Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte nettopp varer som jeg betalte med paypal.

Før jeg bestilte sjekka jeg prisen på valutakalkulator (finn og dnb), men på bekreftelsen på paypal har jeg betalt mer enn det jeg fikk utav kalkulatoren.

På finn dnb ble det 210kr, men paypal ble det 240kr..

Er det mulig å endre kursen på paypal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan tror du Paypal får inntektene sine? De driver jo ikke veldedighet, så tjener på differansen mellom den offisielle kursen og den kursen de tar. ;)

Skrevet
Hvordan tror du Paypal får inntektene sine? De driver jo ikke veldedighet, så tjener på differansen mellom den offisielle kursen og den kursen de tar. ;)

Japp, det er dessverre slik det fungerer. I tillegg gir paypal deg litt ekstra sikkerhet ved kjoep over nett siden man kan gaa gjennom dem om noe skulle gaa galt underveis, saa det ekstra beloepet man betaler dekker ogsaa deres kostnader for aa gi tjenesten.

Skrevet

Takk for svar!

Har ikke lagt merke til det før, derfor jeg reagerte nå.

Men da er alt i sin skjønneste orden, og det er bare å shoppe videre :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Man kan velge om du vil ha paypals valuta kurs, eller om du vil bruke banken din sin. For meg har det ikke vært de store forskjellene.

Paypal får mesteparten av inntektene via gebyrer som de belaster mottaker av paypal penger så vidt jeg har forstått. Altså det samme som et kredittkort. Der er det også butikkene som betaler for at kundene skal kunne benytte denne tjenesten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...