! :tommelopp:

Nå har jeg en katt som prøver å stirre meg i hjel her :catmilk: Ligger på sofaryggen ved siden av meg og niiiii-stirrer! Så...får vel dulle litt med pus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 3 (Dag 4 inkl. innsettingsdagen)

Første dag på jobb etter "høsting og såing"! Gikk greit det, jobbet med sjefen så fikk mulighet til å ta ting litt med ro. Det gikk greit, men merker at jeg har vært borte i halvannen uke. :)

Denne oppblåste magen min blir mer og mer fascinerende. :fnise: Den er stor og rund! Skulle virkelig tro at jeg var 2-3 måneder på vei allerede. :haar: Det er ikke vondt, men veldig veldig snålt!

Kjenner at magen helt nederst, altså der hvor livmoren er plassert..så er det også hovent og litt hardt. Det liker jeg. :tommelsmil: Det må jo bety at livmoren blir stor og blodfylt, noe den må være!

Dro hjem til mamma etter jobb og fikk litt middag, spaghetti og røkte pølser. :tommelopp: Skravlet litt løst og fast om familie og graviditet og slikt og før jeg skulle gå var mamma litt nysgjerrig på hvilke navn jeg hadde valgt meg ut og da ble vi stående og prate litt om det også. En veldig koselig kveld! :hjerte:

Merker jeg er på goood vei til å bli en aktiv trusetitter. :fnise: Har kjent i kveld at det har...ehm...kommet endel i trusa, for å si det sånn og det har ikke virket som om det har vært rester av Crinone, mer vanlig blank utflod. :klø: Får jo helt panikk, hver gang! :daane:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: på pusilus!

Morningene virker som om er de verste. Rent følelsesmessig. Føler jeg ikke har noen symptomer, men vet jo at jeg ikke kan ha noe særlig symptomer så tidlig. Men de mørke tankene kommer jo da krypende.

Dette går ikke.

Hvorfor skulle det klaffe for oss.

Osv...

Jeg hater å gå sånn og ikke vite! Jeg liker å ha kontroll og å full oversikt over hva som skjer og hva som vil skje, så er vel ikke så rart at jeg blir gal. :sjenert:

Jeg ser jo at det går ann å få det til i aller første IVF/ICSI forsøk...jeg klarer bare ikke å se at vi vil være så heldige...hvorfor skulle VI få det lett liksom. :rolleyes:

Black Friday jah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: :duskedame: Heier for rugedag 4 :duskedame: :duskedame:

Skjønner at bekymringene kommer, men tenk så mange som får det til :) Tenk positive tanker, og ikke tenk negativt før det evt er grunn for det.. Sikkert lett for meg å si som ikke har vært gjennom dette, men... prøver med en positiv hilsen :klem: på en fredagsformiddag.

Goood klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sommerfuglen :klemmer: Jeg får gjemme meg under dine babystøy-dekte vinger! :fnise:

Står på jobb og er egentlig litt glad for å kjenne at jeg er litt småkvalm og at det har stukket litt mer der nede nå. :fnise: Kjente liksom i morges at alt var motsatt av i går. Buksa fikk jeg igjen (måtte bruke strikk rundt knappen igår!), kjente egentlig ingenting av stikking/strekking eller ubehag ved bevegelse. Men oppblåst, DET er jeg fremdeles! :daaner: Og kjenner jo at jeg er hard og hoven nederst i magen også. Det tar jeg som et godt tegn. :tommelopp:

Dagene den siste uka for blodprøve kommer til å sneeegle seg av gårde! :daaner: Har funnet ut sånn cirka at om dette hadde vært en vanlig syklus så ville IKM vært på torsdag. De siste syklusene mine har vært på 25 dager.

Har like greit bestilt 10 tester fra billige-tester.no. :rolleyes: jeg klarte ikke la være. Har ikke lyst til å svi av den ene CB jeg har liggende hjemme. Men nå kan jeg teste hver dag om jeg vil. :fnise:

Er glad jeg har fri t.o.m mandag nå, syns dagene går MYE saktere på jobb! Skjer jo ikke akkurat mye i en klesbutikk...men da trenger jeg ihvertfall ikke bekymre meg for stress. :nigo:

Manden er god å ha også nå. Han sa i bilen i sted "Jeg har fremdeles en god magefølelse jeg!" og "Det kan jo være FORDI det har festet seg at du ikke kjenner så mye akkurat nå!" og så langt har han hatt rett i alt han har sagt under denne prosessen. :rodmer:

(Ja, jeg begynner å bli hysterisk, jeg vet! Don't judge me...:! :tongue: )

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er forferdelig å gå sånn å vente! :klem: Noe så nervepirrende!

Hvis du har symptomer, så er det sikkert pga medisiner og inngrepet. Jeg kjente hvertfall ingenting før en ukes tid etter at jeg hadde testet positiv, da ble jeg litt kvalm, og i magen kjente jeg ingenting før mye senere :)

Jeg har en veldig god følelse for deg altså! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg vet :tongue: Eneste symptomet jeg stoler på er den "tjukke" følelsen nederst i magen. :tommelopp: Det betyr at Crinone'n funker.

Takk Pupsi! Håper den gode følelsen varer! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat klage på symptomer helt i starten nei... nesten sånn man blir glad?

men etterhvert i et svangerskap synes jeg det skal være lov å klage litt over diverse vondter.. altså...

Når forventer du at du vet mer om resultatet? ;)

håper du får en superduperfantastisk helg...!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syndet på Burger King idag. :regler: Men GUD så godt! Møtte mamma og pappa etter jobb og vi tok middagen der. Gud bedre, jeg pleier ikke å spise opp alt, men det gjorde jeg nå. :sjenert:

Når jeg gikk fra jobb så stakk det heftig ned langs høyre siden(eggstokk) mens jeg gikk. Var godt å kjenne at det ikke var HELT borte. :ler:

Trua er nok litt tilbake, spesielt etter det du, Pupsilure, sa. ;) Er jo meningsløst å kjenne noe før egget i det hele tatt har fått festet seg. :sjenert:

Nå skal jeg slutte å styre med alle disse symptomene og la det som skjer, skje! Men skal fortsette og krysse fingre, banke i bordet og krysse i taket fordet... :duskedame:

Åh! Manden fortalte i går at han er blitt anbefalt til en bedre stilling på jobben! Et 10 måneders vikariat, men det blir fort til noe fast på jobben hans! Sjefen på avdelingen snakket med han i går og nevnte det og lurte på om han var interessert, så håper at dette går veien! Da blir det kun tidligjobbing og ikke skift som han har nå, bedre lønn og flexitid i tillegg! :nigo: Det ville jo passet såååå bra nå! :nigo:

Nå er det helg, juhu!

Imorgen skal vi ut og spise med noen venner, en av dem blir 30 på mandag og vi må gjøre litt ekstra stas på han. Han skulle egentlig aldri blitt 10. Han har CF og venter på nye lunger. Om han ikke får dem innen noen år vil han mest sannsynlig dø... :sukk: Så vi må ta vare på de stundene vi får!

Har noen lest "Hypnotisøren" forresten? Mamma sier den er sååå spennende!

(Jeg stjal fargebokstavene fra deg Pupsilure, er det okey? :fnise: )

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurelia skrev (På 28.1.2011 den 17.21):

Kan ikke akkurat klage på symptomer helt i starten nei... nesten sånn man blir glad?

men etterhvert i et svangerskap synes jeg det skal være lov å klage litt over diverse vondter.. altså...

Når forventer du at du vet mer om resultatet? ;)

håper du får en superduperfantastisk helg...!!!!!!!!!

Å nei, klage skal man ikke gjøre! Jeg blir mer deppa når jeg ikke kjenner noe! :fnise: Men jeg må gjerne få allverdens av symptomer når jeg er gravid! Det vil være en glede! :nigo: Men kanskje ikke like mye mot slutten. :fnise:

Hmmm...tja, "vanlig" IKM er jo torsdag, men disse billige testene kommer vel mandag/tirsdag...så klarer sikkert ikke å holde meg så lenge...Men tester jeg torsdag så stoler jeg nok på det svaret. Blodprøven skal taes fredag!

Gooood helg til deg også snuppa! :klemmer:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bra, søta :fnise: Liker å lese innlegg med farger jeg også :nigo:

Burger King hørtes skikkelig godt ut :sikle: Kanskje jeg atr meg en tur på senteret ditt en dag og spiser på BK :lur:

Får håpe mannen får stillingen da :hoppe: Høres perfekt ut!

Så trist med kameraten deres :sukk: Så du det nye programmet på tv2 om de som er i donorkø? Har tatt det opp (men ikke sett det enda) fordi jeg kjenner en som skal være med. Men han kommer ikke i programmet før senere. Syns det er spennende med sånne programmer! Bra hvis det kan få folk til å bli donorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så mye morsommere det er å skrive! :nigo:

BK er ikke dumt nei! På fredager så pleier sjefen å kjøpe sjokolade-milkshake til oss, så vi kan få litt fredagskos på jobb! :sikle:

Jeg så bare slutten av det, men skjønte hun som var med i første episode fikk lunge/lunger. Dessverre er kameraten vår mye, mye sykere og burde egentlig fått nye lunger for lenge siden, men han er så jæ**** sta og vil liksom ikke innrømme HVOR syk han er. Han har hatt en tendens til å drikke mye på fester og slikt, for å glemme det litt og det skal han ABSOLUTT ikke gjøre.

Så nå har legen hans satt foten hardt ned! I tillegg har han fått operert inn en mage-sonde, så han kan få næring om natten. Han er tynn som en spiker, stakkar. :tristbla:

Det trengs helt klart flere donorer i Norge ja, i tillegg til flere blodgivere!

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 5 (Dag 6 inkl. innsettingsdagen)

I går kveld idet jeg skulle legge meg stakk det heftig på høyre side. :daane: Det varte bare i et par sekunder men måtte stoppe opp litt.

Idag er det ikke så mye som skjer. Tror faktisk jeg er mest negativ om morgenene. Av ukjent grunn. :vetikke: Kjenner det tar litt på høyre side innimellom. Festesmerte? :jepp::tommelsmil: Kan jo håpe...?

Pus har vært masete på morgenkvisten. Herremin. Klatret over oss, over hodeputene og i det hele tatt. Jeg flytter han nedover og han vandrer opp igjen. :fnise: Klokken 10 sto jeg opp fordi jeg skulle ta Crinone og da jeg lente meg over for å gi Manden et kyss stakk katta hodet inn ved siden av meg og dyttet snuta mot ansiktet til Manden. :legrine: Han var nok sulten for nå ligger han utslått på sofaryggen og glaner ut på snøen og buskene, men det er omtrent alt han orker. :tongue:

Elsker forresten lenestolen vår. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_jupp2.gif' alt=':jepp:'> Kjøpte oss en godstol etter sommerferien, da vi hadde vært nordpå hos farmoren min. Hun har en god, gammel stressless og vi ble enige om at det måtte vi bare få oss vi også. :fnise: Men ble ikke stressless da, men en tøystol med fotskammel som kan vippes opp. Helt suverent. 2000,- på Bohus! Salget var egentlig over dagen før vi var der, men de hadde glemt å ta ned tilbudene. Too bad. ;)

Så nå sitter jeg her med laptopen i fanget, teppet rundt meg og kakao i koppen. :tongue:

Tror jeg skal begynne å jobbe med boka mi/filmprosjektet mitt igjen. Deilig å kjenne at inspirasjonen er på vei tilbake, etter jula og etter sykehus-styret. Vil så gjerne fokusere 100% på det igjen! Jeg koste meg som mest i perioden mens jeg skrev, det er det jeg elsker å gjøre! :strix:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en helge :klem:

Beklagera at jeg ikke er så flink til å skrive for tiden, er så utrolig sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fuglen ;)

Hatt en fin lørdag? nå fikk jeg lyst å sitte i en myyyyk og deilig stressless med fotskammel eller støtte. Er sykt digg, enig i det! ;)

lykke til med prosjektoppstart ;) bra du kjenner overskuddet strømme på :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusilus skrev (På 29.1.2011 den 15.25):

Innom med en helge :klem:

Beklagera at jeg ikke er så flink til å skrive for tiden, er så utrolig sliten.

Kjære pusilus! :klemmer: Trenger ikke å si unnskyld for noenting vennen! Skjønner deg så altfor godt! Jeg går ingensteder, så du kan ta all tid i verden og heller gi meg et dytt når du vil skravle igjen. En stor knuse- :klem: !

Aurelia skrev (På 29.1.2011 den 15.46):

Hei fuglen ;)

Hatt en fin lørdag? nå fikk jeg lyst å sitte i en myyyyk og deilig stressless med fotskammel eller støtte. Er sykt digg, enig i det! ;)

lykke til med prosjektoppstart ;) bra du kjenner overskuddet strømme på :goodbye:

Hei Aurelia! :nigo:

Så langt har lørdagen vært bedagelig og rolig. :jepp: Har nettopp tatt en dusj og nå skal vi snart dra av gårde på bursdagsmiddag.

Stressless er IKKE dumt nei! :nigo: Ingenting er som å lene seg tilbake, vippe opp støtten og slappe helt av etter jobb! Får ta en slik som Joey og Chandler gjør i sine svarte stoler i Friends. :fnise:

Takk! Prosjektet er egentlig ferdig, men skal finpusse litt på bok, skrive manus og ta opp kontakten igjen med regissør. :nigo:

Liker å kjenne at jeg nå kan fokusere helt på dette igjen ja. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...