Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!

Redbird

Anbefalte innlegg

Kjære kjære redbird, dette var utrolig triste nyheter... Legger igjen masse :troest: og :hug: til deg... Ta vare på hverandre og støtt hverandre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så triste nyheter Redbird, ble ordentlig lei meg på deres vegne nå :sukk:

Ta vare på hverandre, kan ikke annet enn å gi deg en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, søta? :klem: Har mannen snakket med legen sin? Tenker på dere :klemmer:

Takk vennen :klemmer:

Han var oppe tidlig idag og ringte, men må ringe igjen imorgen, da legen ikke var på kontoret idag. Skal prøve å få en ny henvisning, denne gangen til Ahus, for en second opinion og så får vi ta det derifra...

Har lest litt på nett idag og på rikshospitalet (tror jeg..) sine hjemmesider sto det at selv med veldig dårlig sædkvalitet kan man visst gå inn og hente ut sødceller, direkte fra pungen og befrukte egg..altså..ICSI blir vel det. Så...det kan jo kanskje være håp...men jeg er bare redd for at resultatet av prøvene faktisk er så ille som det ser ut som for oss...når det står en strek under "antall levende" så kan man jo begynne å lure, selvom det står 60% på antall som beveger seg...:sukk:

Hodet mitt er et rot, kroppen min reagerer og sjefen har gitt meg 3 egenmeldingsdager da jeg ikke duger stort på jobb... kan brått finne på å begynne å gråte...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Kan tenke meg du trenger tre egenmeldingsdager ja. :kose:

Har lest endel om sædkvalitet jeg også, og prøven kan visst variere veldig fra gang til gang. Hvis han f.eks har hatt feber eller en infeksjon en viss tid før prøven ble avlevert kan det påvirke resultatet. Det er også noen som får bedre kvalitet av antibiotika, zink, vitaminer, folat, pergo. Så vidt jeg har skjønt er det vanlig å ta en ny prøve om ca tre mnd. Og si at han ikke får ha laptopen på fanget, eller bruke trange boksere :fnise:

Hvordan går det med Manden? Er han på jobb?

Dette skulle ikke skje med dere! :tristbla: Håper og ber om at ting ikke er så galt som det ser ut som :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for nokon fæle nyheter. :grine::hug:

Prøverør med operasjon for å henta ut sædceller heiter vel TESA/PESA, meiner eg, og dei bruker ICSI for befruktning av egga. Håpar det kan vera ein mulighet for deg og Manden, om ikkje the second opinion er bedre.

Dessutan har eg lese mange med dårlig sædkvalitet som skryt av Dr Purvis, spesialist på "gynekologi for menn". Han er visst ein einar innan sitt felt i Norge. Kanskje han kan hjelpa? Infoside.

(Har eg brukt for mykje tid på prøvarforum, tru? :sjenert:)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra dere ikke gir opp enda, høres lurt ut å få noen andre spesialister til å undersøke manden også. Sædkvaliteten kan jo variere som Pupsi sier, så vi får krysse fingrene for at prøvene ser bedre ut neste gang. Husk også å be manden ikke bruke setevarmer i bilen eller badstue da det heller ikke skal være bra for svømmerne...

Og bra du fikk noen dager fri fra jobb, skjønner godt at tankene er helt andre steder nå ja Redbird.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den tiden du trenger borte fra jobb ja! Er nok viktig og bearbeide dette så godt du kan, så ikke det blir et kjempehinder i hodet ditt - men mer et springbrett for å se på videre muligheter!

:klemmer: Bruk mange leger, og ikke gi dere! Mange leger er fryktelig tafatte og tar ikke ting på alvor.... så selv om det sikkert er forferdelig slitsomt så ikke gi opp! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsi, Dreia, Rosa76, Thumbalina. Takk jenter. :klemmer:

Pupsi: Manden har ikke hatt feber eller vært syk før testen ble tatt og han tar vitaminene sine hver dag. Så får håpe det er noe annet som påvirket.. :sukk:

Dreia: Det var på Andrologisk Senter i Oslo vi var, der Dr. Purvis jobber. Det sto i brevet at vi nå måtte bestille time hos han, men vi tar en runde på sykehuset først, for en second opinion, for Dr- Purvis tar vel noen tusen ekstra bare for å sette opp en time. :rolleyes:

Tror nok ICSI og TESA/PESA (for noen navn...:fnise:) blir veien å gå tenker jeg. Med min flaks.. :rolleyes: Manden så ikke akkurat fram til å få et langt rør dyttet opp DER, men han er en helt. Han er så mye sterkere enn meg, men han sier selv det er fordi han for det meste føler seg tom innvendig...klarer ikke helt å ta alt innover seg ennå.

Manden snakket med legen sin i morges og da sier hun at JEG må bestille time hos MIN lege for å få ny henvisning, for videre utredning må visst gå igjennom meg og legen min, siden det er jeg som skal gjennomføre et evn. svangerskap. Jeez...

Men, har da fått time på fredag klokken 1415, da skal vi begge dit og Manden skal ha med brevet han fikk fra Dr. Purvis. Så får vi satse på at vi får henvisning og rask time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo toppen av kjipt resultat da.. :( Håper at det var et dårlig utkast han leverte til undersøkelse, og at dere kanskje finner bedre rumpetroll en annen gang som kan brukes senere. Lov å håpe. :) Dette er jo ikke en barnløs-dom, bare en ufattelig tøff hindring. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav sperm ja.. men ICSI er bra og da vet man jo at rakkern kommer inn i egget. Jeg ahr begynt med akupunktur og hun jeg går til har spesialisert seg på barnløshet og hun sier at hun har veldig bra resultater på øking av spermkvalitet! :jepp:

sjekk utdette

Bare vær gode med hverandre nå! det er tøffe tak, men sammen er man sterke! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har testresultatene til Manden kommet....

Og det var "meget dårlig"...han har veldig få svømmere, ingen raske og heller ingen med "normalt utseende"...det sto at det er usannsynlig for befruktning på vanlig måte og det er heller ikke bra nok for prøverør... Vi er knust begge to og har grått i hele dag...Manden er helt ødelagt og sier unnskyld hele tiden..

Dette er helt for jævlig...jeg vet ikke hva vi skal gjøre nå...Manden skal snakke med fastlegen imorgen og høre hva vi evn kan gjøre...

Hvorfor oss...hvorfor skal folk rundt oss, som virkelig ikke fortjener å få barn, ennå mindre er i stand til å ta vare på et barn, bli gravide uten problemer...? Et vennepar av oss venter tvillinger og de er håpløse...sorry,jeg er sikkert fæl nå, men det er min ærlige mening...Manden har ønsket seg barn siden tenårene, han ville blitt en helt fantastisk pappa... Og nå går drømmene hans i tusen knas....

Føler meg helt tom innvendig....

For en utrolig trist nyhet! Dette skulle virkelig ikke skje med dere :grine:

Håper dere får raskt hjelp og at det finnes en løsning for dere. Uff, jeg har ikke helt ord for hva jeg tenker. Dette fortjente dere virkelig ikke. Store og gode klemmer til deg fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frown:

Her var det trist lesning ja. Så utrolig lei nyhet å få. Håper at dere får adskillig bedre nyheter ved neste sjekk, sånn at dere i det minste kan få et håp igjen da... :klem:

Krysser alt som krysses kan for dere fremover :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LilleEkorn, Anamelona, SøsterLiten, Honning, pusilus, Zia!

Tusen takk jenter! Mange store :klemmer: tilbake til dere! Blir helt rørt jeg... :blush:

SøsterLiten: Takk for tipset! Det skal sjekkes ut. :jepp: Har en akupuntør her vi bor, Svein Justin Johansen, som jeg har gått hos før. Han er veldig flink og pappa går hos han nå, så tenkte jeg skulle høre med han etterhvert.

pusilus: Vennen miiiiiiin :hug: Du vet jeg tenker masse på deg også! :Nikke:

Sjefen ga meg like greit fri på fredag hun. Men skal jobbe de timene inn neste uke, da jeg ikke har råd til å miste flere timer! :tristbla:

Lurer på hvordan det vil gå på fredag..håper da vi får en henvisning til Ahus, så Manden kan avlegge ny prøve. Og håper det ikke er ALTFOR lang ventetid der... :sukk:

Nervøs, usikker, redd, tom, trist...masse følelser som raser igjennom meg for tiden. Jeg vet jo at vi ikke er alene om dette i verden, men dette er virkelig ikke noe jeg unner min verste fiende engang. :sukk:

Men av en eller annen merkelig grunn har vi hatt veldig mye mer sex de siste dagene enn jeg hadde trodd! :fnise: Trodde vi kom til å gå igjennom en skikkelig dødperiode jeg nå...kanskje det er en måte å avreagere på? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vell av følelser i en slik situasjon ja :bond: , man rekker ikke å fange den ene tanken før den neste er på full fart inn.

Jeg kan ikke si at jeg skjønner 100% hvordan du har det, men jeg tror jeg kan forstå mye av det. En ting vet jeg i allefall, det er ikke godt :kose:

Krysser fingrene for best mulig løsning for deg og mannen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...