Chameleon Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Jeg bruker rømme ganske sjelden, og som regel så blir den dårlig/går ut på dato innen jeg får brukt den opp. Det jeg lurer på er om det er mulig å fryse rømme for så å tine den når man trenger? Er i så fall snakk om sånne youghurtbegere med rømme, så de skal fryses uåpnet. Takker for svar på forhånd
Nemesis Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Viss du ikke får svar her så kan du jo sende ein mail til Tine?
Essie_ Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg er ikke sikker, men mener å ha hørt at rømme vil skille seg ved frysing/tining.
Pialill Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Jeg er ikke sikker, men mener å ha hørt at rømme vil skille seg ved frysing/tining. jeg vet at rømmegrøt kan fryses, den skiller seg, men blir fin så snart den er varmet opp... så vil tro at så lenge du skal bruke den i varmretter så skal det gå bra men ville ikke ha brukt det på tacoen eller til dip for å si det sånn
Supraspinatus Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 jeg vet at rømmegrøt kan fryses, den skiller seg, men blir fin så snart den er varmet opp... så vil tro at så lenge du skal bruke den i varmretter så skal det gå bra men ville ikke ha brukt det på tacoen eller til dip for å si det sånn Rømme kan egentlig ikke varmes opp. Da skiller den seg. Ihvertfall når du prøver å bruke den i sauser. Da er det best å røre den inn når man har fjernet maten fra varmen. Creme fraiche er bedre til slike ting og smaker ganske likt. Den tror jeg også kan fryses (feks i isterningform) og brukes i sauser etc. Skal du bruke til dip eller kalddressing synes jeg du heller bare skal kjøpe deg et beger når du trenger det. Da er du ihvertfall sikker på kvaliteten.
cogito Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Fann dette på fryseguiden til Matsiden.no: Meieriprodukter Du kan fryse både melk, kremfløte og rømme. Pisker du fløten lett før den fryses, og tin den langsomt opp i kjøleskapet, da er det mindre sjanse for at den skiller seg. Revet gulost er greit å fryse, mens mykere oster blir mykere når de tines igjen. Cottage Cheese egner seg ikke til frysning, men andre typer kremoster har et høyere fettinnhold, så de egner seg godt. Smør og yoghurt kan fryses i sin egen emballasje, eventuelt med folie utenpå.
Chameleon Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2009 Okay, da prøver jeg meg på rømmefrysing med tid og stunder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå