venus_ Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Jeg får så fort gnagsår! Noen som har noen gode råd mot det som de vet funker. Eneste jeg har opplevd funker er compeed gnagsårplaster, men det blir altfor dyrt å bruke disse hver dag. Finnes det noe som kan legges bak i skoen som kan forhindre gnagsår?
Hermula Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg får så fort gnagsår! Noen som har noen gode råd mot det som de vet funker. Eneste jeg har opplevd funker er compeed gnagsårplaster, men det blir altfor dyrt å bruke disse hver dag. Finnes det noe som kan legges bak i skoen som kan forhindre gnagsår? pass på å kjøpe gode sko. Ellers er et tips - nylonstrømper. Compeed skal vistnok ha en stift man kan smøre på forebyggende. Lykke til!
Gjest Wind Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Vanlig plaster kan også funke som en beskyttelse. Det samme gjelder tynn skumgummi eller lignende, slik at det blir beskyttet. Tykke sokker er bra. Compeed har en stift som skal være forebyggende, ja, men jeg har ikke helt funnet ut om den funker eller ikke.. Compeed skal jo ikke byttes hver dag, da. Skal sitte på til det faller av av seg selv, og det kan ta sin tid, har jeg merket.
venus_ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2009 Compeed skal jo ikke byttes hver dag, da. Skal sitte på til det faller av av seg selv, og det kan ta sin tid, har jeg merket. Ja, men hvis jeg bruker den forebyggende og der ikke er noe gnagsår når jeg setter den på så detter den ganske fort av. Tror jeg får prøve den stiften jeg, har vanskelig for å tro at den virker, men skader jo ikke å prøve ihvertfall.
Gjest Wind Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Å? Har du klistret den heeeeelt bra fast, da? Rart.
venus_ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2009 Å? Har du klistret den heeeeelt bra fast, da? Rart. Jepp. Men jeg blir fort klam på føttene da, så kan være derfor den ikke holder så godt.
Gjest SmallTalk Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har til tider brukt to sokker utenpå hverandre for å unngå gnagsår, og det har ihvertfall hjulpet meg. Når du bruker to sokker, så vil sokkene gnisse mot hverandre, isteden for at foten din gnisser mot skoen.
Klematis Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Som Hermula sier, nylonstrømper fungerer fint. Gjerne under et par vanlige sokker, så glir den vanlige sokken mot nylonstrømpen istedenfor å gnage mot hælen din.
Gjest Wind Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Nylonstrømper virker ikke for fem flate øre her i gården. Får like store vannblemmer med nylonstrømper som uten. Men det er jo verdt å forsøke!
venus_ Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2009 (endret) Takk for alle tips. Jeg får gå til innkjøp av nylonstrømper og den stiften. Problemet med nylonstrømper hos meg er at den lille sømmen fremme gnager på lilletåa. Er ikke det ene, så er det det andre. :klø: Endret 25. mai 2009 av venus_
Gjest Wind Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Takk for alle tips. Jeg får gå til innkjøp av nylonstrømper og den stiften. Problemet med nylonstrømper hos meg er at den lille sømmen fremme gnager på lilletåa. Er ikke det ene, så er det det andre. :klø: Plaster lilletåa med vanlig plaster. Det pleier å hjelpe.
Pialill Skrevet 25. mai 2009 #12 Skrevet 25. mai 2009 Kjøp sko som er et halvt nr større og bruk nylonstrømper, plerier å funke:) når jeg står på ski får jeg alltid gnagsår. Når jeg har gnagsår tar jeg på compeed, spørtstape oppå sånn at kantene ikke løsner på plasteret og så en nylonsokk=) da kjenner jeg ikke gnagsåret en gang=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå