Gå til innhold

Mensen smerter

Fremhevede innlegg

Gjest girlhere
Skrevet

Hei det gjør så vondt nå. Uff. Vil ikke ta smertestillende piller fordi jeg tar bare det i nøden. Hørt at jeg kan legge noe varmt over.

Er det noen tips til å dempe smerten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en varmepose tilgjengelig?

Hvis ikke så kan du fylle en 1,5 liters brusflaske med varmt vann, pakke den i et håndkle og legge den nederst på magen din. Det kan virkelig gjøre underverker.

God bedring :)

Skrevet

Selv takler jeg ikke vekt på magen, men jeg legger noen ganger varmeflasker ved siden av meg, tuller meg inn i ull og annet varmt og ligger der og svetter. Blir bedre. Eller så tar jeg meg et bad, eller legger meg i dusjen mens jeg lar vannet renne på magen min, skoldende varmt slik at jeg nesten brenner meg.

Hvis du har veldig vondt er det greit å ta smertestillende. Det er faktisk "i nøden" om man har kraftige menssmerter....

Skrevet

Kamillete? Skal virke avslappende på livmor. Varmt bad eller dusj, eller rett og slett gå og legg deg ;)

Skrevet

Jeg drikker alltid cola når jeg har mensen. Det hjelper meg!

Skrevet (endret)

Å legge noe varmt på hjelper for meg og. Dessuten hjalp det betraktelig å begynne på p-piller, så det er kanskje noe du kan vurdere om det er noe du sliter med ofte?

Endret av Pingting
Skrevet
Å legge noe varmt på hjelper for meg og. Dessuten hjalp det betraktelig å begynne på p-piller, så det er kanskje noe du kan vurdere om det er noe du sliter med ofte?

Å begynne på p-piller hjalp meg også enormt mye. Hver mensperiode var grusom før jeg begynte på dem, men nå har jeg langtifra like vondt.

Skrevet
Å begynne på p-piller hjalp meg også enormt mye. Hver mensperiode var grusom før jeg begynte på dem, men nå har jeg langtifra like vondt.

Samme her. Etter jeg begynte på p-piller har jeg nesten ikke vondt, mens før jeg begynte på var det virkelig ille.

Jeg synes også det hjelper med varmeflaske når jeg har skikkelige menssmerter. I tillegg pleier jeg å ta ibux. Ser absolutt på menssmerter som at jeg er "i nøden" som du sier.

Skrevet

Jeg ser også på menssmerter som "i nøden". Mine smerter var tidligere så sterke til tider at jeg svimte av flere ganger... Min oppskrift var å få barn, da ble smertene borte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...