Erle84 Skrevet 26. mai 2009 #1 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei Jeg starter meg en dagbok, jeg. Føler det er på tide. Kanskje jeg kan få ut litt depping her så ikke omverdenen blir gal av humørsvingningene mine Nå har altså prøvingen foregått i snart 2 hele år. Og jeg som ikke er mer enn 25... Slitsomt med TR som kommer hver syklus... Er nå til utredning for endometriose; har sterke menssmerter og blødninger, har mellomblødninger og smerter gjennom syklusen, og nå blir alt bare verre og verre for hver gang - nå begynner ting til og med å bli uregelmessig. Tidligere var mensen som en klokke, og nå er kroppen mindre og mindre klar på hva som egentlig skjer. Ellers så har jeg fra før sjekket egglederne, og de er åpne og fine. Positivt! Men mannen har ikke sjekket svømmerne enda. Han er litt redd for det virker det som. Håper jeg får overbevist ham og ordnet det før jeg får lapraskopi, slik at evt tiltak kan settes i gang når jeg er på mitt mest fruktbare. I dag er jeg litt deppa. PMS for fullt, og da har ikke kroppen min det bra... Mensen et eller annet sted mellom torsdag og mandag, tipper jeg. Aner ikke. Det er bra hvis den kommer på fredag/lørdag. For har full dag på søndag, og hadde vært leit å være sengeliggende da... Har forresten begynt på vitex i dag! Kanskje det kan hjelpe på alt hormonklusset i kroppen min. Nåvel, dette var min situasjon. Erle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lhinn Skrevet 26. mai 2009 #2 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) hei Erle og ! har sett deg rundt på prøverforumet her tidligere, hyggelig at du nå ville joine oss! høres absolutt ikke behagelig ut det du beskriver, håper dere kan få noen svar snart- dere har jo ventet altfor lenge Begynte på vitex selv denne PP, så er spent på om det kan bedre min lange syklus. Er jo så mange som har hatt suksess etter at de startet på dette, så man kan ikke annet enn å prøve det ut Ha en fiin fin dag Endret 26. mai 2009 av Lhinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mai 2009 Jippi!! jeg har hatt besøøøk!!! Hei Lhinn, og takk. Nei ikke en behagelig situasjon - kanskje vitex hjelper før jeg får lap. Håper det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 26. mai 2009 #4 Del Skrevet 26. mai 2009 Innom og hilser på! Håper det snart går veien for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 26. mai 2009 #5 Del Skrevet 26. mai 2009 hei :D ønsker dere masse lykke til ! håper det snart skjer noe ! jeg skal følge med i spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei Nå sitter jeg her og er fortvila, for jeg får bare vondere og vondere i kroppen! Jamen mensen skal jo ikke komme på 4-5 dager ennå!!! æææææ Skal det være en sånn mensen? Da legger jeg meg inn på sykehus til intravenøs morfin! For sist gang ville jeg bare dø. Sånn det ser ut nå, kommer jeg til å tro at jeg dør denne gangen... Nei, nok pessimisme! Jeg går på butikken og kjøper det jeg har aller mest lyst på der og da, og koser meg med det med god samvittighet. Har forresten snakket med gynekologen min, og han skal sende purring til sykehuset med instendig bønn om at jeg må bli prioritert til operasjon. Kan ikke ha det sånn som nå. Har så vondt i korsryggen allerede at jeg ikke klarer aktiviteter som innvolverer å stå oppreist over tid. Positivt: JEG BLIR ENDELIG TATT PÅ ALVOR! Det er så herlig! Ingen leger som har trodd på meg før. De har bare skrevet ut resepter på smertestillende som har null effekt og tilskrevet menssmerter "det å være kvinne". Vel, hvis alle var som meg, ville alle kvinner gått sykemeldt noen dager i måneden. Sånn er det jo ikke. Er det ikke tirsdag i dag? Da er det jo CSI i kveld. Det er god kveldskos. CSI, te og sjokolade. Og så tidlig i seng. Tipper jeg dagen i morgen blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. mai 2009 #7 Del Skrevet 27. mai 2009 Innom for å hilse på. Så godt du har en lege som tar deg på alvor Håper det ordner seg med time på sykehuset snart. Skjønner at jeg ikke har noe jeg kan kalle smerter av det jeg leser her Jeg har faktisk mest "smerter" dagene før jeg får mensen jeg :klø: Ang sædprøve, så er det nok ikke bare mannen din som er litt redd for den biten Gubben her i huset ser ikke frem til det han heller Ønsker deg en fin torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 27. mai 2009 #8 Del Skrevet 27. mai 2009 Innom og seier hei. Håpar virkelig det snart blir din tur i sjukehuskøen. Flott at du har ein gynekolog som tar deg slik på alvor. Det skulle då berre mangla. Dei menssmertene høyrest jo heilt umenneskelige ut! Eg ser eg ikkje har grunn til å klaga, sjølv om eg ofte blir tvungen i fosterstilling på sofaen med ei varmeflaske kobla til magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 27. mai 2009 Hei Pusilus Hyggelig å se deg her! Tipper sædprøve er skummelt for de fleste menn... Som om sædkvaliteten har noe med mandighet å gjøre! Herrelig. Jeg er da vel ikke mindre kvinne selvom jeg ikke blir gravid av meg selv? Prøver jeg i alle fall å overbevise meg selv om... Føler meg litt mislykka........ Uansett, dagen i dag har vært bedre. Mer positiv i dag Har hatt vondere, mer tydelige smerter, og en litt tung følelse i magen som er vanlig rett før mensen. Kan godt hende den kommer tidligere denne gangen. Før kom den nesten på timen hver syklus, er ikke sånn lenger visst... Jaja. Men allikevel er jeg ikke så forferdelig pesismistisk i dag som jeg var i går! Jeg skal overleve denne gangen også, slik jeg har overlevd hver måned siden mensen virkelig begynte å gjøre vondt for 10-11 år siden. Og legen min tar meg på alvor, og bare det er herlig. Åh, vi ser på nytt hus! Det er så spennende!! har liksom ikke bestemt oss for å flytte, men vi drømmer om det... Et hus ved sjøen, kanskje. Hadde vært fint!! Nei, jeg må komme meg i seng snart. Sees Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. mai 2009 #10 Del Skrevet 28. mai 2009 Kjempespennende med hus Vi drømmer vi også Og nei, man er ikke mindre kvinne om man ikke klarer å bli gravid av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Kjempespennende med hus Vi drømmer vi også Og nei, man er ikke mindre kvinne om man ikke klarer å bli gravid av seg selv Skal dere flytte, eller bare tenker dere på det? Nå ser det kanskje ut til at det faktisk skjer for oss!! weeee - spennende. Tror jeg har lyst på rekkehus... enebolig er så dyrt, trenger ikke bruke SÅ masse penger og få SÅ høyt lån, liksom. Har nok fra før Nå sitter jeg her med menssmerter, men har tatt smertestillende jevnlig en god stund, og det har ikke bygget seg opp til de invalidiserende smertene. Veldig trøtt av pillene, men Det årner seg! Legen har purret på lapraskopi, ja. Det er spennende å se om det har noe for seg. Håper det. Vil ha det unnagjort så fort som mulig! Jeg er forresten så spent på om vitex hjelper meg! Har kjøpt noe annet og, fra UK; Fertile CM - jeg hørte om det på Fertility Friend, men fant det bare på amerikanske nettsider (dyrt å bestille), men fra UK var det greit. Så tar det og vitex. Her kjører vi på med det som finnes!! Dagens liste: Nyte solen Drikke grønn te Være med bestekompisen min på kafé Én dag mindre til jeg får min egen lille :rødme: Endret 29. mai 2009 av Erle84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 29. mai 2009 #12 Del Skrevet 29. mai 2009 for både smertestillande som fungerer, husplanar, ein masete gyn og flott positivliste. Dei listene hjelper på å pressa tankane over på det positive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 29. mai 2009 #13 Del Skrevet 29. mai 2009 Heihei Ville bare hilse på og ønske deg en flott solrik helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 31. mai 2009 #14 Del Skrevet 31. mai 2009 Herlig liste Så spennende med rekkehus, blir sikkert en liten hageflekk også da Vi drømmer og drømmer, vi har vel tegnet og innredet minset fire hus det siste året Vi får se hva det blir til etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 2. juni 2009 ÆÆÆ! Hvorfor henger KG seg opp når jeg velger "vis alle" på smileysfunksjonen?? Skjedd to ganger at hele innlegget har blitt slettet! Nuvel *kremt* Pusilus: Det er superspennende! Jeg har jo egentlig alltid sett for meg enebolig med stor tomt litt i utkanten, men nå som drømmen er i ferd med å bli virkelighet, vil jeg plutselig heller ha et rekkehus i et etablert boligstrøk med massevis av unger bortetter gatene, med masser av fasiliteter i nærhet. Merkelig hva dette redebyggeriet gjør med meg! Hahaha! Invicta: Tusen takk Har vært herlig solrikt. Håper du har hatt det bra! Dagens liste blir ikke så forferdelig lang, for sitter med eksamen og kjenner hodet er i ferd med å slutte å fungere... Men følgende fokuserer jeg på: :søvn: 8 dager til ferie Deilig grønn te Bare 10 dager til EL! Én dag mindre til min egen lille :rødme: Ellers har jeg nå gått på vitex i et par uker. Jeg driver og innbiller meg at jeg merker virkning allerede (selvom jeg er tilhenger av å ikke kjenne etter med en gang, for har man hatt et problem i årevis, skal det mye til for at kroppen hanskes med det kjapt). Men jeg har jo altså nettopp hatt mensen. Fikk skikkelig mensen fredag, blødde lørdag, ingenting søndag (pittelitt spotting), så blødning mandag, men ingenting i dag (spotting). Vanligvis blør jeg gjennom en grønn ob på 1-2 timer, denne gangen har jeg kunnet gå med rød i flere timer uten å blø gjennom en eneste gang (husker ikke sist det skjedde). Videre har jeg ikke hatt så voldsomme smerter - har brukt akupunktur som smertelindring, og i tillegg tatt tilsammen 4 paracet og 4 ibux (400 mg), noe jeg vanligvis har kommet meg gjennom på et par timer etterhvert som jeg blir mer og mer desperat av smerte. Jeg har heller ikke betennelsesfølelsen i kroppen som jeg forbinder med mensen. Det blir spennende å se om el blir tydeligere med vitex + fertile cm!! Jeg har vanligvis ingenting/lite el-slim (kanskje jeg er for tørr til at cellene kan svømme?), hadde vært moro å merke el på andre måter enn smerter i magen Nå skal jeg straks slå av pc'en, gå gjennom notatene for dagen, se nyheter og csi og så rett i seng. I morgen blir en LAAAANG dag, så skal prøve å være uthvilt. Gleder meg til helgen når jeg bare skal lese, og gleder meg til 11.juni for da kan jeg sove så lenge jeg vil! Hade så lenge, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Ny dag, nye muligheter! :søvn: 7 dager til ferie Deilig grønn te Popcorn i skapet Dårlig vær ute, når jeg må sitte inne uansett Bare 9 dager til EL!! Én dag mindre til jeg blir mamma :rødme: Sitter nå her og skriver på oppgaven min! Og ingenting annet enn det skjer. Bortsett fra at vi har funnet drømmeboligen da Tomannsbolig, over 100 kvm, stor hage til "vår" del, nyoppusset, flott område. Wee Endret 3. juni 2009 av Erle84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lhinn Skrevet 3. juni 2009 #17 Del Skrevet 3. juni 2009 Åh, vi ser på nytt hus! Det er så spennende!! har liksom ikke bestemt oss for å flytte, men vi drømmer om det... Et hus ved sjøen, kanskje. Hadde vært fint!! åå..det er så gøy å se etter bolig! vi kjøpte oss ny leilighet ikke altfor lenge siden og det er en spennende prossess. vi måtte selge og kjøpe, så det ble to nervepirrende budrunder! men, det gikk heldigvis kjempefint og uten tap på forrige leil var vi godt fornøyd! så nå sitter vi her i en flott, ny og babyklar leil bare én ting som mangler lykke til videre med oppgaveskriving! åja, liker også listene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 4. juni 2009 åå..det er så gøy å se etter bolig! vi kjøpte oss ny leilighet ikke altfor lenge siden og det er en spennende prossess. vi måtte selge og kjøpe, så det ble to nervepirrende budrunder! men, det gikk heldigvis kjempefint og uten tap på forrige leil var vi godt fornøyd! så nå sitter vi her i en flott, ny og babyklar leil bare én ting som mangler lykke til videre med oppgaveskriving! åja, liker også listene dine Hei og hå Lhin!! Ja, det er spennende Vi bor heldigvis i et veldig populært strøk, her selges ting kjapt og som regel over takst Åh, ny dag - nye muligheter!! :søvn: 6 dager til ferie Deilig, varm grønn te som gjør regnet koselig! Et duepar som sitter og kurrer tett sammen på en gren rett utenfor Min gode venninne som alltid er å få tak i på telefonen Bare 8 dager til EL!! Én dag mindre til jeg blir mamma til verdens vakreste! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Hei og hå, god fredag!! Jøss, nå er det jo sol og greier. Så deilig da. Håper det blir sol i helgen. Har to hele fridager etter hverandre! Da vil jeg ha sol så jeg kan ta med boka i parken og bare kose meg. Men kanskje jeg vil ha gråvære på formiddagen, for da kan jeg løpe meg en tur uten å bli overopphetet Dagens liste: :søvn: 5 (!!!) dager til ferie Kose meg med resten av popcornet fra forrige dagen Spise middag med bestekompisen min Varm grønn te med frukt i Slappe av på sofaen! Bare 7 dager til EL! Én dag mindre til jeg blir mamma til verdens vakreste! :rødme: ------ Nå skal jeg bare slappe av i en times tid til, så skal jeg slepe meg bort i bestisens sofa i stedet for vår (er alene i kveld). Også skal jeg sitte der og se på at han lager middag til meg, og så skal vi spise deilig mat og se på film og kanskje spise litt sjokolade. Det blir en fin kveld. I morgen skal jeg være med familien hele dagen. Det blir også bra. Jeg tar denne vitexen og FertileCM, da. Jeg har fått fryktelig med kviser Men satser på at det bare er hormoner i kroppen som trenger litt justering. Ellers så har jeg altså ikke mensen lenger. Det er helt merkelig. Er på dag 8 nå. Og jeg har ikke blødd på flere dager! Må være vitexen. Ikke den spottingen jeg pleier å ha etter mensen heller. Nå er det bare en uke til EL, så nå begynner snart hardjobbinga! hehehehe Endret 5. juni 2009 av Erle84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 7. juni 2009 Det er kanskje ikke sol, men det er en deilig dag allikevel! :søvn: 3 DAGER TIL FERIE! Ahh Koser meg med håndarbeid Skal spise veldig god middag i dag Deilig varm te på en gråværsdag Bare 5 dager til EL Én dag mindre til jeg blir mamma til verdens vakreste :rødme: I dag skal jeg bare slappe av. Lage deilig middag. Strikke. Kanskje gå en tur. Løp i går, og tok meg helt ut... Det er ikke bra, så må roe ned i dag Kroppen er veldig på eggløsning nå, virker det som. Det stikker litt i eggstokkene. Masse utflod. Foretok litt tappetafsing, og jommen var ikke tappen HSO (FF-term). I følge fertilitetsmonitoren, spyttsjekkern, (som jeg ikke har brukt på leeeeenge) så er jeg litt fruktbar. Så da ser det ut til at kroppen bygger seg opp mot en forhåpentligvis heidundrandes EL. Skal overfalle min kjære gjentatte ganger de nærmeste dagen. Bakholdsangrep. Moahahaha Åh, har sovet så godt de siste par nettene! Må være fordi jeg vet ferien nærmer seg Gleder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå