Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #21 Skrevet 28. mai 2009 Jeg kjøper gaver til venner som gifter seg selv om jeg ikke er invitert. Synes det er en selvfølge. Vi fikk masse gaver fra folk som ikke var invitert, men det var stort sett venner og naboer av våre foreldre. Synes det er en selvfølge å sende takkekort når man får gave til bryllup.
Jade Skrevet 29. mai 2009 #22 Skrevet 29. mai 2009 Ville også gitt en gave, kanskje gavekort, til 2-300 kr. Skjønner at du er skuffet, men hadde det ikke vært verre om hun hadde invitert masse venner unntatt deg? For mange (inkl. meg selv) er familie viktigst i bryllup. Vi er alle forskjellige. Når du gifter deg, og hvis du må velge, og prioriterer venner fremfor familie, så er det sikkert flere som vil reagere på det også.
Caramela Skrevet 29. mai 2009 #23 Skrevet 29. mai 2009 For min del blir det (forhåpentligvis en gang i fremtiden) et bryllup hovedsakelig med familie. Men jeg vil også ha noen venner, men det blir kun de aller nærmeste, ikke flere enn kanskje maks 5. Jeg vil heller benytte utdrikkningslaget til å samle vennegjengen
annamaria8 Skrevet 30. mai 2009 #24 Skrevet 30. mai 2009 (endret) Jeg reagerte ikke i det hele tatt på det å gi gaver selv om man ikke er invitert. Det er da vanlig her i hvert fall. Man får av slektninger som ikke kommer, venner og naboer. Jeg gav nettopp en venninne fra barndommen, som jeg ikke ser særlig lenger, en gave til 350 kr (noen Rosendal-greier), og tror det var en grei pris. Forøvrig så er det vanlig her å gi gavene til familien, eller brudeparet, før bryllupet slik at det kan pakkes opp og stå på gavebordet på selve dagen. Å få i etterkant virker litt "glemte det", eller "angrer på at jeg ikke gav når en annen jeg kjenner gav". Endret 30. mai 2009 av annamaria8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå