Fortunatus Skrevet 26. mai 2009 #21 Skrevet 26. mai 2009 Ja, vi "sloss". Vi er ikke ute etter å slå ned den andre, men det kan til tider bli litt voldelig.. Sånn som idag, vi hadde kappløp på noen tjukkaser (på treningssenteret), jeg sprang først og han dyttet meg overende og da sprang jeg etter ham og brøt han ned i bakken. Vi har også gitt hverandre ørefik og små klaps på kroppen. For meg handler det veldig om hvilken tone vi er i. Som regel ler vi jo mens vi dytter hverandre over ende, og hvis den ene sier slutt, så slutter vi... Er vi i en sårbar situasjon, som f.eks hvis jeg hadde strøket i et fag og han hadde klappet til meg fordi han syntes jeg gjorde en dårlig jobb, så NEI, hadde ikke det vært godtatt.
Gjest emmeline Skrevet 26. mai 2009 #22 Skrevet 26. mai 2009 Nei kan ikke si vi har sloss noe særlig nei. Bare lekesloss i senga, det er moro
Gjest soffy Skrevet 26. mai 2009 #23 Skrevet 26. mai 2009 Silmarill, du er 20 år eldre enn meg..? Skjønner godt at 40 år gamle par ikke går løs på hverandre, hadde vært merkelig å se mamma og pappa lekesloss med hverandre.. Kan ikke huske sist jeg så de kysse en gang.. Det må ha vært for 20 år siden
viren Skrevet 26. mai 2009 #24 Skrevet 26. mai 2009 Nei, det ser jeg på som en uhyre umoden måte å "krangle" på og det kunne ikke ramle meg inn. Kanskje på tide å lære seg å diskutere saklig, selv om man er uenige om noe?
Gjest norah Skrevet 26. mai 2009 #25 Skrevet 26. mai 2009 jeg kommer til å forlate enhver mann, uansett om han legger så mye som en hånd på meg, og det kunne aldri falt meg inn å legge en hånd på noen andre på denne måten. men, nå har jo jeg vokst opp med mye vold i perioder da......for meg er det totalt dysfunksjonell oppførsel - selv om jeg registrerer at enkelte tror det er ok så lenge man ikke kommer i ubalanse voldsmessig. så, med barn i bildet må man bare ta seg sammen. jeg hadde vel heller ikke kunne vært sammen med en som hadde vært i et slikt forhold(selv om det var gjensidig og ikke gikk veldig langt) - fordi jeg synes det sier noe om totalt mangel på respekt for andre mennesker, og faktisk er det ganske barnslig...... i SM ha man jo respekt for hverandre, og ingen andre tar skade av det.
Gjest norah Skrevet 26. mai 2009 #26 Skrevet 26. mai 2009 Ja, vi "sloss". Vi er ikke ute etter å slå ned den andre, men det kan til tider bli litt voldelig.. Sånn som idag, vi hadde kappløp på noen tjukkaser (på treningssenteret), jeg sprang først og han dyttet meg overende og da sprang jeg etter ham og brøt han ned i bakken. Vi har også gitt hverandre ørefik og små klaps på kroppen. For meg handler det veldig om hvilken tone vi er i. Som regel ler vi jo mens vi dytter hverandre over ende, og hvis den ene sier slutt, så slutter vi... Er vi i en sårbar situasjon, som f.eks hvis jeg hadde strøket i et fag og han hadde klappet til meg fordi han syntes jeg gjorde en dårlig jobb, så NEI, hadde ikke det vært godtatt. men dette er jo lekeslossing/bryting... kjæresten min elsker jo å ta brytegrep på meg - og jeg tøffer meg ved å si at "det gjør ikke vondt" - men det er jo ingen krangling i bildet. han slipper jo tak med en gang jeg sier slutt, og han gjør det jo ikke som "straff". han gjør det vel bare for å tøffe seg:P jeg kan jo også for tøys hive litt vann etter han, eller knipse han på nesen hvis han er frekk i munnen(for tull) - men ts snakker jo om krangling som utarter seg i direkte vold. stor forskjell.
Yogamann Skrevet 26. mai 2009 #27 Skrevet 26. mai 2009 Tja, vi kan nok småsloss litt i kampens hete vi også, men det er ikke noe alvorlige greier. Vi har snakket om dette, og vi synes egentlig at det er greit. Er ikke så ofte det har skjedd (2-3 ganger), og det gjør ikke vondt - verken fysisk eller psykisk. Er vel som regel jeg som starter med at jeg blir så sint at jeg ikke klarer å holde meg rolig og slår til han på skulderen, armen eller noe lignende. Da blir han sint og tar meg i armen, eller holder armene mine, og da begynner jeg å bli .. noe annet enn sint, og så har vi det gående og ender som regel i halmen. Denne tråden er veldig interesant fordi den bekrefter det som har kommet frem i flere undersøkelser, at det oftest er kvinnen som slår først. Fordi kvinner gjerne ikke er så sterke er det begrenset hvor mye skade de kan gjøre på en sterk man, men dog, det er oftest de som slår først.
Sweetypie Skrevet 26. mai 2009 #28 Skrevet 26. mai 2009 Vi har aldri sloss nei. Han er uansett såpass mye sterkere enn meg at jeg vet han bare trenger å holde meg fast med lillefingen hvis jeg begynner å skape meg, så er ikke vits...
Ethereal Skrevet 26. mai 2009 #29 Skrevet 26. mai 2009 Det er noe annet å bli bett om å bli slått, enn å brått få et slag ev ei/en som er sint!!!! Det er nettopp det som er poenget mitt
Yogamann Skrevet 26. mai 2009 #30 Skrevet 26. mai 2009 http://www.reuniting.info/introduction/abo...ween_the_sheets Hvis dere leser en god del rundt på den siden der vil det gå et lys opp for dere om de kjemiske prosessene som faktisk driver denne typen mekanismer og hva man kan gjøre med det. Annbefalt på det aller, aller, aller sterkeste.
Gjest soffy Skrevet 26. mai 2009 #31 Skrevet 26. mai 2009 jeg kan jo også for tøys hive litt vann etter han, eller knipse han på nesen hvis han er frekk i munnen(for tull) - men ts snakker jo om krangling som utarter seg i direkte vold. stor forskjell. Neii neei.. Vi er ikke slemme mot hverandre, og jeg ville ikke kaldt oss voldelige. Klart, vi krangler, men vi er ikke direkte sinte.. Bare oppgitt over krangelen, som virker så håpløs. Vi vet jo begge at vi er håpløse, men begge er så stae, så ingen gir seg. Det begynner med at jeg dytter litt bort i han, så dytter han meg, så bryter vi litt, og så begynner vi å le av hvor dumme vi er. Dette har bare skjedd sånn 3-4 ganger..
LadyB Skrevet 26. mai 2009 #32 Skrevet 26. mai 2009 De eneste gangene jeg og kjæresten dytter på hverandre er når det helt tydelig er lekeslossing, og ingen av oss er sure på ordentlig. Og, ts, det handler faktisk ikke om alder det her. Jeg er på alder med deg, og jeg ville aldri begynt å sloss med kjæresten min i en krangel!
Gjest soffy Skrevet 26. mai 2009 #33 Skrevet 26. mai 2009 Takk for ærlige svar her alle sammen Jeg har fortstått det sånn at folk har forskjellige syn på det å lekesloss/småsloss.. Men de fleste er enige i at det ikke er okay å småsloss under en krangel.. Jeg for min del synes det er greit så lenge ingen tar skade av det fysisk eller psykisk, dvs. vi har det gøy så lenge begge er med på det! :happy:
Brunhilde Skrevet 26. mai 2009 #34 Skrevet 26. mai 2009 Jeg kan ikke se noe gøy i slossing, kloring og biting, men jeg forstår ditt behov for å ufarliggjøre etter reaksjonene du har fått. Det er ikke normalt å sloss, verken i eller utenfor forhold, og jeg syns det er forklastelig at du, ts, prøver å bortforklare at du ikke kan løse konflikter verbalt, men må ty til vold.
waco Skrevet 26. mai 2009 #35 Skrevet 26. mai 2009 brunhilde, det er makeupsexen som er forsoningen, ikke volden...
Brunhilde Skrevet 26. mai 2009 #36 Skrevet 26. mai 2009 brunhilde, det er makeupsexen som er forsoningen, ikke volden... Jeg vet om mange måter å ha sex på som er fantastiske, helt uten å måtte sloss for det.
Guinevere Skrevet 26. mai 2009 #37 Skrevet 26. mai 2009 Jeg kan ikke se noe gøy i slossing, kloring og biting, men jeg forstår ditt behov for å ufarliggjøre etter reaksjonene du har fått. Det er ikke normalt å sloss, verken i eller utenfor forhold, og jeg syns det er forklastelig at du, ts, prøver å bortforklare at du ikke kan løse konflikter verbalt, men må ty til vold. Amen til den.
waco Skrevet 26. mai 2009 #38 Skrevet 26. mai 2009 Hmmm, du har tydeligvis aldri sloss før du brunhilde... Det er en egen liten rus det der å bli rasende. Å være så sint at man ikke tenker på konsekvensene er vel ikke alle som får oppleve... Forresten er det jo en mengde andre følelser som blandes i raseriets rus, for eksempel at man er litt usikker, forelsket, rastløs, sjalu og vil sloss for selvbekreftelsens skyld. Sexen etter slossingen er jo selve beviset på vennskapet. I tillegg så utsondrer kampvilje en hel haug med hormoner, for eksempel testostoron som passer bra til sex, og masse serotonin som er bra for lykkefølelsen.
robotkalle Skrevet 26. mai 2009 #39 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har banket alle kjærestene mine. Sprukket leppe, blåveiser, brukket ribbein, betinget fengsel, ubetinget fengsel, samfunnstjeneste, terapitimer, og om igjen. Det er kanskje ikke helt normalt, men å slå dama si er veldig normalt. Omtrent 1/3 av alle damer har vært eksponert for vold. Og dersom den tredelen er som eksene mine, så er det også fullt fortjent, kan en si.
waco Skrevet 26. mai 2009 #40 Skrevet 26. mai 2009 Robotkalle, helt enig med deg! Selv hadde jeg heller aldri brukt vold mot en dame med mindre det var bruk for det. Som kjent har jo kvinner andre metoder for å utøve overgrep og vold, - en av dem er for eksempel å være utro kun for å såre deg, - og mot slike slag, - - er det ingen menn som kan gjengjelde i samme grad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå