DVSP Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=543165 Interessante funn egentlig. Kan det rett og slett handle om at de som ikke fungerer optimalt sosialt heller ikke klarer å innleve seg i den seksuelle akten? Kjør debatt! Jeg er heldig, har en vidunderlig kjæreste som kommer flere ganger når vi har sex, og det er mentalt styrkende for oss begge to :-)
grafenberg Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Den kan jeg være med på. Man må jo skjønne seg på mennesker for å skjønne hva de fleste liker. For hvis man har de sosiale antennene på rett plass vil man jo automatisk skjønne seg noenlunde på hvordan motparten vil ha det.
Gjest D-shol Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Tviler. I så fall er jeg temmelig sosialt tilbakestående og det er det mange som vil bestride
Yogamann Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Skal du forstå andres følelser må du kunne forstå dine egne, skal du forstå dine egne må du ha evnen til å kjenne etter i egen kropp og ikke hjemme deg i hodet for at du skal kjenne følelsene dine godt nok og ikke blokke dem ut. Har du en slik tilstedeværelse kan du også gi slipp og gå inn i orgasmen og dermed få det lettere. Emosjonell inteligens innebærer også evnen til å forstå og skape en sensuell og seksuellt ladet situasjon, bygge tenning hos seg selv og andre rett og slett. Ergo flere orgasmer. Sosialt keitete mennesker kliner definitivt dårligere enn sosialt inteligente ut fra hva jeg kan observere når jeg ser folk kysse. Klønete og mekanisk, finner ikke viben.
kristian82 Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Skal du forstå andres følelser må du kunne forstå dine egne, skal du forstå dine egne må du ha evnen til å kjenne etter i egen kropp og ikke hjemme deg i hodet for at du skal kjenne følelsene dine godt nok og ikke blokke dem ut. Har du en slik tilstedeværelse kan du også gi slipp og gå inn i orgasmen og dermed få det lettere. Emosjonell inteligens innebærer også evnen til å forstå og skape en sensuell og seksuellt ladet situasjon, bygge tenning hos seg selv og andre rett og slett. Ergo flere orgasmer. Sosialt keitete mennesker kliner definitivt dårligere enn sosialt inteligente ut fra hva jeg kan observere når jeg ser folk kysse. Klønete og mekanisk, finner ikke viben. Blir litt for enkle slutninger for min del. Sosial keitete mennesker som du sier bør ikke gå på sosial IQ i det hele tatt. Om man er sjenert eller har dårlig selvtillit, selv om man ikke har dametekke som imponerer deg på byen, kan man ha langt mer sosiale antenner og IQ enn deg. En ting er om man er så ukomfortabel i sitt eget skinn og med generelt å ha en relasjon til andre mennesker, da blir jo den type intimitet som sex og det å ha bra sex naturlignok nærmest umulig. Men det har ingenting med sosial IQ og evne til bra sex om man f.eks trenger å bli kjent med en jente før man slapper av og er seg selv...At du kan observere at sosial keitete folk kliner dårligere enn sosialt intelligente folk ( sier mye om deg...noe av det særeste jeg har hørt) husk at det meste avhenger av "the eye of the beholder da" eller hva det heter, ikke nødvendigvis alle deler oppfattelsen og har samme tolkning som deg av den og den personen..kanskje de tenker "hvem er den sosiale tilbakestående karen som står og ser på oss kline?" hehe
clanz Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Ja, enig at noen som virker keitete kan klare å slappe av og bli tryggere på seg selv. Så for enkelt å bedømme noen sin EI utfra et førsteinntrykk eller overfladisk observasjon. Min teori her er at de som har EI lettere klarer å få et langvarig forhold til å fungere. Og klarer å kommunisere bedre med partneren, og dermed også får et bedre sexliv. Så dette gir mening for kvinner. Men for mannen er det kanskje omvendt?? de som tenker minst (også på andre) eller med feil hode som får det enklest til....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå