Nigo-san Skrevet 28. mai 2009 #21 Skrevet 28. mai 2009 Jeg bruker ofte søndagene til å lage mye mat til å ha i fryser/kjøleskap til en hektisk dag.. Jeg bruker som regel søndagene til å fryse rompa av meg på diverse cuper og stevner, vaske den møkka som ungene har slengt rundt seg i løpet av uka, og gå løs på den enorme skittentøyhaugen (aka Mount Everest- ekstremt høy og i stand til å ta livet av deg)... Men det er absolutt smart å lage på forhånd. Og ikke minst planlegge og kjøpe inn på forhånd, for det tar like lang tid som selve matlagingen. Så en vakker dag når overskuddet sitrer i kroppen (og jeg har fått av-iset fryseren som unger på is-jakt har omgjort til Nordpolen...) har jeg planer om å gjøre som deg. Huff, for en sutring Poenget er bare at i en tråd full av mange sunne, flinke foreldre, så kan det være en trøst for noen at ikke alle får det til, hele tiden. For oss er det litt sesongbetont, i forhold til hvor mye som står på barnas timeplan, og avhengig om jeg holder fortet alene eller får hjelp fra mannen. Og jeg innrømmer det glatt, i tiden rett før sommer og jul når alt skjer samtidig og vi har planer hver eneste ettermiddag i uker i strekk, så glipper den hjemmelagede middagen. Trøsten er at snart er det ferie...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå