summerrain Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Er omskårede peniser like vanlig i norge som i andre land? Når jeg ser på serier som f.eks sex og singelliv virker det jo som om ALLE menn har omskåret penis og at det heller er uvanlig at den ikke er det.. Denne oppfatningen har verken meg eller mine venner. Så hva mener dere? Hva er dere mest vant til og ser på som vanlig?
Gjest KateW Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Er omskårede peniser like vanlig i norge som i andre land? Når jeg ser på serier som f.eks sex og singelliv virker det jo som om ALLE menn har omskåret penis og at det heller er uvanlig at den ikke er det.. Denne oppfatningen har verken meg eller mine venner. Så hva mener dere? Hva er dere mest vant til og ser på som vanlig? I USA er det vanlig at gutter blir omskåret når de blir født. (det var det iallefall før) I Norge er det ikke vanlig. Her blir man omskåret av medisinske eller religiøse grunner.
Gjest D-shol Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 I USA er det vanlig at gutter blir omskåret når de blir født. (det var det iallefall før) I Norge er det ikke vanlig. Her blir man omskåret av medisinske eller religiøse grunner. Er det? Det er ikke det inntrykket jeg har. Det er vel bare det at "bestanden" av jøder er høyere i USA og de blir omskåret 8 dager etter fødselen. I sex og singelliv er flere av (om ikke alle?) rollene jødiske og det betyr at de er omskåret. Ellers blir omskjæring i forskjellige grader brukt ved trang forhud og lignende problemer.
fin_bil Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 en jeg møtte i USA forklarte meg at de fleste amerikanske gutter var omskåret grunnet hygiene.oe som egentlig fik meg til å lure på om amerikanere kaskje var mindre flinke til å vaske sine edle deler. Selv foretrekker jeg ikke en omskåret penis, fordi det er mer naturlig for meg.
Gjest KateW Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Er det? Det er ikke det inntrykket jeg har. Det er vel bare det at "bestanden" av jøder er høyere i USA og de blir omskåret 8 dager etter fødselen. I sex og singelliv er flere av (om ikke alle?) rollene jødiske og det betyr at de er omskåret. Ellers blir omskjæring i forskjellige grader brukt ved trang forhud og lignende problemer. Da jeg bodde i USA var det ikke hos jøder, og alle mennene jeg kjente der som jeg snakket meg slikt om, var omskåret. Som Lady nevner er det grunnet hygiene. Iallefall inntil for femten år siden var det helt vanlig, og jeg mener jeg leste så mye som nitti prosent. Men dette har jeg ikke googlet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå