Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lest, og jeg vet hva som gjelder for Cerazette, men jeg er fortsatt litt redd. Eller veldig redd.

På lørdag tok jeg pillen helt vanlig, i tolvtiden. Vi hadde sex på kvelden, og natten. På søndag morgen hadde vi også sex. Men på søndag kveld greide jeg å glemme pillen. Jeg tok den igjen i 11-tiden på morgenen (mandag).

Det er liksom innenfor de 36 timene, men bare akkurat.

Ville dere tatt en angrepille?

Lurer på om jeg skal gjøre det. Men vil liksom ikke gjøre det, bare for å gjøre det.

Merk dere at det er Cerazette, altså en minipille. Ikke vanlig kombinasjons p-pille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Som du sjølv seier, er du innanfor dei 36 timane. Då skal du vere sikker, sjølv om det berre er akkurat. Eg har opplevd det same, og har ikkje bekymra meg spesielt då.

Mest sannsynleg vil du også fortsatt vere sikker om det går 37-38 timar. Men effekten kan vere redusert når det går meir enn 36 timar.

Frå Felleskatalogen:

Dersom du glemmer en eller flere tabletter.

Hvis du er mindre enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett opprettholdes den preventive sikkerheten til Cerazette. Ta den glemte tabletten så snart du husker den og de neste tablettene til vanlig tid.

Hvis du er mer enn-12 timer for sent ute med å ta en tablett kan sikkerheten til Cerazette være redusert. Jo flere tabletter du har glemt på rad jo større er risikoen for at den preventive effekten er redusert. Ta den sist glemte tabletten så snart du husker det og de neste tablettene til vanlig tid. Bruk kondom også i de neste 7 dagene du tar tabletter. Dersom du glemte en eller flere tabletter i den første uken du tok tabletter og hadde samleie i uken før de glemte tablettene, er det en mulighet for at du kan bli gravid. Be legen din om råd

Endret av cogito
Skrevet
Som du sjølv seier, er du innanfor dei 36 timane. Då skal du vere sikker, sjølv om det berre er akkurat. Eg har opplevd det same, og har ikkje bekymra meg spesielt då.

Mest sannsynleg vil du også fortsatt vere sikker om det går 37-38 timar. Men effekten kan vere redusert når det går meir enn 36 timar.

Frå Felleskatalogen:

Takker for svar :)

Greit å høre fra en som har opplevd det selv. Jeg har aldri glemt noe pille før, kan det ha noe å si?

Er bare veldig usikker. For jeg virkelig _hater alt som har med hormoner i pilleform å gjøre. Men regner med at det ikke hadde stått 36 timer dersom det faktisk ikke var det som gjaldt.

Gjest Elfrida
Skrevet
Men regner med at det ikke hadde stått 36 timer dersom det faktisk ikke var det som gjaldt
Nei, der har de nok sitt på det tørre og vel så det. Kan du tenke deg hvor mange amerikanere som hadde saksøkt dem dersom det var stor fare for graviditet etter f.eks 35 timer?
Skrevet

Er så utrolig greit med alle dere som kan berolige meg :D

Er kun 16 og det passer meg veldig dårlig å bli gravid nå.

Tar meg en prat med mamma senere. Men vil gjerne ha flere innvendninger, dersom noen har noe å komme med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...