Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

So far so good! Fortsett å spre støv og krysse fingre! :strix: Ikkeno uvanlig utflod så langt idag. :fnise:

Men, nå trenger jeg noen gode råd altså...Det er egentlig meningen at jeg og Manden skal ta vaksinen i morgen ettermiddag. Men...så tenker jeg sånn at dersomatte, hvisomatte det skulle vise seg til helga at jeg er gravid...er det noen god idé å ta vaksinen imorgen da...?? Har en svigerfar og mor i risikogruppen, er først og fremst pga dem vi skal ta den.

Hva syns dere jeg bør gjøre?? :lete:

Skrevet (endret)

.....

Endret av *Buffy*
Skrevet

Om du skulle være gravid, så har egget såvidt festet seg - og lever av sin egen lille plommesekk. Du "deler" sånn sett ikke blod med fosteret enda, det suger næring fra plommesekken enda. Så kan aldri tro at det kan være noe farlig å ta vaksinen nå.. jeg ville heller tatt det nå enn om en mnd til når du faktisk "deler" blodomløpet med knøttet. Men de sier jo nå også at alle gravide, til og med de i første trimester bør ta vaksinen - for høy feber er ikke akkurat bra for fosteret det heller... Så da er det bedre å prøve å gjøre det en kan for å unngå å bli syk i det hele tatt, enn å bli syk eller smitte andre som kan bli alvorlig syke...

Men du kan jo bare spørre i morgen også før du tar den. Si at du muligens kan være gravid, men at det er for tidlig å teste... men så tidlig i et evnt svangerskap så bør det ikke være noe å bekymre seg over altså.. siden celleklumpen ikke er påkoblet til system enda uansett.

Skrevet

:Nikke: Okey, det høres logisk ut thumbalina. :) Var det jeg tenkte også, men er veldig greit å høre det fra noen andre også! :jepp: Takk! :klemmer:

Da tar jeg den. Det er, som du sier, større risiko om en måned enn det er nå. Jeg skal jo egentlig ikke vite om jeg er det eller ikke før tidligst til helga. :fnise:

Skrevet

Om uke 3:

3 uker

Fra 3 uker og 0 dager til 3 uker og 6 dager av svangerskapet.

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken én uke gammelt. Nå begynner morkaken å dannes. Grunnlag for plommesekk formes også – denne ser ut som en liten ballong og produserer senere barnets første blodceller. Den forsvinner når barnet klarer det selv om ikke så mange uker. De ytterste cellene i blastocysten – dem som skal bli til morkaken – graver seg stadig lenger inn i livmorslimhinnen. Selv om det som skal bli barnet fremdeles kun er en flat plate bestående av to cellelag, forbindes den med morkaken med en liten stilk. Denne stilken blir senere til navlestrengen, og om noen uker kan næringsstoffer fra morens blodomløp gå over til barnet gjennom den.

Uke 6:

Nå pumpes blodet gjennom navlestrengen slik at embryoet kan kvitte seg med avfallsstoffer og motta næring fra mor. Dette er en rundgang som vil fortsette til barnet er født.

Skrevet

:klemmer: til thumbalina. Tror jeg hadde vært fortapt uten deg! :fnise:

Jeg tar vaksinen i morgen ettermiddag! :opplyser: Da er jeg uansett beskyttet, den dagen spiren er der, om den ikke er der nå..! :Nikke:

Skrevet

:fnise: :fnise: :fnise:

Nå kommer du etter vet du, Redbird!! :jepp: Det er jo bare et par dager siden jeg hadde gitt opp. Og så plutselig hadde det skjedd allikevel. Det er helt uvirkelig. Distanserer meg litt fra det merker jeg. :sjenert:

Det skjer snart med deg også :klem:

*kastebabystøvtilredbird* :strix: :strix: :strix:

Skrevet

Pupsi-mor :klemmer: Bokstavelig talt! :fnise:

Tror nok ikke jeg blir så heldig som deg. Men du fortjener det så innmari! :strix: Kjempeglad på dine vegne. :)

Kan kanskje være greit å nevne at Manden fikk epilepsi da han var 11 år og gikk på medisiner i ca 4-5 år. Det kan ha hatt en innvirkning på sædkvaliteten.... :sukk:

Skrevet

Tror du det kan ha noe å si når det er så lenge siden? Kanskje han kunne fått sjekket det. Det er jo ikke store undersøkelsen det. :klem:

Skrevet

Kan kanskje være greit å nevne at Manden fikk epilepsi da han var 11 år og gikk på medisiner i ca 4-5 år. Det kan ha hatt en innvirkning på sædkvaliteten.... :sukk:

Hei :vinke:

Åh, kan det også påvirke kvaliteten??

Min sambo hadde lyskebrokk når han ble født, det kan visst også redusere spermen :sjenert:

Kjedelig at det er så mye som kan påvirke våre kjære sine svømmere, men smart å sjekke det ut sikkert da. Er jo "bare" å levere ett glass :rødme:

:klem:

Skrevet

:strix: Babystøv :strix: Babystøv :strix: Babystøv :strix:

Svineinfluensavaksinen settes forresten intramuskulært og ikke direkte i blodet ;)

Men uansett er det jo som du sier en stund til spira skal få næring fra deg.

Lykke, lykke til i dagene frem mot IKM :klemmer:

Skrevet

Takk Fantorangen! :klemmer:

Men jeg merker jeg har blitt ganske motløs nå. :sukk:

Har printet ut pasientopplysnings-skjemaet fra Medicus og Manden skal, om han husker/rekker det, ringe fastlegen sin idag og ordne en time til undersøkelse av svømmerne hans.

Skrevet

Nei :kose: Ikke bli motløs :klem: Da er dere jo et steg nærmere å finne det ut, hvis han har reduserte svømmere. :klemmer:

Skrevet

Uff jeg forstår du er bekymret... :tristbla::klemmer:

Håper det snart blir en positiv nyhet, med spire for dere!

:hug:

Skrevet

Nei nei, ikke bli motløs! Er bare bra med undersøkelser, må bare se på det som et steg på veien. Dersom det bare er en liten ting som kan fikses på nullkommanix så er det jo dumt å la det stå i veienfor dere. Krysser fingrene for at det slår til hos dere anytime soon nå!! :duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

Skrevet

Nei, altså ,testtingen gjør meg ikke motløs.

Men å sitte her og se og høre om alle andre det klaffer for, som alle flytter over i lykke-land...mens jeg ennå sitter her og venter...det gjør meg motløs. Jeg har ikke lenger noe tro på at vi klarer det "au naturell" og antar vi må ha hjelp...og da vet jeg det vil ta lang tid...og det gjør meg veldig deprimert. Jeg har nok sett for meg en perkfekt verden hvor det klaffer på vanlig måte og alt blir fryd og gammen. Men istedenfor skjer det med alle andre rundt meg. :tristbla:

Og jeg må innrømme, Pupsi, at din :gravid: -nyhet gjorde meg veldig veldig glad, men også sinnsykt trist. For du var liksom den jeg hadde som var på samme sted som meg og tenkte det samme som meg. Det var på en måte "godt" å ha deg der, så visste jeg at jeg ikke var alene med de samme tankene. :sjenert:

Men ikke vær i tvil altså, er sinnsykt glad på dine vegne. :klemmer:

Tunge tanker..tung dag. :sukk:

Skrevet

Skal ikke si noe om at jeg skjønner hvordan du har det, for det gjør jeg jo ikke.... men skjønner at det må være tungt å ha de tankene surrende i hodet, så STOR :klemmer: fra meg! Håper du føler deg bedre etterhvert!

Skrevet

:kose:

Du er absolutt ikke alene om dette.. Jeg kan si jeg vet hvordan det føles.. Jeg har ventet i 25 pp nå på at mensen bare ska forsvinne og at en graviditetstest skal være positiv.... Uten hell :sukk: Det å miste mote er ikke morro.. Men det er heller ikke lett å holde den positive tanken på at en dag så går det.. Men på hvilken måte er jo en annen sak... :sjenert: Det er tøft og jeg føler med deg for å si det sånn! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...